۴ توصیه برای خرید هوشمندانه گوشی هوشمند

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رپورتاژ آگهی موبایل
انتخاب یک تلفن همراه مناسب، به دلیل رقابت تنگاتنگ سازندگان، کاری بسیار سخت محسوب می‌شود.
تبلیغات

رقابت بین سازندگان تلفن‌های همراه به قدری تنگاتنگ است که خریداران برای نزدیک شدن به هر برندی دچار تردید می‌شوند. برای مثال این روزها رقابت بر سر داشتن یا نداشتن دوربین نیست؛ موضوع جنگ میان کیفیت تصویر، قدرت فوکوس، زیبا سازی چهره و وضوح رنگ‌ها است. گوشی‌های موبایل از نظر ظاهری و کیفیت بسیار به هم شبیه شده‌اند و هر سال پرچم‌داران جدیدی ظهور می‌کنند. تمام این نکات خرید و فروش گوشی موبایل را کمی پیچیده می‌کنند.

مشخص کردن بودجه‌، انتخاب برند و بررسی سیستم عامل گوشی سه نکته‌ی اولیه در خرید موبایل هستند. هر چقدر که هزینه کنید به همان اندازه از امکانات بیشتری بهره می‌برید. انتخاب برند نیز به سلیقه‌ی شما و خدمات پس از فروشی که آن برند ارائه می‌دهد، بستگی دارد. درباره‌ی سیستم عامل هم توجه به کاربردی بودن آن در ایران ضروری است. یکی از راه‌های مقایسه این امکانات در موبایل‌های مختلف، مراجعه به سایت دیوار است.

۱. متناسب با نیازتان خرید کنید

شغل شما تاثیر زیادی روی انتخاب گوشی دارد. اگر مهندس ساختمان هستید، باید در نظر بگیرید که ممکن است گوشی شما از دستتان رها شود و چند طبقه پایین‌تر آن را پخش زمین ببینید یا اگر روی کشتی کار می‌کنید، باید مراقب آب خوردگی باشید. گوشی‌های ضد ضربه و ضد آب مخصوص محیط‌های کارگاهی وجود دارند که می‌توانید آنها را نیز بررسی کنید. همچنین اگر به دوربین باکیفیت نیاز دارید، سراغ مدل‌های جدیدتر بروید. هر سال برندهای مختلف، دوربین‌های گوشی‌های خود را ارتقا می‌دهند و امکانات بیشتری به آن اضافه می‌کنند. مدل جدیدتر مساوی با کیفیت تصویر بالاتر است. نیاز شما باید تعیین‌کننده‌ی نوع موبایل باشد؛ دقت کنید که برای امکانات اضافی که برای شما کاربردی ندارند،‌ پول اضافی پرداخت نکنید.

۲. لوازم جانبی اضافی نخرید

اگر برای خرید گوشی به یکی از مراکز تجاری مراجعه کرده باشید، حتما اصرار فروشنده برای خرید قاب، لیبل و گلس را دیده‌اید. خرید یک قاب محکم و ضد ضربه را توصیه می‌کنیم؛ همچنین برای جلوگیری از مخدوش شدن صفحه نمایش می‌توانید یک لیبل روی آن نصب کنید. البته می‌توانید کمی ریسک کنید و به تلاش طراح برای رسیدن به این نازکی و سبکی در طراحی گوشی نیز احترام بگذارید و از هیچ کدام از این وسایل جانبی استفاده نکنید. در این صورت لذت این طراحی را لمس خواهید کرد؛ ولی باید بسیار مراقب گوشی خود باشید.

۳. برای حافظه‌ی بیشتر پول اضافی ندهید

تفاوت قیمتی که برای استفاده از حافظه‌ی بیشتر می‌دهید، بسیار زیاد است. توصیه‌ی ما این است که در صورتی که بودجه‌ی شما محدود است، برای صرفه جویی در هزینه‌ها پایین‌ترین حافظه را انتخاب کنید و به صورت دوره‌ای از اطلاعات خود بک آپ تهیه کنید. این کار به نوعی به امنیت اطلاعات شما نیز کمک خواهد کرد؛ چون احتمال گم شدن و سرقت گوشی وجود دارد. همچنین اگر امکان ارتقاء حافظه با یک کارت مموری را دارید، می‌توانید با هزینه‌ی کم آن را تهیه کنید.

۴. برای فروش آماده باشید

زمانی که گوشی موبایل جدید می‌خرید باید به این نیز فکر کنید که شاید چند وقت دیگر به هر دلیلی قصد فروش یا تعویض آن را داشتید؛ پس باید ۳ توصیه‌ را رعایت کنید:

  • اگر می‌توانید هدفون اصلی را استفاده نکنید و یک هدفون معمولی برای گوشی خودتان بخرید. شاید باور نکنید؛ ولی هدفون اصلی روی قیمت فروش موبایل تاثیر زیادی دارد.
  • شما مجبور هستید برای مراقبت از ظاهر گوشی از قاب و گلس استفاده کنید.
  • زیاد از گوشی خود استفاده نکنید. فروشنده با استفاده یک نرم افزار خاص می‌تواند تعداد شارژ شدن باتری را بررسی کند و اگر تعداد بالا باشد، از قیمت گوشی کم خواهد شد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات