چطور در وارزون موبایل به بازیکن بهتری تبدیل شویم؟ | ۶ نکته آموزشی کلیدی

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۹
مطالعه 6 دقیقه
بازی اندروید و آیفون وارزون موبایل
در این مقاله قرار است تا نکات کلیدی و راه‌کار‌هایی که باعث می‌شوند عملکرد بهتری در بازی وارزون موبایل داشته باشیم را شرح دهیم.
تبلیغات

با اینکه بازی Warzone Mobile محصول جدید شرکت Activision مدت زیادی نیست که به مرحله‌ی انتشار جهانی رسیده است، بااین‌حال خیلی سریع موفق شد تا به جمع محبوب‌ترین عناوین بتل رویال و بهترین بازی‌های پلتفرم موبایل راه پیدا کند. البته وجود نام کالاف دیوتی وارزون هم در تحقق این امر و رسیدن به جمع برترین بازی‌های اندروید و آیفون، چندان بی تاثیر نبوده است. درواقع سازندگان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا وارزون موبایل از هر لحاظ به نسخه‌ی کنسولی شباهت داشته باشد و با وجود بعضی از تغییرات، تغریبا همان تجربه‌ی نسخه‌ی اورجینال را ارائه کند.

بازی وارزون موبایل، جدا از تمام نکات منفی و مثبتی که در خود جای داده است، فعلا جزو اندک عناوینی است که چنین فضایی از سبک بتل رویال را برای بازیکنان پلتفرم موبایل معرفی می‌کند. تجربه‌ای که از لحاظ گیم‌پلی تا حدودی با دیگر عناوین پر مخاطب فعلی بتل رویال مانند پابجی یا حتی کالاف دیوتی موبایل در اندروید و آیفون تفاوت چشم‌گیری دارد. از همین‌رو، شاید بازگو کردن بعضی اصول اولیه و نکات آموزشی قدیمی و جدید، به‌خصوص برای کاربرانی که به‌تازگی قصد ورود به سبک بتل رویال را دارند، مفید و کاربردی واقع شود. از همین‌رو، در این مقاله نیز قرار است تا به مرور نکات اولیه و مهمی از بازی Warzone Mobile بپردازیم که رعایت کردن آن‌ها می‌تواند در زمینه‌ی پیشرفت مهارت‌های بازیکن، تأثیر زیادی داشته باشد. در هر حال اگر تازه با بازی محبوب وارزون موبایل یا سبک بتل رویال آشنا شده‌اید، حتما در ادامه‌ی مقاله همراه زومجی باشید.

گیم‌پلی بازی Call of Duty: Warzone Mobile

گیم‌پلی و شخصی‌سازی کنترل

یکی از موضوعاتی که شاید شما هم با عدم صحت آن موافق باشید، مقایسه سخت گیرانه میان وارزون موبایل با دیگر عناوینی مانند پابجی یا حتی کالاف دیوتی موبایل است. درواقع وارزون موبایل از لحاظ روش بازی و گیم‌پلی، حرکت سریع‌تر و المان‌های متفاوتی نسبت به آثار نام برده شده دارد از همین‌رو، بالا بردن سرعت و واکنش‌های به موقع، یکی از اولویت‌های مهم در بازی شمرده می‌شود.

از جمله راه‌های موثر در بالا بردن سرعت واکنش، افزایش مناسب میزان حساسیت به لمس (sensitivity) است. البته تغییر ناگهانی و عادت به شیوه‌ی جدید بازی، قطعا نیاز به مدت‌ها تمرین دارد و بسیار زمان‌بر خواهد بود. در هر حال افزایش sensitivity، موضوعی است که به هیچ‌وجه نمی‌توان تاثیر آن را در بهبود عملکرد بازیکن نادیده گرفت.

