آشنایی با 9 روش عملی کسب درآمد از یوتیوب
در دهه اخیر شرکتهای بزرگ و اینفلوئنسرهای زیادی در این شبکه مشغول به کار شدهاند. به همین دلیل فرصتهای بسیار زیادی در این شبکه وجود دارد که برای علاقهمندان بسیار مناسب است. با وجود این، حتی افراد حرفهای نیز از همه روشهای درآمدزایی از این پلتفرم اطلاعی ندارند. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را با بهترین روشهای کسب درآمد از یوتیوب آشنا کنیم.
چه چیزی را توضیح خواهیم داد؟
اگر قصد درآمدزایی از یوتیوب را دارید خوشبختانه این پلتفرم روشهای مختلفی برای کمک به افزایش درآمد شما در نظر گرفته است. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم و بگوییم که تبلیغات تنها روش کسب درآمد نیست و روشهای زیادی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید. با وجود این، باید دستورالعملهایی را که در ادامه توضیح داده میشود دنبال کنید.
در اینجا تمام اصول اولیه درآمدزایی از یوتیوب را به شما آموزش خواهیم داد که شامل روشهای مختلفی میشود. از تبلیغات گرفته تا پیداکردن یک اسپانسر همگی در این آموزش وجود دارد پس هرچه زودتر ادامه این مطلب را بخوانید.
کسب صلاحیتهای لازم برای کسب درآمد از یوتیوب
قبل از هر چیز برای درآمدزایی از یوتیوب باید در برنامه درآمدزایی یوتیوب یا YPP (YouTube’s Partner Program) پذیرفته شوید. برای این کار باید صلاحیتهای زیر را داشته باشید:
- بیش از 1000 دنبالکننده یا سابسکرایبر (Subscribe).
- مدت زمان تماشای ویدئوهای شما در 12 ماه گذشته بیش از 4000 ساعت باشد.
- همه خط مشیها و دستورالعملهای یوتیوب را رعایت کرده باشید و اخطار انجمن فعالی در حساب خود نداشته باشید.
بعد از اینکه تمام این صلاحیتها کسب شد، چند مورد دیگر نیز وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. این الزامات مربوط به کسب درآمد از یوتیوب است که باید راهنمای مربوط به برنامه درآمدزایی یوتیوب را مطالعه کنید.
زمانی که وارد این برنامه شدید و تمام شروط لازم را کسب کردید، روشهای مختلفی پیش روی شما قرار دارد. هرکدام از این روشها الزامات خاص خود را دارد و ما نیز در طول این مطلب به طور کامل درباره همه آنها توضیح خواهیم داد.
نحوه کسب درآمد از یوتیوب
اکنون وارد برنامه YPP شدید و وقت آن است که همه چیز را راجع به روشهای مختلف کسب درآمد بدانید. در ادامه هرکدام از این روشها توضیح داده شده است.
1- کسب درآمد از یوتیوب با تبلیغات
یکی از محبوبترین روشها این است که به یوتیوب اجازه دهید قبل، میان یا در انتهای ویدئوهای شما تبلیغات قرار دهد. یکی از شرایط عضویت در برنامه درآمدزایی یوتیوب این است که اکانت AdSense خود را به اکانت یوتیوب متصل کنید که کار نقد کردن درامد یوتیوب را شرکت اندروپی برای شما انجام می دهد. برای این کار تنها کافی است تبلیغات را فعال کرده و دور از هر موضوع بحثبرانگیز دیگر درآمدزایی داشته باشید.
زمانی که به یوتیوب امکان اجرای تبلیغات روی ویدئوهای خودتان میدهید در واقع گزینههای زیادی پیشروی شما قرار میگیرد که شامل موارد زیر است:
- تبلیغات هر چند وقت یکبار روی ویدئوهای شما نمایش داده شود.
- مدتزمان تبلیغات چقدر باشد.
- آیا تبلیغ امکان رد کردن توسط کاربر را داشته باشد یا خیر.
- تبلیغ در چه زمانی نمایش داده شود. برای مثال در ابتدا، وسط، انتها یا زمان خاصی پخش شود.
تمام این تنظیمات و گزینههایی که در اختیار شما قرار داده میشود مشخص میکند که درآمد شما چقدر باشد. تبلیغکنندهها تمایل دارند بهازای تعداد بازدید یا کلیک، پول پرداخت کنند بنابراین این تنظیمات بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
چگونه از تبلیغات درآمد داشته باشیم؟
برای این که از این روش درآمدزایی یوتیوب استفاده کنید، بر اساس قوانین یوتیوب لازم است که حداقل 18 سال سن داشته باشید. اگر کمتر از 18سال هستید باید یک قیم قانونی داشته باشید که حساب AdSense شما را مدیریت کند. علاوه بر این باید از دستورالعمل محتوای مناسب با تبلیغ این پلتفرم پیروی کنید. بر اساس این دستورالعمل، محتوایی که شامل موارد زیر باشد، خارج از چارچوب پلتفرم است.
- حرفزدن با لحن نامناسب
- خشونت
- محتوای مخصوص بزرگسالان
- فعالیتهای مضر یا خطرناک
- محتوای ناخوشایند
- سخنان تحریککننده یا تحقیرکننده
- محتوای مرتبط با مواد مخدر
- محتوای مرتبط با تنباکو
- محتوای مرتبط با سلاح گرم
- موضوعات و رویدادهای مناقشهآمیز یا حساس
- محتوای بزرگسالان درون محتوای خانوادگی
در بعضی از شرایط ممکن است موارد بالا برای شما دردسرساز نشود زیرا چیزی که اهمیت دارد شرایط عمومی محتوای شما است. برای مثال خود یوتیوب میداند که یک موزیک ویدئو ممکن است در برخی شرایط در موارد بالا صدق کند. برای مثال شامل نوع صحبت نامناسب، موضوعات مرتبط با مواد مخدر یا محتوای بزرگسالان باشد. با وجود این، هنوز هم میتوانید موزیک ویدئوهایی را که تبلیغات دارند پیدا کنید.
2- کسب درآمد از یوتیوب با عضویت در کانال
یکی دیگر از روشهای کسب درآمد از یوتیوب استفاده از کانال عضویت است که در آن سابسکرایبرها (Subscribers) در ازای محتوای انحصاری که به آنها ارائه میشود یک حق عضویت ماهانه میپردازند. این نوع از پرداخت مانند حساب پریمیوم در پادکستهای Patreon است. برای اینکه صلاحیت اجرای این برنامه کسب درآمد از یوتیوب را داشته باشید لازم است حداقل 18 سال سن و بیش از 30 هزار دنبالکننده داشته باشید.
چگونه از این روش درآمدزایی داشته باشیم؟
برای فعالکردن این ویژگی در حساب کاربری خود گامهای زیر را دنبال کنید:
1- وارد یوتیوب شده و YouTube Studio را باز کنید.
2- وارد صفحه memberships شوید.
3-روی علامت چرخ دندهای که مربوط به تنظیمات است کلیک کنید. سپس روی Turn off memberships و بعد از آن روی Disable بزنید.
بعد از آن میتوانید از دنبالکنندههای خود بخواهید که عضو کانال شما شوند و در ازای محتوای ویژهای که در اختیار آنها قرار میدهید، مبلغ ماهیانه پرداخت کنند. اگر دستورالعملهای پلتفرم را زیر پا بگذارید یا به هر دلیل دیگر حساب شما بسته شود، آخرین مبلغ پرداختی به اعضای کانال عودت داده میشود.
دقت داشته باشید که به طور منظم محتوای مناسب تولید کنید تا ارزش پرداخت داشته باشد. برای مثال میتوانید ویدئوهای پشتصحنه، پرسش و پاسخهای ویژه و یا تخفیف و دسترسی زودتر به یک کالا یا رویداد در این کانال قرار دهید. این کار باعث میشود که به نقطه بعدی که در ادامه توضیح میدهیم برسیم.
