Ghost of Tsushima ممکن بود درباره دزدان دریایی یا سهتفنگدار ساخته شود
صنعت توسعه بازیهای ویدیویی ذاتاً یک تجارت پنهانی و مملؤ از فعالیتهای مخفیانه و پشت پرده است. بااینحال گاهی اوقات شرکتهای بزرگ بازیسازی، تاحدودی پردهها را کنار کشیده و طرفداران را با آنچه که خارج از دید آنها جریان داشته آشنا میکنند. ساکر پانچ پروداکشن (Sucker Punch Productions) نیز چنین رویکردی را در پیش گرفته و اطلاعات جالب توجهی را از پشت صحنه ساخت بازی Ghost of Tsushimaبا علاقهمندان در میان گذاشته است. براساس اظهارات جدید یکی از مقامات استودیوی ساکر پانچ، قبل از قطعی شدن ژانر و روایت داستانی این بازی، شخصیتهایی مانند Rob Roy MacGregor، قهرمان ملی تاریخ اسکاتلند، سه تفنگدار و حتی دزدان دریایی بهعنوان سایر گزینههای احتمالی مطرح شده بودند.
برایان فلمینگ (Brian Fleming) یکی از بنیانگذاران استودیوی ساکرپانچ پروداکشن مطلب جدید را در وبلاگ PlayStation.Blogمنتشر کرده که ایدههای مطرح شده در اتاق فکر استودیو را برای تصمیم گیری در خصوص پروژهی بعدی آنها بهدنبال inFamous Second Son و First Lightبا علاقهمندان به اشتراک میگذارد. وی در این خصوص مینویسد:
«اوایل کار بود که به یک جمعبندی کلی در خصوص پروژهای که قصد آغاز آن را داشتیم دست پیدا کردیم. تصمیم بر این شد که بازی بعدی ما، یک تجربه بزرگ و جهان باز در یک سبک متفاوت باشد که مبارزات نزدیک و نبردهای تن به تن نقش مهمی را در آن ایفا میکند. اما وقتی فراتر از این پیش رفتیم، دیگر مطمئن نبودیم که دقیقاً به کدام یک از موضوعات پیشنهادی خواهیم پرداخت. از گزینههای دیگری که از همان ابتدای کار روی میز قرار داشت، میتوان به دزدان دریایی، «راب روی» و سه تفنگدار اشاره کرد. اما هربار که به این قضیه پرداخته میشد، مرتب به دنیای فئودالی ژاپن و داستان یک جنگجوی سامورایی میرسیدیم. بعد از آن در یک بعدازظهر سرنوشت ساز ما یک شرح داستان تاریخی از حمله مغولها به سوشیما در سال ۱۲۷۴ پیدا کردیم که بعد از آن چشمانداز پیش روی ما رنگ قطعیت به خود گرفت.»
درحالی که بسیاری از طرفداران با شنیدن نام دزدان دریایی ممکن است شباهتهایی میان این بازی احتمالی و Assassin's Creed 4: Black Flagرا در ذهن تصور کنند، داستان راب روی، قهرمان ملی اسکاتلند نیز میتوانست با تمرکز روی رمانهای مشهور اوایل قرن نوزدهم به شخصیت رابین هود وار او بپردازد. داستانهای بسیار زیادی در خصوص اقدامات و فعالیتهای دوران زندگی شخصیت راب روی نوشته شده که از مشهورترینِ آنها میتوان به Highland Rogue در زمان زندگی او اشاره کرد. این اتفاقات نهایتاً منجر به اعطای مقام Royal Pardon در سال ۱۷۲۶ به او شد که راب روی را به قهرمان دوران زندگی خود در کشور بدل میکرد.
داستان سه تفنگدار (The Three Musketeers) نیز یک روایت کلاسیک از الکساندر دوما (Alexandre Dumas) نویسنده بزرگ فرانسوی است که داستان d'Artagnan و آرزوی او برای پیوستن به «تفنگداران نگهبان» را بازگو میکند. بازیهای کوچک دیگری نیز وجود دارند که قبلاً به این موضوع پرداختهاند. از جمله The Three Musketeers: One for All! در پلتفرم WiiWare که با یک بازی رده بالای AAA فاصله بسیار زیادی دارد.
در پایان، ساکرپانچ تصمیم به انتخاب موضوع حملهی قوم مغول به سرزمینهای ژاپن گرفته که بهدنبال پیروزی آن در امپراطوری کرهای گوریو توسط کوبلای خان از سلسله یوان صورت گرفت. از ابتدا مشخص بود که داستان بازی به تنها سامورایی بازمانده از حملهی مغولها به سوشیما خواهد پرداخت اما توسعهدهندگان قصد داشتند که داستان بازی از وزن قابل قبولی برخوردار شود.
«ساکرپانچ علاوهبر اینکه قصد روایت داستان فردی را داشت که تجربه زندگی او قابل درک و درگیرکننده باشد، باید دنیایی را خلق میکرد که هیچ تکنولوژی خاصی در آن وجود ندارد. بنابراین هیچ وسیله ارتباطی یا قدرتهای فراطبیعی برای خلق جلوههای بصری در اختیار سازندگان نخواهد بود. یکی از ویژگیهای خلاقانهای که در ساختار بازی به کار گرفته شد، Guiding Wind نام داشت که درواقع به وسیله جهت جریان وزش باد، مسیری که بازیکن باید در پیش بگیرد را تعیین میکرد. در اصل این کار، ترکیبی از تکنولوژی مدرن با یک راهحل طبیعی و سنتی بود.»
«همهی این چالشها به درنظرگرفتن مقیاس بازی بزرگتر نیز خواهند شد. Ghost of Tsushima در برخی موارد پنج، بیست و حتی چهل برابر اندازه inFamous Second Son ساخته شده و به جز سیستم جلوههای بصری بازی، هیچ یک از ابزارهای ساخت آن برای توسعه Ghost of Tsushima مورد استفاده قرار نگرفت.»
درنهایت ساکرپانچ موفق شد تا طی یک دوره طولانی شش ساله، Ghost of Tsushima را آماده عرضه به بازار کند. جدیدترین بازی انحصاری پلیاستیشن 4 نمرات و نظرات مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کرده و نام خود را بهعنوان سومین بازی غربی موفق در کسب نمره کامل مجله فامیتسو مطرح کرد. اگر تاکنون موفق به تجربه این بازی شدید، نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.