شخصی‌سازی کلید‌های کنترل نیز یکی دیگر از راه‌کار‌های پرتکراری است که معمولا در همه‌ی بازی‌های شوتر و بتل‌رویال در پلتفرم موبایل پیشنهاد می‌شود. جای‌گذاری مناسب کلید‌ها و خارج کردن کنترل از حالت دو انگشت به چهار یا شش انگشت، از جمله تغییرات اساسی محسوب می‌شوند که تاثیر ویژه‌ای روی پیشرفت شما خواهند داشت. البته همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، تمام این موارد به میزان تمرین و سرعت پذیرش شرایط جدید توسط گیمر وابسته است.

بازی اندروید و آیفون وارزون موبایل

استقبال از درگیری

بازی وارزون موبایل به واسطه‌ی وجود ظرفیت کاملی از بازیکنان واقعی که در هر رویداد مقابل یک‌دیگر قرار می‌دهد، فضای پر جنب و جوشی را به وجود آورده است. فضایی که به‌دلیل سرعت بالای گیم‌پلی و همین تعداد بالای بازیکنان واقعی، بی تحرک بودن یا فرار از درگیری را تا حدودی سخت و حتی در بعضی شرایط، غیر ممکن می‌کند. یکی از توصیه‌هایی که معمولا به بازیکنان تازه وارد در وارزون موبایل و البته سایر بازی‌های بتل رویال می‌شود، افزایش اعتماد به نفس و ورود به دل مبارزات است. زیرا حتی اگر تجربه‌ی کافی را هم نداشته باشید و با شکست مواجه شوید، حداقل با این کار خیلی بیشتر از گذشته در شرایط سخت قرار می‌گیرید و درنتیجه هربار تجربه‌ی بیشتری کسب می‌کنید. بنابراین اگر به‌دنبال پیشرفت سریع‌تر در بازی وارزون موبایل یا هر عنوان بتل رویال دیگری هستید، استقبال از درگیری می‌تواند بسیار موثر و مفید واقع شود.

لابی بازی Call of Duty: Warzone Mobile

استفاده از Loadout مناسب

در روند بازی وارزون موبایل، هر بازیکن می‌تواند یک Loadout اختصاصی داشته باشد. این Loadout سلاح‌ها و تجهیزات اولیه شما را محیا می‌کند و در ورود به بازی، حتی گاهی می‌تواند در مبارزات زود هنگام نیز نجات بخش باشد. البته که در ابتدا انتخاب‌های زیادی وجود دارند و به مرور و با افزایش سطح بازیکن، آیتم‌های بیشتری نیز در دسترس قرار می‌گیرند. در نتیجه اگر مدتی را صرف انجام بازی Warzone Mobile کرده‌اید و در Loadout حق انتخاب بالایی دارید، تنظیم کردن محتوای این بخش قطعا ارزش وقت گذاشتن را دارد.

بازی اندروید و آیفون وارزون موبایل

افزایش نرخ فریم

همان‌طور‌ که می‌دانید، وارزون موبایل در شرایطی عرضه شد که از لحاظ بهینه بودن، چندان در شرایط خوبی به سر نمی‌برد؛ از همین‌رو، اکثر کسانی که دارای موبایل‌های میان‌رده یا پایین رده هستند، احتمالا شرایط خوبی ندارند و با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. از طرفی، با رعایت بعضی از مواردی که اجرای آن‌ها به مراتب هزینه‌ای کمتر از خرید یک موبایل بالا رده دارند، می‌تواند تاثیر مستقیمی روی عملکرد گیمر داشته باشند.

استفاده از تنظیمات مناسب در بخش گرافیک و اولویت قرار دادن نرخ فریم نسبت به جلوه‌های بصری، از جمله مواردی هستند که معمولا در هر یک از بازی‌های چند نفره، به‌خصوص وارزون موبایل مورد توجه بازیکنان قرار می‌گیرند. بنابراین اگر از موبایل قدرتمندی برخوردار نباشیم، باید تا جای ممکن گرافیک را فدای افزایش نرخ فریم کنیم. علاوه‌براین استفاده از نرم‌افزار‌هایی مانند Game Booster که باعث بهبود عملکرد اجرایی می‌شوند هم می‌توانند نقش موثری در اجرای بهتر بازی داشته باشند.

یکی دیگر از موارد مهم در زمینه‌ی اجرای بازی وارزون موبایل، استفاده از خنک‌کننده است‌. زیرا به‌دلیل پردازش سنگین بازی وارزون موبایل، چندان دور از انتظار نیست که دمای گوشی پس از مدت کوتاهی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند و در نتیجه، نرخ فریم را نیز کاهش دهد. بنابراین استفاده از یک خنک‌کننده‌ی مناسب و پایین نگه‌داشتن دما در تجربه‌های طولانی مدت، می‌تواند به‌طور مستقیم روی عملکرد موبایل شما تأثیرگذار باشد و مانع از نوسان FPS در روند بازی شود.

بازی اندروید و آیفون وارزون موبایل

کاهش پینگ

متاسفانه موضوع پینگ و اینترنت، یکی از مشکلات مهمی است که این‌روزها گریبان گیر گیمر‌های ایرانی در تجربه‌ی بعضی از عناوین مهم چندنفره موبایل شده است. موضوعی که رقابت برابر و عادلانه را با سایر بازیکنان جهان در بازی‌های آنلاین، غیر ممکن می‌کند. درنهایت باید گفت که در زمان نگارش این مقاله، وارزون موبایل نیز با چنین مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند و مشخص نیست که در آینده چه وضعیتی خواهد داشت.

در هر حال اگر از سد اول که شامل دو بخش ثبت نام و لاگین می‌شود، با موفقیت عبور کرده‌اید، احتمالا پایین آوردن پینگ تنها دغدغه‌ باقی مانده‌ی شما خواهد بود. از همین‌رو، امتحان کردن دی ان اس‌هایی مانند الکترو و رادار گیم شاید بتوانند تا حدودی شرایط را بهتر کنند.

استفاده از کنترلر در بازی وارزون موبایل

استفاده از کنترلر و لوازم جانبی

علاوه‌بر استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده که پیش‌تر هم اشاره شده بود، دیگر ابزاری مانند کنترلر‌ها و دسته‌های بازی نیز می‌توانند با ایجاد شرایط ساده‌تری نسبت به موبایل، باعث تسلط بیشتر گیمر بر سیستم کنترل بازی شوند. به‌خصوص وجود کنترلر که با ساده‌سازی سیستم هدایت و مبارزات، به خوبی حس و حال یک تجربه‌ی کنسولی را به گیمر منتقل می‌کند. همچنین اگر قصد ورود به رویداد‌هایی که در آن بازیکنان از کنترلر بهره می‌برند را ندارید، در عوض از دسته‌های بدون نیاز به اتصال استفاده کنید تا صرفا تسلط خود را در به‌دست گرفتن موبایل افزایش دهید. همچنین ابزار دیگری هم از این دست وجود دارند که استفاده از آن‌ها متناسب با نیاز بازیکنان در جنبه‌های مختلف، می‌توانند بسیار موثر و مفید واقع شوند.

استفاده از کنترلر در بازی وارزون موبایل

در این مقاله سعی کردیم تا موضوعات مهمی که در افزایش مهارت بازیکنان وارزون موبایل نقش مهمی را ایفا می‌کنند، بیان کنیم؛ هرچند که تعدادی از موضوعات اشاره شده، سلیقه‌ای و وابسته به سبک بازی گیمر است و می‌توانند روند کاملا متفاوتی داشته باشند. بنابراین اگر شما نیز پیشنهادی در زمینه‌ی تجربه‌ی بهتر و افزایش مهارت بازیکنان بازی Warzone Mobile دارید، حتما در بخش نظرات پیشنهاد‌ات خود را با ما و کاربران عزیز زومجی درمیان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات