فریم ۷۶: الخاندرو گونزالس ایناریتو، امانوئل لوبزکی و رئالیسم جادویی
جدیدترین اپیزود برنامهی سینمایی «فریم» به نگاهی به سینمای الخاندرو گونزالس ایناریتوی مکزیکی اختصاص دارد؛ از اینکه شکلِ روایتِ غیرخطی فیلمهای ایناریتو از کجا میآید و چه کارکردی دارد گرفته تا اینکه ایناریتو در سهگانهی «مرگ» قصد دارد به چه مفاهیمی بپردازد. از اینکه دلیلِ تغییرِ شکل روایتِ ایناریتو در فیلمِ «بیوتیفول» چیست تا بررسی مفهوم رئالیسم جادویی و نحوهی استفاده از آن در فیلمهای این کارگردان. و البته مگر میشود دربارهی نقشآفرینی لئوناردو دیکاپریو در «ازگوربرخاسته» صحبت نکرد! در آیتمِ پروندهی این هفته دربارهی امانوئل لوبزکی، فیلمبردارِ برندهی اسکارِ کارگردانانی مثل ایناریتو و آلفونسو کوآرون و سبکِ خیرهکننده و خلاقانهی فیلمبرداریاش صحبت میکنیم. آیتم علم سینمای این هفته به لنزهای واید، نرمال و تله و دلیلِ استفادهی کارگردان از هرکدام از آنها برای داستانگویی را توضیح میدهد و و درنهایت، مهمترین اتفاقاتِ سینما و تلویزیون در جریان هفتهی گذشته را مرور میکنیم:
نظرات