نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

سقف قیمتی جدید بیت کوین و آینده بازار در کیف پول من

صرافی دیجیتال «کیف‌پول من» در این مقاله دلایل ثبت سقف قیمت جدید بیت کوین پیش از هاوینگ را بررسی می‌کند.

در این موضوع که روند حرکت قیمتی بیت کوین همواره مورد توجه تریدرها و سرمایه‌گذاران رمزارزی قرار دارد، شکی وجود ندارد؛ اما رشد 63 درصدی قیمت بیت کوین از ابتدای سال 2024 تا به امروز و رکوردشکنی آن و رسیدن به قیمت بالای 70 هزار دلار سبب شده تا صحبت‌ها پیرامون آینده قیمتی پادشاه رمزارزها و همچنین روند کلی بازار به بحث داغ این روزهای محافل کریپتویی تبدیل شود.

جالب است بدانید که شکستن رکورد قیمتی 69146 دلاری سال 2021 بیت کوین در حالی رخ داده که همچنان فاصله 1 ماهه با رویداد هاوینگ داریم و این موضوع سوالات زیادی را در ذهن کاربران دنیای کریپتوکارنسی ایجاد کرده است که سقف قیمتی جدید بیت کوین چه رقمی خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا دلایل ثبت سقف قیمت جدید بیت کوین پیش از هاوینگ را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

سقف قیمتی جدید بیت کوین؛ اتفاقی غافلگیرکننده در بازار رمزارزها

این نکته که سرمایه‌گذاران هنگام تحلیل بازار توجه ویژه‌ای به داده‌های تاریخی هر ارز دیجیتالی دارند، بر کسی پوشیده نیست. اما هنگامی که رمزارزی یک سقف تاریخی (ATH) جدیدی به ثبت می‌رساند، این موضوع به معنای شروع روند جدیدی است که هیچکس نمی‌داند آینده آن چه خواهد شد؛ چراکه در آن هیچ سطح حمایت و مقاومتی وجود ندارد تا معامله‌گر با استفاده از آن بتواند استراتژی‌های معاملاتی خود را تنظیم کند. نظرات اظهار شده در این حوزه نیز عموماً مثبت هستند؛ به طوری که کریس دان (یکی از قدیمی‌ترین سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال) در مصاحبه‌ای و در پاسخ به آینده قیمتی بیت کوین این‌گونه پاسخ می‌دهد که انتظار دارد روند ایجاد شده دارای اثر دومینویی بوده و قیمت بیت کوین را به بالاترین حد ممکن برساند.

به لحاظ آماری، فاز جدی صعود قیمتی بیت کوین از 16 فوریه آغاز شده و در حال حاضر و به هنگام نگارش این مطلب، قیمت پادشاه رمزارزها را به قیمت باور نکردنی 71600 دلاری رسانده است که خود این قیمت را می‌توان نقطه عطفی برای کل مارکت کریپتوکارنسی به شمار آورد.

بررسی دلایل دستیابی بیت کوین به رکورد قیمتی جدید

اگر قیمت بیت کوین در ماه ژانویه سال 2024 را به یاد داشته باشید، مطمئناً می‌دانید که قیمت بیت کوین در آن روزها زیر 40 هزار قرار داشت و هم‌اکنون و در طول بازه زمانی کمتر از 3 ماه به قیمت باور نکردنی 71 هزار دلاری دست پیدا کرده است. انتظار رشد قیمتی و دستیابی به ATH جدید در بازه زمانی 12 الی 18 ماه پس از هاوینگ امری طبیعی و مورد انتظار بوده؛ اما اینکه بیت کوین بتواند پیش از رویداد هاوینگ به چنین رکورد قیمتی دست پیدا کند، همه را با یک علامت سؤال بزرگ مواجه ساخته که علت این رشد قیمتی ناگهانی و دستیابی به سقف قیمتی جدید در چیست؟! آیا نهنگ‌ها در حال دستکاری بازار هستند؟

بنابر آنچه که کارشناسان صرافی کیف پول من گزارش داده‌اند در 27 فوریه، 161 میلیون دلار معاملات شورت BTC فقط در 24 ساعت لیکوئید شدند! هنگام لیکوئید شدن معاملات شورت، تریدرهایی که روی کاهش قیمت بیت کوین شرط‌بندی کرده بودند، مجبور می‌شوند با باز خرید بیت کوین فروخته شده موقعیت خود را پوشش دهند که این موضوع به‌دلیل فشار کوتاه مدتی که به بازار وارد می‌سازد می‌تواند حرکات قیمتی را تشدید کند؛ اما این موضوع صرفاً یکی از دلایل مد نظر این کارشناسان بوده و علاوه‌بر آن به موضوعاتی همچون دیدگاه‌های خوشبینانه نسبت به آینده بیت کوین و همچنین موفقیت ETFهای بیت کوین را نیز طرح کرده‌اند که در ادامه به بررسی تفصیلی آن‌ها می‌پردازیم:

دیدگاه‌های خوشبینانه نسبت به آینده بیت کوین

سرمایه‌گذاران قدیمی بیت کوین تقریبا در ماه اخیر در رویا زندگی می‌کنند و شاهد اتفاقات عجیبی هستند که نمونه آن را در گذشته ندیده بودند! حمایت لفظی ترامپ از بیت کوین که قبلا مخالف قدرتمند و سرسخت بیت کوین و طرفدار سلطه دلار بود، یکی از این اتفاقات است. ترامپ در سخنرانی اخیر خود با اشاره به پذیرش گسترده بیت کوین و ورود این ارز به بطن معاملات اعلام کرد که باید بیت کوین را پذیرفته و نسبت به آن قانون‌گذاری صورت گیرد و این یعنی مشروعیت بخشیدن به استفاده از بیت کوین! آنچه که با عرضه ETFها در بورس آغاز شد و خود دلیلی بر رشد قیمتی بیت کوین است.

