سازندگان Shadow Of Mordor حالت آسان برای این بازی را مخرب میدانند
برای استودیوی
مونولیت
، حس چالش برانگیز بودن بازی و درک
سیستم نمسیس
از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. دی پلیتر در این رابطه گفت:
امکان قراردادن حالت آسان در بازی وجود داشت، اما اگر این کار را انجام میدادیم، پایههای اصلی بازی را خراب میکردیم. اگر در این بازی «هک اند اسلش» بدون فکرکردن، کشتهشدن، ارتقای دشمنان و رشد در دنیای بازی حرکت کنید، تجربهی خوبی را از کسب نخواهید کرد. ما این حالت را آزمایش کردیم و بازیکنانی که متوجه آسانشدن بازی شده بودند، را هم درگیر کننده نمیدانستند.
دی پلیتر
گفته هدف مونولیت با بازی Shadow of Mordor، خلق دشمنان چالش برانگیز بوده و با اینحال اگر بازیکنان نقطهضعف دشمنان را کشف کنند، از بین بردن آنها آسان میشود. به همین دلیل Shadow of Mordor به حالت آسان نیاز ندارد، اما افزودن درجهی سختی بالاتر به بازی امکانپذیر است:
درواقع، ما بیشتر از حالت آسان به حالت سخت در بازی نیاز داریم.
گیماسپات
در مصاحبهی خود با دی پلیتر، از وی در رابطه با وجود مشکلات تکنیکی در این بازی پرسیده است. مثل بازیهایی چون
,
و
Halo The Master Chief Collection
بازی Shadow of Mordor هم یکی از بازیهای بزرگ امسال بود ولی با اینحال از هیچ مشکل فنی خاصی رنج نمیبرد:
این مسئله به کلیشه تبدیل شده، اما ساخت بازی کار مشکلی است. فکرکنم به خاطر اینکه این بازی اولین تجربهی ما در ساخت چنین بازیهایی بود، ترسیده بودیم و کار ساخت بازی را زود تمام کردیم و تیم تولید هم تلاش زیادی را برای تمام کردن ساخت بازی کرد. از طرفی دیگر، تیم پرسش و پاسخ کار خود را به خوبی انجام داد و داشتن چنین تیمفنی فوقالعاده عالی بود. بنابراین نبود هیچگونه مشکل تکنیکی در بازی یکی از اهداف اصلی ما بود، چراکه در این راه شانس دومی وجود ندارد. اگر در اولین شانس خود خرابکاری میکردیم، هیچوقت شانس دومی به ما داده نمیشد.
بازی Middle-earth: Shadow Of Mordor هماکنون برای پلتفرمهای پلیاستیشن 3، پلیاستیشن 4، ایکسباکس 360، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی در دسترس است.
منبع: Gamespot