3- تجارت کردن و فروش
این روش یکی از راههای بسیار مناسب برای کسب درآمد از مخاطبان است. اگر آنها شما را دوست داشته باشند، وفاداری خود را با خرید لوازمی مانند پیراهن، کلاه یا دفتریادداشت با برند شما نشان میدهند. برای استفاده از این ویژگی، در قسمتی که زیر ویدئوها قرار دارد، گزینهای به نام merch shelf میبینید که برای این هدف استفاده میشود. برای اینکه حداکثر استفاده از این قابلیت را داشته باشید باید سن شما حداقل 18 سال و تعداد دنبالکنندههای شما بیش از 10 هزار نفر باشد.
برای اینکه بیشتر با این روش محبوب کسب درآمد از یوتیوب آشنا شوید، راهنمای زیر را دنبال کنید:
1- یک مفهوم در نظر داشته باشید و آن را طراحی کنید.
در قدم اول فرض کنید که میخواهید تیشرت، ماگ یا هر چیز دیگری را بفروشید. زمانی که کالا مشخص شد نوبت طراحی آن است. اگر خودتان توانایی این کار را دارید بسیار خوب است اما اگر اینطور نیست میتوانید از یک طراح کمک بگیرید و یک حق کمیسیون برای او مشخص کنید.
2- فروش خود را شروع کنید
زمانی که کار طراحی به پایان رسید وقت آن است که کالا را بهصورت واقعی و فیزیکی بسازید، که به این معنی است که به یک سازنده یا تولیدکننده نیاز دارید. مکانهای زیادی برای ساخت کالای شما وجود دارد که میتوان از آنها استفاده کرد. برخی از این سازندهها خودشان کالا را برای خریدار ارسال میکنند اما باید از برخی دیگر بهصورت عمده خرید کنید تا کالا را به منزل یا محل کار شما بفرستند. سپس خودتان باید کار توزیع را برعهده بگیرید.
3- یک فروشگاه بسازید و تجارت خودتان را شروع کنید.
اکنون تنها چیزی که نیاز دارید یک روش برای فروش است. یوتیوب لیستی از شرکای تجاری قابلاعتماد برای فروش دارد که میتوانید فروشگاه خودتان را با یوتیوب همگامسازی کرده و مستقیم در کانال خودتان فروش داشته باشید. همچنین باید قسمت merchandise shelf را هم فعال کنید. اگر از گزینه Merchbar استفاده کنید همه چیز بهصورت خودکار انجام میشود اما برای پلتفرمهای دیگر دستورالعملهای زیر را دنبال کنید:
- وارد YouTube Studio شوید.
- در ابتدا وارد قسمت Monetization و سپس Merchandise شوید.
- دستورهایی را که نمایش داده میشود دنبال کنید تا پلتفرم merchandise یا همان قسمت فروشگاهی خود را به merchandise shelf متصل کنید.
4- تبلیغ را فراموش نکنید
اکنون کالا و روش فروش آن آماده است اما همه چیز خودبهخود اتفاق نمیافتد و باید قدم نهایی کسب درآمد از یوتیوب از این روش را بردارید. باید از کالاهای خودتان در ویدئوها صحبت کنید یا در قسمت توضیحات (description) لینک آنها را قرار دهید. همچنین اگر میتوانید از آن استفاده کنید و یا تصاویر کاربرانی که کالا شما را تهیه کردهاند به اشتراک بگذارید تا اعتماد بیشتری جلب کنید.
شما می توانید با تبلیغ ویدیوهای یوتیوب در گوگل از طریق گوگل ادورز ویدیوهای خود را بیشتر در معرض دیده شدن قرار بدهید.
به یوتیوب محدود نباشید و اگر از شبکههای اجتماعی دیگری نیز استفاده میکنید کالا را در آن جا نیز به اشتراک بگذارید. میتوانید در صفحات پایانی خود یک کارت طراحی کنید و در انتهای ویدئو یک قسمت فراخوان عمل (CTA) برای فروش محصولات قرار دهید.
4- سوپر چت و سوپر استیکر و کسب درآمد از یوتیوب
اگر تعداد ویدئوهای لایو (Live) شما زیاد است و این کار در برنامههای شما جا دارد میتوانید از ویژگیهای دیگری به نام سوپر چت (Super Chat) و سوپر استیکر (Super sticker) استفاده کنید. البته لازم است در ابتدا این دو واژه را تعریف کنیم.
سوپر چت چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟
هم سوپر چت و هم سوپر استیکر دو قابلیت هستند که توسط یوتیوب برای افزایش قابلیت تعامل در چتهای لایو یا زنده معرفی شدند. زمانی که در چت لایو باشید، میتوانید مبلغ کوچکی دریافت کنید تا در ازای آن سوپر چت و سوپر استیکر فعال شود و با این کار پیام فرد پرداختکننده هایلایت (Highlight) میشود. برای این کار باید حداقل 18 سال داشته باشید و در کشوری زندگی کنید که این قابلیت در آن فعال باشد.
برای فعالکردن این دو ویژگی و کسب درآمد با استفاده از آنها باید قدمهای زیر را دنبال کنید:
- وارد YouTube Studio شوید.
- وارد قسمت Monetization و سپس Supers و بعد از آن Get Started شوید.
- دستورالعملهایی را که نمایش داده میشود دنبال کنید و هر مورد را روی روشن یا on قرار دهید.
5- درآمدزایی با یوتیوب پریمیوم یا YouTube premium
در نهایت میتوانید با دریافت هزینه ماهانه از دنبالکنندهها بهازای تماشای ویدئو بهصورت پریمیوم، درآمد داشته باشید. این برنامه مشابه روشهایی است که شرکتهای دیگر مانند Spotify و Medium از مشتریهای خود درآمد دارند. اگر واجد شرایط کسب درآمد از یوتیوب هستید و بهنوعی یک monetizing creator در یوتیوب محسوب میشوید، نیاز به چیز دیگری نیست. تنها لازم است که ویدئوهای شما توسط کاربران پریمیوم یوتیوب دیده شود.
6- مشارکت با برندهای تولید محتوای دارای اسپانسر
بدون شک این مورد را در اینستاگرام یا یوتیوب در میان اینفلوئنسرهای محبوب خود دیدهاید که محتوای آنها یک هشتگ بهصورت #SponCon یا #Ad دارد.
محتوای داری اسپانسر (Sponsored content) محتوایی است که در آن یک برند به شما پول پرداخت میکند تا در محتوای شما کالا یا خدمات خود را تبلیغ کند. این کار همزمان که میتواند بهسادگی پوشیدن یک تیشرت باشد می تواند پیچیده هم باشد. برای مثال یک ویدئو بسازید که خود بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگتر است. درهرصورت، میتوانید درآمد خوبی از این روش داشته باشید.
این نوع محتوا یکی از بهترین روشهای کسب درآمد از یوتیوب است زیرا پولی را که به دست میآورید از دست نمیدهید. میتوانید زمانی که با یک شرکت برای تبلیغ یک محصول همکاری میکنید، تمام این درآمد را برای خودتان نگه دارید که البته باید سهمی هم برای مالیات در نظر داشته باشید.
گفتن این کار آسانتر از انجامدادن آن است. این کار به همین سادگی نیست که به برند موردعلاقه خودتان ایمیل بزنید و فوراً پول دریافت کنید. بسیاری از برندها نسبت به فردی که قرار است با آن کار کنند حساس هستند. همچنین برخی از آنها خودشان به سمت افراد فعال در یوتیوب میروند نه اینکه برعکس این ماجرا باشد. اگر میخواهید از سوی چنین شرکتهایی پیشنهاد داشته باشید نکات زیر در این راه به شما کمک میکند.
روش همکاری با شرکتها برای کسب درآمد از یوتیوب
- لیستی از برندهایی که میخواهید با آنها همکاری داشته باشید تهیه کنید. باید در این لیست هم شرکتهای کوچک و هم بزرگ جا داشته باشند. ممکن است یک برند بزرگ را دوست داشته باشید اما آنها نسبت به افرادی که انتخاب میکنند ریزبین هستند. البته نباید اینطور برداشت شود که نباید شانس خودتان را امتحان کنید.
- دنبال تیم روابطعمومی یا روابط رسانهای باشید. اهمیت زیادی دارد که به فرد مناسب ایمیل دهید. صرفاً تماس با بخش خدمات مشتری قرار نیست نتیجهای در بر داشته باشد.
- گزینه مناسب را انتخاب کنید. اینکه چطور خودتان را عرضه کنید و بهنوعی خدمات خود را بفروشید بسیار مهم است و تفاوت زیادی ایجاد میکند. باید یک کیت رسانه (media kit) داشته باشید و اگر هم ندارید باید یک کیت رسانه بسازید. به کارهایی که میتوانید برای آن برند انجام دهید تاکید کنید. از مشارکتهای قبلی خود، دنبالکنندهها، تعداد بازدید و میزان مشارکت در ویدئوهایتان صحبت کنید.
- وارد برنامههای همکاری شوید. چند پلتفرم وجود دارد که به اینفلوئنسرهای یوتیوب کمک میکند تا چند برند یا شرکت برای همکاری پیدا کنند. واردشدن و ثبتنام در یکی از آنها میتواند به شما در پیداکردن برندها و شرکتهای جدید کمک کند.
اگر گزینهای برای همکاری پیدا شد باید شفاف عمل کنید. هم از نظر قانونی و هم اخلاقی باید اعلام کنید که کاری که انجام میدهید تبلیغ است و برای کسب درآمد از یوتیوب استفاده میشود. هم گوگل اد (Google Ad) قوانینی برای تبلیغات دارد و هم هر کشوری که در آن هستید چارچوب و استانداردهایی برای این کار مشخص کرده است. برای مثال در ایالات متحده آمریکا قانون FTC و در بریتانیا قانون ASA وجود دارد.
7- در فروش همکاری داشته باشید
یکی دیگر از روشهای کار با برندها این است که مانند یک شریک در فروش عمل کنید. مانند محتوای داری اسپانسر، این کار نیز به معنی همکاری مستقیم با شرکت یا همکاری از طریق شبکههای وابسته است. البته تفاوتهایی نیز وجود دارد و روش کار بهصورت زیر است:
- یک لینک وابسته (URL) یا کد وابسته (affiliate code) به شما داده میشود.
- لینک وابسته (affiliate link) لینکی است که میتوانید آن را در قسمت توضیحات ویدئوهای خود قرار دهید. اگر شخصی روی آن لینک کلیک کند و یک خرید داشته باشد، شما نیز سهمی از این فروش خواهید داشت.
- کد وابسته نیز کدی است که از طرف شرکتها به شما داده میشود تا مشتریها هنگام پرداخت از آن استفاده کنند. در این شرایط نیز مانند لینک سهمی از فروش خواهید داشت.
مانند محتوای اسپانسر شده، در این شرایط نیز باید اعلام کنید که این لینکها وابسته و از طرف برند یا شرکت خاصی هستند. بسیاری از افراد فعال در یوتیوب این کار را با قراردادن هشتگهایی مانند #affiliate یا #affiliatelink در قسمت توضیحات ویدئوهای خود انجام میدهند اما این کار بهتنهایی کافی نیست. باید صراحتاً اعلام کنید که در یک برنامه همکاری شرکت دارید تا اگر کلیکی انجام شود شما نیز کمیسیون دریافت کنید. این کار را باید شفاهی در ویدئو و با توضیحات کامل انجام دهید.
8- درآمدزایی مستقیم از طرفداران
ممکن است از قبل روشهای مستقیم کسب درآمد از یوتیوب مانند عضویت در کانال انجام داده باشید که در آنها بهصورت مستقیم از دنبالکنندهها پول دریافت میکنید اما روش دیگری هم وجود دارد. برای این منظور دو نوع سایت وجود دارد. برخی از آنها مانند GoFundMe و Kickstarter تنها روی کمپینهای تأمین مالی تمرکز دارند. برخی دیگر نیز مانند Patreon و Ko-Fi سایتهایی هستند که خدماتی مانند عضویت در کانال ارائه میدهند.
سایتهایی که تنها روی تأمین مالی تمرکز دارند، بیشتر به منظور جمع آوری پول برای کارهایی که فقط یکبار انجام میشوند به وجود آمدهاند. برای مثال بسیاری از افراد از این سایتها برای تهیه ابزارهای جدید مانند لپتاپ یا دوربین استفاده میکنند. برخی دیگر نیز برای تأمین هزینههای درمان در حوادث به سراغ چنین سایتهایی میروند.
سایتهایی که بر عضویت تمرکز دارند برای جمعآوری مداوم پول استفاده میشوند. چنین سایتهایی بسیار محبوب هستند و از شما انتظار میرود در ازای پولی که دریافت میکنید چیز ویژهای در اختیار کاربران قرار دهید. برای مثال یک محتوای ویژه و انحصاری، این کار شباهت زیادی به روش پرداخت بهازای عضویت در کانال (روش شماره 2 کسب درآمد از یوتیوب) دارد که قبلاً درباره آن صحبت کردیم.
9- حق اشتراک برای محتوا
اکنون زمان این است که کار جدیدی انجام دهید و درآمد غیرفعال داشته باشید؛ دقیقاً مانند هنرمندانی که از موسیقیهای خود درآمد دارند. اگر یکی از کلیپهای شما محبوب شود این شانس وجود دارد که یک وبسایت بخواهد آن را به اشتراک بگذارد.
برای این منظور باید به شما پول پرداخت شود و به همین دلیل باید کارهای شما مجوز یا نوعی حق اشتراک داشته باشد. البته نیاز نیست که برای همه ویدئوهای موجود این کار را انجام دهید. اگر این روش را برای بهترین کار که بیشترین شانس را برای اشتراکگذاری دارد انجام دهید شانس زیادی برای کسب درآمد از یوتیوب خواهید داشت.
برای درآمدزایی به این روش قدمهای زیر را دنبال کنید:
اطلاعات تماس خود را بهروز نگه دارید: در ابتدا باید در صفحهای که اطلاعات شما قرار گرفته است بهروز باشد. با این کار، اگر شخصی بخواهد یکی از ویدئوهای شما را به اشتراک بگذارد و بخواهد قبل از آن با شما تماس بگیرد مشکلی نخواهد داشت.
در بازارهای حق استفاده از ویدئو عضو شوید: چنین سایتهایی با این هدف به وجود آمدهاند که در ازای پرداخت پول، ویدئوی شما را برای استفاده رسانههای دیگر آپلود میکنند. با استفاده از این روش میتوانید نهایت استفاده را از محتواهای جدید که تولید میکنید داشته باشید.
استفاده مجدد محتوا برای کسب درآمد از یوتیوب
اگر میخواهید در یوتیوب درآمدزایی داشته باشید باید استفاده مجدد از محتوا را کنار بگذارید. موارد زیر نمونههایی از محتواهایی است که درآمدی ندارند:
- محتواهایی که تنها قسمتهایی از محتوای یک فرد دیگر است و خودتان آن را ایجاد نکردهاید. برای مثال متن یا عکس از فیدهای خبری، محتواهای جدید در شبکههای اجتماعی یا وبسایتهای دیگر.
- محتوای قالب دار (Template)، تولید انبوه یا تولید شده توسط کامپیوتر.
- ویدئوهایی که تنها برای پخش موسیقی هستند حتی اگر در آنها تغییراتی انجام شده باشد.
- مجموعهای از آهنگ، ویدئو یا محتواهای دیگر که متعلق به اشخاص دیگری است.
طبق گفته یوتیوب، افرادی که از محتوای دیگران استفاده مجدد میکنند ممکن است کسب درآمد برای آنها مسدود شود.
کسب درآمد از یوتیوب: مراقب نقض قانون کپیرایت باشید
استفاده مجدد از محتوای افراد دیگر ممکن است باعث مشکلات مربوط به حق انحصار و کپی شود. اگر بدون اجازه از موسیقی که حق نسخهبرداری ندارد استفاده کنید، مالک محتوا میتواند فعالیتهای زیر را انجام دهد:
- ویدئوی شما را بیصدا یا Mute کند.
- ویدئو شما را بلاک کند (چه در یک حوزه خاص چه بهصورت جهانی).
- از ویدئو شما کسب درآمد کند (صاحب حق کپیرایت درآمد تبلیغات را کسب میکند نه شما).
- ویدئو یا کانال شما از درآمدزایی محروم شود.
اگر دائماً خطمشیهای یوتیوب در رابطه با موزیک را نقض کنید، ممکن است آسیبهای زیادی ببینید. برای مثال ممکن است کانال شما بسته شود و دیگر به مخاطبان خود دسترسی نداشته باشید.
چطور بهصورت قانونی از موزیک در یوتیوب استفاده کنیم؟
برای اینکه جلوی بلاک شدن ویدئوهای خودتان را به دلیل حق کپیرایت بگیرید، کپیرایت را نقض نکنید. این کار به همین سادگی است. با وجود این باید به دنبال موسیقیهای مناسب و باکیفیت باشید و از طرفی نیز حق کپی را هم نقض نکنید. بهاینترتیب نه بلاک میشوید و نه جلوی روشهای مختلف کسب درآمد از یوتیوب گرفته میشود.
Lickd یک پلتفرم که این کار را برای شما انجام میدهد و با استفاده از آن میتوانید موسیقیهای مناسب پیدا کنید. به جای استفاده غیرقانونی از موسیقیهای دارای حق کپیرایت، از کتابخانه موسیقیهای این پلتفرم استفاده کرده و موسیقیهای مناسب پیدا کنید.
با این پلتفرم دیگر نباید نگران هزینه عضویت باشید. پرداختهای شما بهصورت PPC یا پرداخت بهازای کلیک است که صرفه اقتصادی بسیاری دارد. قیمتگذاری نیز بر اساس 50 بازدید اخیر شما انجام میشود. اگر یک فرد تازه وارد هستید نیاز نیست هزینههای گزاف بپردازید، زیرا توسعهدهندگان این پلتفرم شرایط شما را درک میکنند. توجه داشته باشید که هزینهها با رشد شما بالا میرود.
استفاده از دانش دیگران برای کسب درآمد از یوتیوب
اندروپی یکی از شرکتهای فعال در یوتیوب و حوزههای مرتبط با آن است که بسیاری از یوتیوبرهای معروف کشور ما از خدمات آن استفاده میکنند. اولین و شاید بزرگترین مشکلی که پیشروی این افراد است دریافت ریالی پول است که توسط این مجموعه انجام میشود.
وجود یک سازمان باتجربه در زمینه تخصصی یوتیوب باعث میشود بدون اتلاف وقت و هزینه به چیزی که میخواهید برسید. اگر شما هم میخواهید در حوزه یوتیوب فعال شوید باید آموزشهای کافی دیده باشید پس به وبسایت اندروپی مراجعه کنید و از آخرین مقالات آموزشی برای بهروز بودن استفاده کنید.
نتیجه گیری
کسب درآمد از یوتیوب یکی از روشهای مختلف درآمدزایی با استفاده از دنیای اینترنت است. در این مقاله روشهای مختلف در یک لیست شامل 9 مورد توضیح داده شد. هرکدام از این روشها مزایا و معایب خاص خود را دارند و میتوان یکی را بالاتر از دیگری قرار داد. ابتدا شرایط خود و سپس محیطی را که در آن کار میکنید بسنجید و سپس بهترین روش را انتخاب کنید.
پایان رپورتاژ آگهی/.
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمیپذیرد.