نویسنده: بخش تبلیغات
// دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۰

صندوق جدید ETF و نزدیکی هاوینگ بیت کوین در کیف پول من

صرافی دیجیتال «کیف پول من» در این مقاله به‌سراغ رویداد هاوینگ (Halving) و سایر مولفه‌های تأثیرگذار بر صعودی شدن قیمت بیت‌کوین رفته و آن‌ها را بررسی کرده است.

با وجود آن که بیت کوین از سقف تاریخی جدید خود عقب‌نشینی کرده است و در حال حاضر با قیمت 66862 دلاری مورد معامله قرار می‌گیرد؛ اما کارشناسان همچنان نگران خروج سرمایه از این بازار نیستند و معتقدند که وجود چنین نوسانات قیمتی یک امر طبیعی در مارکت ارز دیجیتال به شمار می‌رود. جالب است بدانید که حجم ETFهای بیت کوین در طول 3 ماه گذشته از رقم 10 میلیارد دلار عبور کرده؛ رقمی که ETFهای طلا برای دستیابی به آن به بازه زمانی حداقل 2 دو ساله نیاز دارند! وجود صندوق‌های ETF جدید نظیر Hashdex پتانسیل افزایش قیمت بیت کوین را تقویت می‌کنند و این در حالیست که کل بازار کریپتو چشم به بزرگ‌ترین رویداد دنیای کریپتو در سال 2024 یعنی هاوینگ (Halving) دوخته است. حال سؤال این است که آیا چنین مواردی مجدداً یک رالی صعودی در قیمت بیت کوین ایجاد خواهد کرد؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

تاثیر صندوق های ETF بر رشد قیمتی بیت کوین

راه‌اندازی و تائید شدن صندوق‌های ETF بیت کوین یکی از رویدادهای جنجالی بود که در سال 2024 طرفداران بیت کوین را سورپرایز کرد. حال سرمایه‌گذاران سنتی بازارهای مالی نیز می‌توانند به‌طور قانونی روی پادشاه رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده و از نوسانات قیمتی آن سود به‌دست آورند؛ نتیجه منطقی چنین امری چیزی جز جریان یافتن سرمایه سرمایه‌گذاران وال استریت به بازار بیت کوین و طبیعتاً افزایش تقاضای آن که اصلی‌ترین عامل رشد قیمتی در بازار ارز دیجیتال است، نخواهد بود. جالب است بدانید که صندوق ETF بیت کوین BlackRock موسوم به IBT توانسته در بازه زمانی 2 ماهه مدیریت دارایی‌هایی به ارزش 10 میلیارد دلار را به خود اختصاص دهد.

این اتفاق در حالی رخ داده که اولین صندوق طلا مبتنی بر ETF در آمریکا (GLD) برای دستیابی به چنین حجمی از دارایی بیش از 2 سال صبر کرد! اگر به‌صورت واقع بینانه تاریخچه قیمت طلا و بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که قیمت جهانی طلا از ابتدای سال میلادی صرفاً 9 درصد رشد قیمتی را به ثبت رسانده و این در حالیست که قیمت بیت کوین از ابتدای سال تا به امروز رشد 134.97 درصدی را ثبت کرده است و سرعت کسب سود ازطریق صندوق‌های ETF بیت کوین چند برابر بیشتر از سایر صندوق‌هاست.

این احساسات مثبت حاکم بر بازار بیت کوین، شرکت‌های بسیار زیادی نظیر Bitdeer را برای حمایت بلند مدت از بیت کوین اقناع کرد. حال در تب و تاب اصلاح قیمتی و وضعیت به ظاهر نابسامان بیت کوین، تائید یازدهمین صندوق ETF که به شرکت مدیریت دارایی دیجیتال هش‌دکس (Hashdex) تعلق دارد رنگ و بوی دیگری به بازار بیت کوین بخشیده است. این شرکت قصد دارد 95 درصد از دارایی‌های صندوق خود را در معاملات اسپات بیت کوین سرمایه‌گذاری کند. برای اطلاع از قیمت ارز دیجیتال می‌توانید در صرافی کیف پول من اطلاعات کسب کنید.

صندوق ETF بیت کوین Hasdex

براساس گزارش صرافی کیف پول من، شرکت مدیریت دارایی Hashdex با تغییر نوع صندوق ETF آتی خود به صندوق نقدی بیت کوین، رسماً وارد بازار صندوق‌های تبادلی نقدی BTC در ایالات متحده شده است. این صندوق عمده بیت کوین‌ها را در معاملات اسپات و نقدی سرمایه‌گذاری می‌کند و صرفاً بخش کوچکی از دارایی‌ها را به قراردادهای آتی اختصاص می‌دهد. این اقدام شرکت با هدف دسترسی آسان سرمایه‌گذاران به دارایی‌های دیجیتال صورت گرفته است. Hashdex با انجام این عمل رسماً وارد میدان رقابت صندوق‌هایی شده که در رأس آن BlackRok و Fidelity قرار دارند. البته ناگفته نماند که این صندوق نیز دارای ضعف‌هایی بوده و کارمزد مدیریتی 0.90 درصدی آن ممکن است موجب دلسردی برخی از سرمایه‌گذاران شود ولی با این وجود اخبار منتشر شده در ارتباط با تائید شدن صندوق‌های جدید همواره بر قیمت بیت کوین تاثیر مثبتی داشته است.

تاثیر هاوینگ بر قیمت بیت کوین

با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ که در 1 اردیبهشت رخ داده و در پی آن پاداش ماین بیت کوین به نصف کاهش می‌یابد، تلاطم سرتاسر بازار کریپتوکارنسی را فراگرفته و کلیه پروژه‌ها به نحوی تلاش می‌کنند تا با انجام برخی اعمال نام خود را در آن روز درکنار بیت کوین قرار دهند! به طوری که فاز سوم ماین نات کوین دقیقاً به همان روز موکول شده است. در طول عمر 16 ساله بازار کریپتوکارنسی، بیت کوین پادشاه رمزارزها بوده و طبیعتاً اتفاقاتی که برای خاندان سلطنتی رخ می‌دهد، سایر پروژه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. هاوینگ امسال همزمان شده است با رویداد تائید شدن صندوق‌های ETF و همین موضوع بود که سبب شد تا بیت کوین بتواند سقف تاریخی پیشین خود را شکسته و در یک اقدام غیرمنتظره به ارزش 73 هزار دلاری دست پیدا کند.

شکسته شدن این سقف تاریخی امیدها را برای بیت کوین 100 هزار دلاری به تریدرها برگردانده است. لازم به ذکر است که براساس داده‌های رسمی ارائه شده در گلسنود (Glassnode)، نهنگ‌های بیت کوین در طول بازه زمانی 1 ماه گذشته بزرگ‌ترین موج انباشت BTC را از سال 2014 تا به امروز رقم زده‌اند. براساس گزارشی که جیمز ون استراتن، تحلیلگر و پژوهشگر داده ارز دیجیتال، آدرس‌های دارای 100 تا 1000 بیت کوین در طول ماه اخیر میزان خرید بیت کوین خود را افزایش داده و در مجموع 18.6 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده‌اند. به نظر تحلیل‌گران اصلاحات قیمتی با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ تشدید خواهد شد؛ اما چشم‌انداز طولانی مدت مطمئناً چیزی جز رشد قیمتی و روند مثبت نخواهد بود.

رکت کپیتال (Rekt Capital) که در تحلیل وضعیت آتی بازار دستی بر آتش دارد، در پستی در پلتفرم X در ارتباط با وضعیت قیمتی بیت کوین در چند ماه پیش‌رو چنین نوشت: «قیمت هر واحد BTC به قدری اصلاح خواهد شد که بسیاری از تریدرها را متقاعد سازد که بازار صعودی کاملاً به پایان رسیده و فصل ریزش قیمت‌ها شروع شده است و دقیقاً در چنین نقطه‌ای مجدداً روند صعودی را در پیش خواهد گرفت!» این تحلیل‌گر اعلام کرد که بیت کوین در حال وارد شدن به منطقه خطری است که در گذشته اصلاحات عمیق پیش از هاوینگ در آن‌جا رخ می‌داد. البته هاوینگ امسال باتوجه‌به برخورداری از صندوق‌های قابل معامله (ETF) بیت کوین قلمرو کاملاً جدیدی بوده و به نظر خوش‌بینی‌ها نسبت به آینده آن همچنان ادامه دارد.

بیت کوین 100 هزار دلاری از رویا تا واقعیت!

آنچه از تحلیل‌ها برمی‌آید، یک چیز است و آن نیز تلاش برای رساندن مجدد قیمت بیت کوین به بالای 70 هزار دلار! خرید بیش از 80 هزار واحد بیت کوین ز سوی نهنگ‌ها با سقوط قیمتی به 64 هزار دلار خود به‌تنهایی نشان از حمایت نهنگ‌ها از رالی صعودی بعدی دارد و مسلماً این صرف هزینه با هدف رساندن بیت کوین به صد هزار دلار انجام گرفته است. جالب است بدانید که در بازه زمانی 2 الی 21 مارس، درصد آدرس‌های دارای هزار تا 10 هزار واحد بیت کوین از 11.68 درصد به 12.42 درصد افزایش پیدا کرده و هرچه نهنگ‌ها سرمایه‌گذاری خود روی بیت کوین را افزایش دهند، این موضوع منجر به کاهش موجودی بیت کوین در صرافی‌ها خواهد شد.

کمبود عرضه دربرابر افزایش تقاضا نتیجه‌ای جز افزایش قیمت نخواهد داشت و این یک اصل مالی و اقتصادی است. داده‌های گلس‌نود حاکی از آن است که از 25 مارس میزان انتقال سرمایه به صرافی از 109420 به 55505 کاهش یافته و بالعکس برداشت نهنگ‌ها از صرافی‌ها به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است که کاهش انتقال بیت کوین به صرافی‌ها نشانگر عدم تصمیم‌گیری برای فروش و عرضه بیت کوین‌ها است.

کیف پول من؛ معتبرترین صرافی برای خرید بیت کوین در ایران

این روزها بیت کوین به یکی از دارایی‌های ارزشمند جهانی تبدیل شده است و با رشد افسارگسیخته تورم در ایران، سرمایه‌گذاری روی بیت کوین نه‌تنها موجب حفظ ارزش سرمایه نقدی شما خواهد شد، بلکه با رشد قیمتی که دارد می‌تواند نقش مهمی در چندین برابر شدن ارزش سرمایه فعلی شما داشته باشد و دقیقاً به همین علت است که این روزها از بسیاری از ایرانیان این جمله را می‌گویند که اگر به گذشته برگردم حتما تمام سرمایه خود را به بیت کوین تبدیل خواهم کرد! اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و تحریم‌های مالی مانعی بر سر راه شماست و برای خرید رمز ارز کافی است به صرافی ایرانی کیف پول من که امن‌ترین صرافی فعال در ایران است سر بزنید و از امکانات کم‌نظیر و همچنین پشتیبانی قدرتمند آن بهره ببرید. ناگفته نماند که این صرافی به‌دلیل داشتن جامع‌ترین بلاگ تحلیل اخبار روز دنیای کریپتو به زبان فارسی بسیار مورد توجه کاربران و تریدرهای ایرانی قرار گرفته است.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده