چگونه ماینکرفت را چندنفره بازی کنیم؟

یک‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹
مطالعه 6 دقیقه
محیط و کاراکترهای Minecraft / ماینکرفت
تجربه انفرادی بازی ماینکرفت به خودی خود می‌تواند سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشد. اما آیا تاکنون این بازی را با دوستان خود به‌صورت چندنفره تجربه کرده‌اید؟ با زومجی همراه باشید.
تبلیغات

ما پیش از این مقاله‌های مختلفی از بازی ماینکرفت با منتشر کرده‌ایم که در هرکدام آموزش‌ها و نقشه‌های گوناگونی از بازی را در اختیار شما همراهان عزیز زومجی قرار داده‌ایم. بدون شک تجربه تک‌نفره بازی ماینکرفت به خودی خود می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشد، اما آیا تاکنون بخش چندنفره آن را بازی کرده‌اید؟

بسیاری از نقشه‌های بازی در سرورهایی قرار گرفته‌اند که به بازیکنان اجازه می‌دهند در کنار یکدیگر وارد دنیای بلوکی و گسترده ماینکرفت شوند و با یکدیگر به رقابت بپردازند. نقشه‌ها و دنیاهایی که شاید تجربه هرکدام آن‌ها بتواند لحظات به‌یادماندنی را برای شما خلق کند. البته که شما قادر هستید تا ماینکرفت را به‌صورت کوآپ هم تجربه کنید. شما می‌توانید با یکدیگر ساخت‌وسازهای غول‌آسا را ایجاد کنید، وارد ماجراجویی‌های مختلف شوید یا با همکاری هم به سراغ قوی‌ترین دشمنان موجود در بازی بروید. هدف نوشتن این مقاله این است که چگونه در نسخه‌های مختلف این بازی (Bedrock و Java) بتوانید به تجربه چندنفره این بازی بپردازید.

تجربه آنلاین بازی ماینکرفت

به‌یاد داشته باشید که در بازی ماینکرفت چندین نوع سرور برای بازی کردن وجود دارد؛ سرورهای محلی لن یا وای‌فای که به شما اجازه می‌دهد تا با افرادی که در یک شبکه قرار دارید به تجربه بازی بپردازید و سرورهای آنلاین که در آن‌ها می‌توانید با بازیکنان سراسر جهان بازی ماینکرفت را تجربه کنید. شما همچنین می‌توانید در بخش Minecraft Realms به‌راحتی سرور آنلاین خود را ایجاد کنید تا دوستان‌تان بتوانند به آن وصل شوند.

درواقع در بازی ماینکرفت، سرویس میزبانی سرورها، Minecraft Realm نام دارد که استودیو موجنگ اولین‌بار آن را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد. برخلاف سرورهای عادی، بازیکنان تنها با کد دعوت می‌توانند وارد این سرورها شوند و البته که بازیکنان برای استفاده از این سرویس بایستی اشتراک مخصوصی را خریداری کنند. به‌عنوان مثال در نسخه Bedrock ماینکرفت، هزینه را‌ه‌اندازی Realms با ظرفیت ۳ بازیکن همزمان (شما و دو بازیکن دیگر)، ۳.۹۹ دلار ماهانه است که این مقدار برای سرویس Realms Plus با ظرفیت یازده نفر به ۷.۹۹ دلار می‌رسد. لازم‌ به‌‌ذکر است که نسخه Java بازی، سرویسی با ظرفیت یازده نفر را با قیمت ۷.۹۹ ارائه می‌دهد. با تمامی توضیحات داده شده، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا نحوه تجربه چندنفره بازی ماینکرفت را به شما آموزش دهیم.

چگونه به یک سرور بازی ماینکرفت نسخه Bedrock Edition وصل شویم؟

در این بخش ابتدا نحوه تجربه چندنفره نسخه Bedrock بازی ماینکرفت آموزش داده می‌شود. نسخه‌ای که در حال حاضر روی کنسول‌ها برای دانلود قرار گرفته است و شما می‌توانید از تجربه آخرین نسخه آن لذت ببرید. برای اتصال به سرورهای نسخه Bedrock Edition در منوی اصلی روی گزینه Play کلیک کنید. این انتخاب شما را به بخشی انتقال می‌دهد که در آن می‌توانید سه بخش Friends ،Worlds و Servers را مشاهده کنید.

انتخاب دنیا در بازی Minecraft: Bedrock Edition

اگر می‌خواهید بازی را با دوستان خود تجربه کنید، کافی وارد تب Friends شوید. در این بخش شما می‌توانید فهرست Realmهایی که در آن‌ها عضو هستید یا دوستانی را که در حال تجربه ماینکرفت هستند، مشاهده کنید. درصورتی که می‌خواهید شخصی از دوستان خود را به برای تجربه چندنفره به یک Realm دعوت کنید، کافی است پس از دریافت شناسه کاربری او، با زدن دکمه Add Friend، او را فهرست دوستان خود اضافه کنید.

اضافه کردن دوستان در بازی Minecraft Bedrock Edition

درصورتی‌که یکی از دوستان شما در Minecraft Realm حضور داشته باشد و شما هم بخواهید تا با او بازی کنید، می‌توانید از این صفحه استفاده کنید تا به Realm او اضافه شوید. برای انجام این‌کار ابتدا دوست شما باید یک کد دعوت از ریلم خود برای شما ارسال کند و سپس شما می‌توانید با فشردن دکمه Join Realm و وارد نمودن آن کد، آن ریلم را در این تب مشاهده کنید تا هر زمان که بخواهید وارد آن بازی شوید.

اما برای عضو شدن در یک سرور عمومی، بایستی وارد تب Servers شوید. بازی در این‌جا به شما تعدادی از سرورهای عمومی آنلاین و فعال را نشان می‌دهد که می‌توانید تعداد کاربران حاضر و همچنین پینگ خود با آن را مشاهده کنید. با انتخاب سرور کافی است روی گزینه Join Server آن کلیک کنید و در ادامه و پس از فشردن دکمه Proceed مشاهده می‌کنید که بازی شروع به دانلود محتویات مورد نظر آن سرور می‌کند. در ادامه شما وارد دنیای میزبان آن سرور می‌شوید و می‌توانید به تجربه بازی‌های چندنفره مختلف آن شوید.

سرورهای آنلاین بازی ماینکرفت نسخه Bedrock

در صورتی‌که سرور خاصی مدنظر شما باشد و در این لیست نتوانید آن را پیدا کنید، بایستی آدرس آن را در اختیار بگیرید. آدرس سرور می‌تواند همانند یک وب‌سایت ( برای مثال www.zoomg.ir) یا یک شناسه آی پی (برای مثال 192.168.1.1) به همراه پورت باشد. برای اضافه کردن یک سرور کافی است که به انتهای فهرست سرورها حرکت کنید و در آن‌جا روی دکمه Add Server کلیک کنید. با وارد کردن مشخصات درخواستی و با زدن دکمه Play قادر خواهید بود تا به تجربه سرور دلخواه خود بپردازید.

اضافه کردن سرور خارجی به بازی ماینکرفت نسخه Bedrock

چگونه به یک سرور میزبان در بازی ماینکرفت نسخه Bedrock تبدیل شویم؟

راه‌اندازی یک سرور در نسخه Bedrock برای آن‌که با دوستان‌تان به تجربه بازی بپردازید، کار ساده‌ای است. برای انجام این‌کار ابتدا باید یک دنیا برای خود بسازید یا یک دنیایی که می‌خواهید بازی خود را در آن تجربه کنید، فراخوانی کنید. زمانی‌که دنیای شما فراخوانی شد، کافی است وارد منو شده و در سمت راست روی گزینه Invite to Game کلیک کنید.

در این بخش شما فهرستی از دوستان خود و شناسه‌های کاربری آن‌ها را مشاهده می‌کنید. روی افرادی که قصد دارید تا بازی را با آن‌ها تجربه کنید، کلیک کرده و گزینه Send Invites را انتخاب کنید.

چگونه به یک سرور بازی ماینکرفت نسخه Java Edition وصل شویم؟

از این‌جا به بعد مقاله را به نسخه Java Edition بازی ماینرکرفت اختصاص می‌دهیم. برای وصل شدن به یک سرور نسخه Java و تجربه چندنفره ماینکرفت کافی است پس از ورود به بازی روی گزینه Multiplayer کلیک کنید. در ادامه و پس از نمایش چند پیام شما با زدن گزینه Proceed وارد بخش بازی آنلاین می‌شوید. در ادامه پیام Scanning for games on your local network برای شما نمایش داده می‌شود. در این‌جا اگر سروری از بازی روی شبکه محلی شما فعال باشد، نام آن در این قسمت به نمایش درمی‌آید تا بتوانید به آن متصل شوید. یعنی تصور کنید که در یک شبکه لن یا وای‌فای قرار دارید که کاربری در آن به‌عنوان میزبان یک سرور ماینکرفت را راه‌اندازی کرده‌ باشد.

منوی اصلی بازی ماینکرفت نسخه جاوا

البته اگر قصد دارید تا وارد یک سرور آنلاین شوید، باید ابتدا آدرس آن را در اختیار داشته باشید. همان‌طور که گفته شد، آدرس می‌تواند مشابه یک وب‌سایت باشد یا به‌صورت شناسه آی‌پی نوشته شود. حال در این قسمت بازی دو گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهد. گزینه اول Direct Connection است که با فشردن آن شما مستقیما به سرور مربوطه متصل شده و وارد آن می‌شوید. گزینه دوم Add Server است که با زدن آن، سرور مورد نظر به فهرست شما افزوده می‌شود و هرزمان که بخواهید می‌توانید بدون نیاز مجدد به وارد نمودن آدرس، وارد آن شوید. پس از انتخاب سرور با زدن گزینه Join Server می‌توانید وارد آن شوید.

وارد کردن مشخصات سرور در بازی ماینکرفت

لازم به‌ذکر است که برای تجربه حالت چندنفره ماینکرفت، باید حتما نسخه بازی شما با نسخه‌ای که سرور روی آن در حال اجرا است، یکسان باشد. یعنی اگر نسخه بازی شما 1.20.1 است، سرور مقصدتان هم باید روی این نسخه از بازی فعال شده باشد.

چگونه به یک سرور میزبان در بازی ماینکرفت نسخه Java تبدیل شویم؟

نسخه Java Edition روشی به مراتب راحت‌تر را برای میزبانی یک سرور در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. همانند قبل ابتدا شما باید دنیای خود را بسازید یا یک دنیای از قبل ساخته شده را فراخوانی کنید. با انجام هرکدام از حالت‌های گفته شده، برای تجربه چندنفره بازی در منوی اصلی روی گزینه Open to LAN کلیک کنید.

ایجاد شبکه محلی در بازی ماینکرفت

شما در این بخش به صفحه‌ای وارد می‌شوید که باید برای دیگر بازیکنان حالتی از بازی را انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید مشخص کنید که تقلب و خط فرمان‌ها در سرور آزاد باشد یا خیر یا مشخص کنید که سرور روی چه پورتی اجرا شود. زمانی‌که تنظیمات را‌ه‌اندازی سرور را مشخص کردید، روی گزینه Start LAN World کلیک کنید تا دیگر بازیکنان نیز بتوانند وارد سرور شما شوند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات