تمام ارور های پلی استیشن 5 و آموزش رفع آنها
با خرید کنسولهای بازی یا هر پلتفرم جدید، امکان دارد با پیغام خطاهای مختلفی روبهرو شویم. بعضی از این پیغام خطاها ریشه در شبکه و اینترنت دارد و بعضی دیگر، مشکلات سیستمی هستند که با انجام کارهای مختلف یا آپدیتهای رسمی سازنده، رفع میشوند. در این مقاله، تصمیم گرفتیم تا پیغام خطاهای رایج در پلی استیشن 5 برای شما جمعآوری و راهحل آنها را هم با شما به اشتراک بگذاریم.
با کلیک روی ارور PS5 میتوانید به سرعت راه حل را پیدا کنید. همچنین با بوکمارک کردن این صفحه در مروگر، در هر زمان میتوانید به ارورها و راه حل آنها دسترسی داشته باشید.
ارورهای رایج پلی استیشن 5
پیغام خطاهای رایج مربوطبه کدهایی میشود که اول آنها با CE شروع میشود که مخفف Common Error است.
این پیغام خطا، یکی ارور PS5 رایج است که با آن مواجه خواهند شد. درواقع CE-108255-1 به پیام Something went wrong with this game or app را مشاهده میکنید. معمولا با ریاستارت کردن کنسول یا پاک کردن و نصب مجدد برنامه/بازی مورد نظر مشکل CE-108255-1 در PS5 رفع میشود. بااینحال هنوز راهحل قطعی و دقیقی از سوی سونی برای این مشکل ارائه نشده است.
یکی دیگر از پیامهایی که احتمال دارد با آن مواجه شوید. البته زمانی پیام ذکر شده را مشاهده میکنید که کنسول شما آپدیت نباشد. ازاینرو تنها کافی است وارد بخش تنظیمات PS5 شده و سپس آخرین آپدیت منتشر شده برای کنسول خود را دریافت کنید. بهعبارتی پیام CE-107520-5 مربوطبه عدم بهروز بودن کنسول کاربران میشود.
اگر پیغام Unable to connect other server یا همان CE-108862-5 را مشاهده میکنید، بدانید که تنها نیستید. این ارور PS5 زمانی رخ میدهد که نمیتوانید به سرورهای یک بازی متصل شوید. اشاره کنم که کد خطا ذکر شده ارتباطی با سرورهای پلی استیشن ندارد و به بازی مورد نظر مربوط میشود.
این پیام خطا در ابتدا مختص به کاربران آمریکایی پلی استیشن 5 بود، اما مدتی است که تعدادی از کاربران سایر مناطق هم CE-105799-1 را مشاهده میکنند. این کد خطا هم به Unable to connect other server مربوط میشود. اینبار، منظور سرورهای شبکه پلی استیشن است. اگر با این مشکل برخورد کردید، کنسول خود را ریاستارت کنید و تنظیمات اینترنت را هم مجددا انجام دهید. بعضی وقتها اضافه کردن DNS به کنسول هم میتوان راهکار خوبی برای رفع این مشکل باشد.
در زمان عرضه کنسول و پس از آن، بعضی از کاربران بازی Demon’s Souls اعلام کردند که بههنگام تجربهی بازی، بازی آنها کرش کرده و با کد CE-107857-8 مواجه شدهاند. درواقع این پیام مربوطبه کرش کردن بعضی از بازیها، دانلودها و خراب شدن نصب فایلها میشود. برای حل این مشکل تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.
- مطمئن شوید که آخرین آپدیت را روی کنسول خود نصب کردهاید
- پلی استیشن 5 را ازطریق Safe Mode بالا بیاورید
- برای روشن کردن و اجرای Safe Mode هم پس از خاموش کردن کنسول، دکمه پاور را نگه دارید. اولین بوق، خبر از روشن شدن کنسول میدهد و دست خود را همچنان نگهدارید تا دومین بوق را هم بشنوید که مربوطبه ورود به حالت Safe Mode است
- سپس دسته پلی استیشن 5 را ازطریق USB به کنسول وصل کرده و گزینه پنجم (Rebuild Database) را انتخاب کنید
- منتظر بمانید تا کنسول شما ریبوت شود
- حال دانلودهای خود را مجددا تکرار کنید و این بار باید مشکل شما رفع شده باشد
یکی دیگر از کدهای خطا مربوطبه Unable connect to server مربوطبه CE-113212-02 است که سونی از آن بهعنوان یک پیغام خطای رایج یاد کرده است. برای رفع این مشکل، روش زیر را امتحان کنید.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن 5 خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای 80، 443، 3478، 3479
- پورتهای UDP: پورتهای 3478، 3479، 49152، 65535
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8.4.4) است
کد خطا ذکر شده مربوطبه انتقال دیتا و پیغام an error occurred on data transfer via a network میشود. سونی برای حل این مشکل، راه حلی را ارائه داده که به شرح زیر است:
- اگر از پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بهصورت وایرلس استفاده میکنید، سعی کنید با کابل به شبکه پلی استیشن متصل شده و عملیات انتقال دیتا را انجام دهید.
- برای پنج دقیقه مودم خود را خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- با ورود به بخش تنظیمات، سیستم و سپس System Software کنسول خود، گزینه Data Transfer را مجددا انتخاب کنید
- اگر تنها فایلهای ذخیرهای را انتقال میدهید، از دستگاههای خارجی مثل حافظههای USB یا حافظه ابری استفاده کنید.
اگر دیسک درایو کنسول دیسک بلوری شما را شناسایی نکرد، با کد خطا CE-110538-8 مواجه خواهید شد. اکثر مواقع این ارور PS5 به دیسک بر میگردد و روشهای زیر را امتحان کنید
- دیسک را بررسی نمایی و علائمی مثل اثر انگشت را از روی آن پاک کنید
- برای اطمینان از سالم بودن دیسک درایور، دیسکهای دیگری را هم امتحان کنید
سونی اعلام کرد که این پیغام خطا به System Software و آپیدت بودن یا نبودن کنسول مربوط میشود. زمانیکه این پیام را دریافت کردید، روشهای زیر میتواند کمک حال شما باشد.
- کنسول خود را به اینترنت متصل کرده و آخرین آپدیت منتشر شده برای پلی استیشن 5 را دانلود و نصب کنید. اگر به هنگام این کار پیغام خطا مشاهده کردید، کنسول و اینترنت خود را ریاستارت کرده و مجددا تلاش کنید
- از روشهای دیگر مثل دانلود آپدیت ازطریق کامپیوتر و نصب آن روی کنسول ازطریق USB استفاده کنید
- همچنین یک روش دیگر هم وجود دارد. یکی از دیسکهای بازی خود را داخل کنسول گذاشته و اگر بهروزرسانی جدیدی برای کنسول شما عرضه شده باشد، به صفحه دانلود آن راهنمایی میشوید
اگر اتصال PS Camera شما به پلی استیشن 5 با مشکل همراه باشد، این کد خطا را دریافت خواهید کرد. روشهای زیر میتواند برای حل این ارور PS5 کمک حال شما باشد.
- دوربین پلی استیشن برای کارکرد با پلی استیشن 5، به آداپتور مخصوصی نیاز دارد و مطمئن شوید که حتما مدل مناسب را تهیه کرده باشید
- از این دستگاه در اتاقی استفاده کنید که از نظر روشنایی نور لازم را در اختیار شما قرار دهد
- محل قرار گیری PS Camera در اتاق خود را مورد بررسی قرار داده و با جابهجایی، بهترین نقطه را پیدا کنید
- به تنظیمات دوربین پلی استیشن در پلی استیشن 5 رفته و از وصل بودن آن مطمئن شوید.
یکی از خطاهای رایج دیگر پلی استیشن 5 که مربوطبه استفاده کنندگان از نسخه دیسک خور است. پیغام خطای The inserted disc contains content that is different from the installed data پیامی است که آن را مشاهده میکنید و بهخاطر متفاوت بودن دیتای نصب شده روی کنسول با محتویات دیسک یا وجود بستههای الحاقی روی کنسول و مربوطبه بازی مورد نظر است. برای رفع این مشکل، باید دیتای نصب شده بازی مورد نظر را بهصورت کامل پاک کنید و سپس دیسک را در کنسول قرار دهید یا اینکه از یک دیسک دیگر برای بازی خود استفاده کنید.
یکی دیگر از پیغام خطاهایی که به آپدیت نبودن Firmware کنسول اشاره دارد. تنها راهحل پیغام خطا There may be a problem reading the system software or application data این است که کنسول خود را آپدیت کنید.
این کد خطا رایج پلی استیشن 5 به حافظه SSD شما مربوط میشود. البته نگران این موضوع نباشید که SSD کنسول به مشکل برخورده است، بلکه باید فضای آن را خالی کرده تا بتوانید برنامه/بازیهای خود را روی آن دانلود یا نصب کنید.
یکی دیگر از پیامهایی که به نسخه دیسک خور PS5 مربوط و پیام There was a problem reading the disc را مشاهده میکنید. برای رفعه این ارور PS5 راههای زیر را انجام دهید.
- کنسول پلی استیشن 5 را خاموش و کابل برق آن را خارج کنید. سپس کابل را وصل کنید
- کنسول را مجددا روشن کرده و دیسک را داخل دیسک درایو قرار دهید
- همچنین بهواسطهی یک پارچه نرم دیسک خود را تمیز کنید
پیام خطای ذکر شده مربوطبه نصب آپدیت بازیهای شما است. ازاینرو سیستم از شما میخواهد که ابتدا کنسول خود را به آخرین بهروزرسانی عرضه شده آپدیت کرده و سپس برای نصب آپدیت بازی خود تلاش کنید.
پیغام خطای CE-108262-9 جزو آن دسته از خطاهایی است که باعث کرش کردن کنسول شما میشود. سونی متاسفانه هنوز راهحلی برای آن ارائه نکرده است و ظاهرا به سرویسهای آنلاین و اینترنت مربوط میشود.
پیغام خطاهای رایج مربوطبه کدهایی میشود که اول آنها با NW شروع میشود که به Network یا همان شبکه اشاره دارد.
سونی اعلام کرده که این کد خطا مربوطبه عدم اتصال به سرورها میشود و بازیکنان با پیغام Unable to connect to the server مواجه میشوند. برای رفع این ارور PS5 هم باید همانند اکثر راهحلهای این بخش عمل کنید.
- وارد صفحه وضعیت شبکه پلی استیشن شوید و وضعیت سرورها را مشاهده کنید
- اگر همه چیز درست بود و مشکلی در سرورها وجود نداشت، PS5 خود را با کابل به اینترنت متصل کنید
- اگر امکان این کار وجود نداشت، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کنید
بازیکنان زمانی کد خطای NW-102417-5 را مشاهده میکنند که از سرورهای سونی تایماوت شوند. برای حل این مشکل باید تاحدی شبیه به قبل عمل کنید.
- وارد صفحه وضعیت شبکه پلی استیشن شوید و وضعیت سرورها را مشاهده کنید
- اگر همه چیز درست بود و مشکلی در سرورها وجود نداشت، PS5 خود را با کابل به اینترنت متصل کنید
- اگر امکان این کار وجود نداشت، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کنید
- مودم خود را خاموش کرده و پنج دقیقه صبر دهید. سپس مودم را روشن کنید
- همچنین اگر مودم یا روتر شما آپدیت نیست، Firmware آن را بهروزرسانی کنید
این ارور PS5 به مشکلات ارتباطی کنسول مربوط میشود و کاربران عبارت a communication error has occurred را مشاهده خواهند کرد. برای رفعه این مشکل، روشهای زیر را آزمایش کنید.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن 5 خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای 80، 443، 3478، 3479
- پورتهای UDP: پورتهای 3478، 3479، 49152، 65535
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8.4.4( است
یکی از رایجترین پیغام خطاهای مربوطبه بخش شبکه که مربوطبه عدم اتصال کاربران به شبکه پلی استیشن است. با انجام روشهای زیر، این مشکل رفع خواهد شد.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن 5 خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای 80، 443، 3478، 3479
- پورتهای UDP: پورتهای 3478، 3479، 49152، 65535
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8.4.4( است
شاید ظاهر و کدهای خطا بخش شبکه پلی استیشن از یکدیگر متفاوت باشد، اما راهحل آنها تقریبا یکی است. این پیغام خطا به خاطر پیام a communication error has occurred است و راههای زیر را انجام دهید.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن 5 خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای 80، 443، 3478، 3479
- پورتهای UDP: پورتهای 3478، 3479، 49152، 65535
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8.4.4) است
یکی دیگر از کد خطاهای پلی استیشن 5 مربوطبه سرورهای بازی که باید کارهای زیر را برای رفع این ارور PS5 انجام دهید.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن 5 خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای 80، 443، 3478، 3479
- پورتهای UDP: پورتهای 3478، 3479، 49152، 65535
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8.4.4) است
خطاهای شبکه پلی استیشن
این دسته از خطاها مختصبه شبکه پلی استیشن بوده و اول کد آنها از NP استفاده میشود که به شبکه پلی استیشن اشاره دارد.
بعضی وقتها بازی یا برنامه اجرایی بهصورت خودکار بسته میشود و کد خطا ذکر شده را مشاهده میکنید. سونی متاسفانه هنوز راهحلی را برای رفع این مشکل ارائه نکرده است.
کد خطا NP-103111-7 مربوطبه شلوغی یا در دست تعمیر بودن سرورهای سونی مربوط میشود. برای رفع این مشکل روشهای زیر را آزمایش کنید.
- کانکشن اینترنت کنسول را مجددا راهاندازی کرده و گزینه Test connection را انتخاب تا اتصال به سرورها و سایر موارد را مورد آزمایش قرار دهید
- مودم یا روتر خود را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس روشن کنید
- بعضی وقتها با چند ساعت صبر کردن، این مشکل رفع میشود که سونی معمولا اشاره کرده که مشکل پیش آمده به خاطر شلوغی سرورها است
یکی دیگر از خطاهایی که به شلوغی و در دست تعمیر بودن سرورهای شبکه پلی استیشن مربوط میشود. در صورت مشاهده، روشهای زیر را امتحان کنید.
- کانکشن اینترنت کنسول را مجددا راهاندازی کرده و گزینه Test connection را انتخاب تا اتصال به سرورها و سایر موارد را مورد آزمایش قرار دهید
- مودم یا روتر خود را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس روشن کنید
- بعضی وقتها با چند ساعت صبر کردن، این مشکل رفع میشود که سونی معمولا اشاره کرده که مشکل پیش آمده به خاطر شلوغی سرورها است
یکی دیگر از خطاهایی که به شلوغی و در دست تعمیر بودن سرورهای شبکه پلی استیشن مربوط میشود. در صورت مشاهده این ارور PS5، روشهای زیر را امتحان کنید.
- کانکشن اینترنت کنسول را مجددا راهاندازی کرده و گزینه Test connection را انتخاب تا اتصال به سرورها و سایر موارد را مورد آزمایش قرار دهید
- مودم یا روتر خود را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس روشن کنید
- بعضی وقتها با چند ساعت صبر کردن، این مشکل رفع میشود که سونی معمولا اشاره کرده که مشکل پیش آمده به خاطر شلوغی سرورها است
این کد خطا به در دست تعمیر بودن سرورهای پلی استیشن مربوط میشود. در صورت مشاهده، روشهای زیر را امتحان کنید.
- کانکشن اینترنت کنسول را مجددا راهاندازی کرده و گزینه Test connection را انتخاب تا اتصال به سرورها و سایر موارد را مورد آزمایش قرار دهید
- مودم یا روتر خود را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس روشن کنید
- بعضی وقتها با چند ساعت صبر کردن، این مشکل رفع میشود که سونی معمولا اشاره کرده که مشکل پیش آمده به خاطر شلوغی سرورها است
سونی در وبسایت خود اعلام کرده که بازیکنان کد خطا NP-102947-3 را بهخاطر پایدار نبودن اینترنت مشاهده خواهند کرد. ازاینرو موارد زیر میتواند کمک حال شما باشد.
- پلی استیشن 5 خود را با کابل به اینترنت متصل کنید و تنظیمات اینترنت کنسول را مجددا انجام دهید
- اگر امکان استفاده از کابل نبود، کنسول را به مودم نزدیکتر و مواردی را که نویز ایجاد میکنند، از سر راه کنسول بردارید
- مودم یا روتر خود را خاموش کرده و پنج دقیقه منتظر بمانید. سپس آن را ری استارت کنید. همچنین آپدیت Firmware هم میتواند به شما کمک کند
- آخرین آپدیت پلی استیشن 5 را نصب کنید
- اگر هیچ یک از موارد بالا جواب نداد، چند ساعت صبر کرده و مجددا آزمایش کنید
سونی اعلام کرده در صورت مشاهده این کد خطا، باید برنامه/بازی مورد نظر را آپدیت کنید. تنها کافی است راههای زیر را آزمایش کنید
- کنسول خود را به اینترنت متصل کرده و آخرین آپدیت را دریافت کنید
- اگر موقع دانلود آپدیت بازی یا برنامه با پیام خطا مواجه شدید، حافظه کنسول خود را چک کنید
- منتظر بمانید تا آپدیت مورد نظر تمام شود
یکی دیگر از خطاهایی که به آپدیت نرمافزاری کنسول PS5 مربوط میشود. روشهای زیر را امتحان کنید
- اگر در طول آپدیت Firmware کنسول با پیغام خطا مواجه شدید، کنسول خود را به همراه مودم ریاستارت کنید
- از روشهای دیگری مثل اتصال USB به کنسول برای آپدیت پلی استیشن 5 استفاده کنید
یکی دیگر از خطاهایی که به آپدیت نرمافزاری کنسول PS5 مربوط میشود. روشهای زیر را امتحان کنید
- اگر در طول آپدیت Firmware کنسول با پیغام خطا مواجه شدید، کنسول خود را به همراه مودم ریاستارت کنید
- از روشهای دیگری مثل اتصال USB به کنسول برای آپدیت پلی استیشن 5 استفاده کنید
بازیکنان این ارور PS5 را زمانی مشاهده میکنند که به یک ویژگی دسترسی نداشته باشند. برای رفع این مشکل، از بخش تنظیمات، وارد بخش Family and Parental Control شده و مطمئن شوید که محدودیتی در این بخش وجود ندارد.
بازیکنان این پیام خطا را زمانی مشاهده میکنند که نام کاربری و رمز عبور خود را اشتباه وارد کرده باشند.
ارورهای استثنا
این بخش مربوطبه خطاهایی میشود که درمیان سایر خطاها استثنا بوده و با علامت E2 شناخته میشوند.
این کد به سرورهای پلی استیشن 5 مربوط میشود و سونی اعلام کرده که راهحلهای زیر میتواند مشکل کاربران را حل کند.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- مودم یا روتر خود را خاموش کرده، پنج دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را مجددا روشن کنید
- از بخش Troubleshooting کنسول آن را رفع کنید
این ارور PS5 به سرورهای پلی استیشن 5 مربوط میشود و سونی اعلام کرده که راهحلهای زیر میتواند مشکل کاربران را حل کند.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- مودم یا روتر خود را خاموش کرده، پنج دقیقه منتظر بمانید و سپس آن را مجددا روشن کنید
- از بخش Troubleshooting کنسول آن را رفع کنید
ارورهای وب سرور
کدها یا همان پیغام خطاهای بخش سرورهای وب کنسول با علامت WS شناخته میشود که مخفف Web Server است.
سونی اعلام کرده که این پیغام خطا مربوطبه حساب کاربری شما میشود و کاربران پیام There may be a problem with 2-Step Verification setting را مشاهده میکنند. ازاینرو بازیکنان باید یک بار اتصال حساب کاربری خود به کنسول را قطع کرده و مجددا اطلاعات را وارد کنید.
سونی در وبسایت رسمی خود به این مورد اشاره کرده که کد خطا WS-116522-7 به آپدیت پلی استیشن 5 و پیام The latest version of system is not recognized and the update failed مربوط میشود. ازاینرو کابران بهواسطهی راهحلهای زیر میتوانند این مشکل را حل کنند.
- پلی استیشن 5 خود را با کابل به مودم متصل کرده و تنظیمات اینترنت کنسول را مجددا انجام دهید
- اگر قادر به استفاده از کابل نیستید، کنسول را به مود نزدیکتر و مواردی را که نویز تولید میکنند، از سر راه بردارید تا کیفیت اتصال وایرلس شما بهتر شود
- اگر به واسطه ی روشهای بالا قادر به آپدیت کنسول نبودید، ازطریق USB این کار را انجام دهید
این پیغام خطا میتواند به دو مشکل مربوط باشد. اگر پیامهای This service may be undergoing maintenance و Unable to connect to the server را مشاهده کردید، بهواسطهی روشهای زیر میتوانید این مشکل را حل کنید.
- تنظیمات اینترنت روی کنسول را مجددا انجام داده و برای درستی کار Test Connection را اجرا کنید
- مودم یا روتر خود را خاموش و پنج دقیقه منتظر بمانید. سپس آن را روشن کنید
- به خاطر شلوغی سرورها، چند ساعت بعد این روشها را آزمایش کنید
یکی دیگر از پیامهای مربوطبه عدم اتصال به سرورها که ازطریق روشهای زیر میتوانید آن را حل کنید.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن 5 خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای 80، 443، 3478، 3479
- پورتهای UDP: پورتهای 3478، 3479، 49152، 65535
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8.4.4) است
بعضی وقتها امکان دارد پیام Access to the PlayStation Network from you PS5 is prohibited due to reasons such as violation of the terms of service را مشاهده کنید. درحالیکه قوانین را اصلا نقض نکردهاید. سونی روشهایی را ارائه داده که امکان دارد این ارور PS5 را حل کنند.
- سرورهای بازی در صفحه سازنده بازی مورد نظر را چک کنید، شاید مشکلی برای سرورها پیش آمده باشد. همچنین صفحه اعلان وضعیت سرورهای پلی استیشن را هم بررسی کنید
- بعضی وقتها بهخاطر شلوغی بیش از اندازه سرورها هم این مشکل رخ میدهد
یکی دیگر از پیامهایی که به اطلاعات حساب کاربری مربوط میشود. زمانیکه اطلاعات خود را به اشتباه وارد کنید، کد خطای WS-116329-2 را مشاهده خواهید کرد.
این کد خطا به عدم دانلود آخرین آپدیت Firmware اشاره دارد و روشهای زیر میتواند کمک حال شما باشد
- اگر حین دانلود آخرین آپدیت با پیغام خطای ذکر شده مواجه شدید، تنظیمات اتصال اینترنت پلی استیشن 5 را مجددا انجام دهید
- میتوانید از USB یا دیسک یک بازی برای نصب یا فعال کردن آپدیت جدیدترین Firmware پلی استیشن 5 استفاده کنید
اگر با خطا WS-115192-5 مواجه شدید، بدانید که به This service may be undergoing maintenance مربوط است و روشهای زیر میتواند کمک حال شما باشد.
- تنظیمات اینترنت پلی استیشن 5 را مجددا انجام داده و از Test Connection برای بررسی وضعیت تغییرات خود استفاده کنید
- مودم یا روتر خود را به مدت پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را روشن کنید
- اگر دو روش بالا جوابگو نبود، چند ساعت بعد امتحان کنید
ارورهای نمایش وب
خطاهای مربوطبه Web View با حروف WV نمایش داده میشود.
یکی دیگر از کد خطاهایی که به عدم اتصال به سرورها اشاره دارد و روشهای زیر میتواند شما را کمک کند.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن 5 خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای 80، 443، 3478، 3479
- پورتهای UDP: پورتهای 3478، 3479، 49152، 65535
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8.4.4) است
این ارور PS5 به عدم اتصال به اینترنت در پلی استیشن 5 اشاره دارد و روشهای زیر میتواند مشکل شما را حل کند.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن 5 خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای 80، 443، 3478، 3479
- پورتهای UDP: پورتهای 3478، 3479، 49152، 65535
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8.4.4) است
خطا WV-109146-1 هم به عدم اتصال به سرورهای PS5 اشاره دارد. ازاینرو روشهای زیر را آزمایش کنید.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن 5 خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای 80، 443، 3478، 3479
- پورتهای UDP: پورتهای 3478، 3479، 49152، 65535
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8.4.4) است
پیام The Connection to the Network has timed out میتواند به پیغام خطا ذکر شده هم مربوط شود و روشهای زیر کارساز هستند.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن 5 خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای 80، 443، 3478، 3479
- پورتهای UDP: پورتهای 3478، 3479، 49152، 65535
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8.4.4) است
اگر کنسول شما به اینترنت متصل نمیشود و خطای WV-109166-3 را مشاهده میکنید، روشهای زیر را آزمایش کنید.
- ابتدا صفحه اعلان وضعیت شبکه پلی استیشن را برای باخبر شدن از وجود هر نوع مشکل مشاهده کنید
- پلی استیشن 5 خود را خاموش کرده و آن را ازطریق کابل به مودم وصل کنید. اگر کابل ندارید، کنسول خود را به مودم نزدیکتر کرده و مجددا تنظیمات اینترنت را انجام دهیده
- مودم را برای پنج دقیقه خاموش کرده و سپس آن را ریاستارت کنید
- Firmware مودم خود را ارتقا دهید
- همچنین وجود پورتهای UDP و TCP مخصوص پلی استیشن و وارد کردن آنها در مودم هم میتواند کارساز باشد
- پورت TCP: پورتهای 80، 443، 3478، 3479
- پورتهای UDP: پورتهای 3478، 3479، 49152، 65535
- از آیپی ثابت استفاده کرده و آن را در تنظیمات شبکه خود وارد کنید
- در انتها از DNSهای متفاوت استفاده کنید که رایجترین DNS مربوطبه DNS گوگل (پرایمری 8.8.8.8 و سکندری 8.8) است
سوالات متداول
آیا برای بررسی وضعیت سرورهای پلی استیشن 5، باید به ریجن حساب کاربری توجه کنیم؟
بله. حتما سروری را چک کنید که با حساب کاربری شما مطابقت دارد. برای مثال، اگر حساب کاربری شما برای کشور بریتانیا است، باید سرورهای انگلستان را چک کنید.
نحوه وارد کردن پورتهای UDP و TCP در پلی استیشن 5 به چه شکل است؟
نحوه انجام این کار برای هر مودم متفاوت است. ازاینرو پیشنهاد میکنم مدل مودم خود را برای نحوه انجام Port Forwarding در اینترنت جست و جو کنید.
آیا ارور های PS5 به خاطر مشکل اینترنت هستند؟
اینترنت و مشکلات مربوط به آن، فقط یکی از انواع ارورهای PS5 به حساب میآیند. موارد دیگری مثل مشکلات خود کنسول هم وجود دارند.