احساسات مثبت حاکم بر بازار با نزدیک شدن به بازه زمانی هاوینگ افزایش پیدا کرده و کلیه تریدرها به نحوی می‌خواهند از رالی صعودی ایجاد شده برای کسب سودهای کلان و نجومی استفاده کنند. این احساسات نشات گرفته از بررسی چرخه‌های قبلی بیت کوین است که نتیجه سقف قیمت جدید مابین 155 هزار الی 175 هزار دلار را برای آن ترسیم می‌کند و به نظر می‌رسد تا مرداد ماه 1404 (اوت 2025) شاهد آن خواهیم بود.

نقش ETFها در رکورد قیمتی اخیر بیت کوین

صندوق‌های قابل معامله یا ETFهای بیت کوین که پای این رمزارز را به بازار بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) کشاند، از همان روزهای تائید شدن خود تا به امروز رشد سرمایه‌گذاری بسیار خوبی را به ثبت رسانده‌ و بنابر نظر عده‌ای از تحلیل‌گران حتی فراتر از انتظار عمل کرده‌اند. نقش این صندوق‌ها در این رشد قیمتی اخیر در این نکته خلاصه شده که با جذب سرمایه‌گذاران بیشتر، تاثیر مثبت و خوبی را در قیمت بیت کوین از خود برجای گذاشته‌اند و حتی شاید شروع این رالی صعودی زود هنگام نیز به‌دلیل همین موفقیت ETFهای بیت کوین در بازار بورس و اوراق بهادار آمریکا باشد و در بررسی این بازار گاوی و صعودی نباید از تاثیر سرمایه‌گذاران کلان وال استریت غافل شد.

براساس تحلیل‌های کارشناسان صرافی کیف پول من از اخبار موجود در پیرامون ETFهای بیت کوین به نظر می‌رسد که تزریق سرمایه به صندوق‌های قابل معامله BTC نقطه توقفی نداشته و همچنان ادامه خواهد داشت. جالب است بدانید که در 4 مارس، صندوق‌های ETF بیت کوین شاهد ورودی خالص 562 میلیون دلار بودند و با یک حساب سرانگشتی و با کمک گرفتن از اصول اقتصادی متوجه خواهیم شد که افزایش تقاضا برای BTC ازطریق ETFها به معنای خرید بیت کوین بیشتر در بازار آزاد و ادامه‌دار بودن افزایش قیمت این رمزارز خواهد بود.

آیا افزایش قیمت بیت کوین واقعاً ادامه‌دار خواهد بود؟!

در پاسخ به این سؤال که آیا واقعا قیمت بیت کوین ادامه‌دار خواهد بود یا خیر باید نگاهی به دیدگاه‌های افراد دارای نفوذ بالا در این مارکت داشته باشیم. یکی از افراد پرنفوذ بازار ارز دیجیتال آنتونی پمپلیانو نام دارد که بنیان‌گذار شرکت Pomp Investments نیز است که اخیرا مصاحبه‌ای نیز در مورد عامل اصلی ادامه‌دار بودن موج صعودی بیت کوین با شبکه CNBC داشته است. وی معتقد است که تائید شدن صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین دلیلی بر پذیرش بیت کوین در میان شرکت‌های بزرگ و همچنین آغاز سیل عظیم ورود سرمایه بازار ارز دیجیتال است.

وی در ادامه افزود، الگوهای تاریخی قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که در چرخه‌های پیشین شکست اوج تاریخی منجر به افزایش سریع و دو برابری قیمت شده و عملاً با صعود قیمت از نقطه ATH قبلی دیگر نقطه‌های تاریخی مقاومت در عمل وجود نخواهند داشت و عملاً بیت کوین در حال ورود به یک سرزمین بکر و ناشناخته است.

بلاگ کیف پول من؛ معتبرترین مرجع ایرانی برای پیگیری اخبار بازار کریپتو

همان‌طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، رالی صعودی اخیر بیت کوین بیش از هر چیزی از اخبار مثبتی نشات گرفته که در چند ماه اخیر در دنیای کریپتو پخش شده است. آن دسته از معامله‌گرانی می‌توانند از این اخبار به‌طور صحیح و در جهت کسب سود بهره ببرند که به موقع به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

صرافی ایرانی کیف پول من که از آن به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران نیز یاد می‌شود، دارای بروزترین بلاگ آموزشی و پایگاه خبری در حوزه ارز دیجیتال است که کلیه مطالب داغ و جدید ترند شده در مارکت را به زبان فارسی و همراه‌با تحلیل‌های کارشناسی شده در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اگر شما هم به‌دنبال آن هستید که از آخرین اخبار دنیای کریپتو آگاه شده و از آن‌ها در تنظیم استراتژی‌های معاملاتی خود بهره ببرید، کافی است سری به وب‌سایت صرافی ایرانی کیف پول من بزنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده