توضیحات توسعه‌دهندگان درباره نحوه تأثیر قابلیت‌های پلی استیشن 5 بر پیشرفت آینده گیمینگ

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
مطالعه 5 دقیقه
سخت افزار کنسول پلی استیشن 5
توسعه‌دهندگانِ شماری از مورد انتظارترین بازی‌های نسل جدید، در خصوص نحوه تأثیرگذاری حافظه پرسرعت SSD و تکنولوژی صدای Tempest 3D در پلی‌استیشن 5 بر آینده‌ی صنعت بازی صحبت می‌کنند.
تبلیغات

سونی در پست جدیدی که ازطریق وبلاگ پلی‌استیشن منتشر کرده، هدف نهایی این شرکت با کنسول پلی ‌استیشن 5 را «قرار گرفتن بازیکنان در قلب تجربه گیمینگ» معرفی می‌کند. در این مطلب، قابلیت‌هایی مانند تریگرهای تطبیقی (Adaptive Triggers) و فناوری بازخورد لمسی (Haptic Feedback) در کنترلرهای دوال سنس (DualSense) و همچنین حاقظه فوق سریع SSD این کنسول درکنار موتور اختصاصی پردازش صدای سه‌بعدی (Tempest 3D) به‌عنوان ابزاری که سونی به منظور غرق کردن بازیکنان در تجربه تک تک بازی‌های PS5 به کار می‌گیرد، معرفی می‌شوند.

سونی به منظور ارائه چند نمونه‌های عملی از نحوه‌ی به کارگیری این قابلیت‌ها در بازی‌های PS5، از توسعه‌دهندگان استودیوهای بازی‌سازی سرتاسر جهان درخواست کرده تا نظرات خود را در خصوص ویژگی‌های اختصاصی این کنسول و چگونگی تأثیرگذاری آن در شکل گیری آینده‌ی صنعت بازی با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارند. در ادامه می‌توانید ضمن تماشای جدیدترین تبلیغ تلویزیونی سونی برای ویژگی‌های تأثیرگذاری PS5 در نسل جدید بازی‌های ویدیویی، به شماری از نقل قول‌هایی که از زبان بازی‌سازان مختلف ارائه شده توجه داشته باشید.

دانلود از آپارات

اسپایدر من مایلز مورالز در بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

برایان هورتون، کارگردان خلاق بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales:

«سرعت بالای حافظه‌ی SSD در کنسول پلی‌استیشن 5 علاوه‌بر بارگذاری سریع و تقریباً آنی بازی‌ها، این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد تا جزئیات بیشتر و تصاویر دقیق‌تری از محیط بازی‌ها را با یک سرعت مطلوب روی نمایشگر ارائه کنیم. بدین ترتیب محیط شهری به مراتب زیباتر از گذشته به نظر رسیده و این تنها آغازگر مسیر دستیابی به فرصت‌های بیشتری است که دربرابر توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. این یک تغییر بنیادی در ساختار پلتفرم‌های گیمینگ است که همگی برای استفاده از مزیت‌های آن در سال‌های پیش رو هیجان‌زده هستیم.»

SIE Japan

گوین مور، کارگردان خلاق استودیوی SIE Japan:

«به‌عنوان عضوی از تیم توسعه‌دهندگان بازی Demon’s Souls از همین الان طرز فکر ما نسبت به حافظه SSD و کاربردهای آن تغییر کرده است. ما به SSD تنها به دید یک حافظه ذخیره‌سازی نگاه نمی‌کنیم؛ بهره‌گیری از سرعت بالای این قطعات در بارگذاری لحظه‌ای بازی‌ها و بازگشت سریع به جریان بازی بعد از کشته شدن‌های پیاپی می‌تواند تجربه‌ی بازی‌های مشابه Demon’s Souls را متحول کند.»

شخصیت هیتمن در بازی Hitman 3

ماتیاس انگستروم، کارگردان بازی Hitman 3:

« Hitman 3 شما را به ماجراجویی و گشت‌و‌گذار در لوکیشن‌های سندباکس و بزرگ این بازی دعوت می‌کند. از طرفی امکان ذخیره‌سازی و بارگذاری سریع و پیاپی جریان بازی، کلید دستیابی به این هدف است. زمان بارگذاری بسیار پایین بازی‌ها در کنسول پلی‌استیشن 5 بیش از هر چیز دیگری بازیکنان را برای تجربه بازی‌های این کنسول ترغیب خواهد کرد.»

بازی Far Cry 6

نیل هیل، برنامه‌نویس ارشد بازی Far Cry 6:

«حافظه SSD پلی‌استیشن 5 یک قابلیت انقلابی و متحول کننده است. من فکر می‌کنم رفته‌رفته و با بلوغ بیشتر بازی‌های نسل جدید، خلاقیت‌ها و اقدامات نوآورانه و بی‌نظیری در بحث استریمینگ و طراحی بازی‌های جهان باز مشاهده خواهد شد و این موضوع مرهون حافظه‌ی فوق سریع PS5 است.»

محیط بازی Returnal

آری آرنبورنسون، برنامه‌نویس ارشد بازی Returnal:

«به‌نظر من همینطور که بیشتر در نسل جدید کنسول‌های بازی پیشروی کنیم، توسعه‌دهندگان به مزیت‌ها و ویژگی‌های نهفته در فناوری SSD پلی‌استیشن 5 بیشتر پی خواهند برد. این چیزی است که بیش از هرچیز دیگری من را هیجان‌زده می‌کند. اما سؤال اینجا است که بارگذاری سریع داده‌های یک دیسک چه مفهومی برای توسعه‌دهندگان دارد؟ آیا اصلاً مفهومی از «مرحله» در بازی‌ها باقی خواهد ماند؟ فرصت‌ها و قابلیت‌های نهفته در این جنبه از کنسول‌های جدید سونی بیش از هرچیزی من را به‌عنوان یک توسعه‌دهنده هیجان زده می‌کند.»

گیم پلی بازی  Ratchet & Clank: Rift Apart

مارکوس اسمیت، کارگردان خلاق استودیوی Insomniac Games:

«امیدوارم بازیکنان دموی گیم‌پلی جدیدی که برای بازی Ratchet & Clank: Rift Apart آماده کرده بودیم، را تماشا کرده باشند؛ حافظه پرسرعت SSD و سبک معماری مخصوص ورودی/خروجی سیستم در کنسول جدید سونی این امکان را در اختیار ما قرار داده تا بازیکنان را با سرعت بی‌نظیری بین بعد‌های مختلف این بازی جا‌به‌جا کنیم. این ویژگی اساساً قوانین و ساختار عملکرد ما را متحول کرده و به ما اجازه می‌دهد تا به ایده‌هایی که تنها در پلی‌استیشن 5 قابلیت اجرا شدن را دارند فکر کنیم.»

کپی لینک

تکنولوژی موتور صدای سه‌بعدی Tempest 3D

موتور Tempest 3D AudioTech در کنسول پلی‌استیشن 5 به منظور ارائه‌ی محتوای صوتی با بالاترین کیفیت و دقت ممکن در بازی‌های این کنسول طراحی شده و می‌تواند تأثیر چشمگیری در تجربه فراگیر بازی‌ها داشته باشد.

به‌نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان استودیوهای مختلف جهان از همین الان نتایج بسیار خوبی را در به‌کارگیری فناوری Tempest 3D مشاهده کرده و آینده‌ی درخشانی را برای آن متصور هستند. در ادامه به برخی از نظراتی که در این خصوص ارائه شده اشاره کرده‌ایم.

محیط بازی Returnal

هری کروگر، کارگردان بازی Returnal:

«فناوری صدای سه‌بعدی به‌دلیل تجربه دقیق و جذابی که از حس قرار گرفتن در جریان بازی برای بازیکنان فراهم می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویژگی در بازی‌های اکشن و سریعی مانند Returnal می‌تواند به سطح آگاهی و قدرت عکس العمل بازیکنان نیز کمک شایانی کند. درواقع شما در کشمکش مبارزات این بازی، فرصت بیشتری برای ارائه‌ی بهترین عملکرد خود در سرعت بالا را خواهید داشت.»

Norsfell

جولیان مارودا، مدیرعامل و کارگردان خلاق Norsfell:

«توانایی ارائه‌ی لایه‌های مختلف موسیقی درکنار حالت‌های مختلفی که در واکنش به اتفاقات دنیای بازی تجربه می‌کنیم، تجربه حضور در محیط بازی را باشکوه و مسحورکننده می‌سازد. بازیکنان می‌توانند با استفاده از این ویژگی‌ها تجربه به مراتب موفقیت آمیزتری را در جریان بازی داشته باشند.»

محیط بازی هورایزن

ماتیاس د یونگ، کارگردان استودیوی گوریلا:

«حالا و با برخورداری از موتور صدای Tempest 3D AudioTech در پلی‌استیشن 5 می‌توانیم محتوای صوتی بازی را به نحوی ارائه کنیم که بازیکنان به‌سادگی قادر به شنیدن جزئی‌ترین اتفاقاتی که در اطراف آن‌ها جریان دارد، باشند. این ویژگی در موقعیت‌هایی که مثلاً در محاصره دشمن قرار گرفته یا قصد دارید به آرامی از کنار تجهیزات دشمن عبور کنید، بسیار کاربردی خواهد بود.»

تصویری از لوکیشن اصلی بازی Resident Evil Village

جون تاکیوشی، تهیه‌کننده اجرایی پروژه Resident Evil Village:

«پردازش صدا یکی از نکات کلیدی و مهمی است در پیشرفت تجربه بازی‌های نسل جدید نقش مهمی خواهد داشت. تقریباً اینطور به‌نظر می‌رسد که فناوری 3D Audiotech به‌طور ویژه و با درنظرگرفتن بازی‌های سبک وحشت طراحی شده است. قبلاً بازیکنان برای دستیابی به یک تجربه بی‌نقص صوتی، مجبور بودند تا هزینه‌های زیادی را برای خرید تجهیزات مربوطه متحمل شوند؛ اما حالا تنها با استفاده از هدست‌های معمولی خود می‌توانند یک تجربه بی‌نظیر از صدای سه‌بعدی در بازی‌ها را داشته باشند.»

نظر شما در مورد اظهارت توسعه‌دهندگان بازی‌های جدید پلی‌استیشن در مورد قابلیت‌های ویژه‌ی PS5 چیست؟ آیا ویژگی‌هایی مانند حافظه‌ی SSD این کنسول و تکنولوژی‌های اختصاصی آن مانند Tempest 3D می‌تواند تا این حدی که بازیسازان از آن تعریف می‌کنند در نسل جدید بازی‌های ویدیویی تأثیرگذار باشند؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات