وبسایت شب: تجربه ای فراموش نشدنی با سفر به توریستی ترین شهرهای مازندران

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
2024-7-123-6
وبسایت شب در این مقاله، علاوه‌بر معرفی انواع و اقسام خدمات خود، مهم‌ترین جاذبه‌های مازندران را به‌علاقه‌مندان معرفی کرده است.
تبلیغات

باتوجه‌به تنوع بالای جاهای دیدنی شمال و آب‌و‌هوای دلپذیر این منطقه، تعجبی ندارد که چرا در روزهای تعطیل، جاده‌ها به طرف شمال پرترافیک می‌شود. یکی از پررفت و آمدترین شهرهای شمال، مازندران است که با جاذبه های طبیعی فراوانش، از بهترین مکان ها برای سفر چندین روزه است. پس بیایید چمدان ها را ببندیم و خود را راهی سفری هیجان انگیز به سمت دیدنی کنیم.

کپی لینک

بازدید از بلوار معلم رامسر، معروف به کازینو

بیشتر مردم قبل از سفر به شمال، یک فهرست از جاهای دیدنی آن برای خودشان درست می‌کنند و اکثرا در بیشتر این فهرست‌ها نام بلوار معلم پیدا می‌شود؛ اما خب فقط تهیه یک فهرست کافی نیست و وقتی به رامسر، شهری با این ‌همه زیبایی سفر می‌کنیم، بهتر است از قبل بدانیم که جاذبه‌های دیدنی آن ازجمله بلوار معلم رامسر کجاست. این اطلاعات به کمک می‌کنند بهترین تجربه را از سفرمان داشته باشیم و زمان سفر خود را صرف پیدا کردن آدرس نکنیم.

از نظر موقعیت مکانی، بلوار معلم در شرق رامسر قرار دارد. اگر بخواهیم از سمت هتل قدیمی رامسر آدرس بدهیم حدس موقعیت بلوار معلم برایتان راحت‌تر است. چرا که نقطه شروع این بلوار، ورودی هتل قدیمی رامسر و در انتها به ساحل دریا ختم می‌شود.

بلوار معلم رامسر خودش به‌تنهایی جذاب و دیدنی است؛ عکاسی و قدم زدن در آن حس و حال دیگری دارد؛ برای اینکه حق مطلب را در رابطه با زیبایی‌های این منطقه ادا کرده باشیم، باید از هتل رامسر، یکی از جاذبه های بلوار معلم ، استفاده کنیم. هتل بزرگ رامسر در دوران پهلوی اول ساخته شده است و بعدها بنای دیگری در حوالی آن قرار گرفت که به آن هتل جدید می‌گویند. طرح ساخت هتل جدید تقریبا در دهه 30 شکل گرفت و به بهره‌برداری هم رسید.

درکنار هتل بزرگ یا قدیم رامسر چندین ویلا وجود داشتند که بعدها یکی از همین ویلاها با هتل جدید رامسر جایگزین شده است. هتل قدیم رامسر برای استفاده عموم مردم نبود و تنها خانواده پهلوی، درباریان و مهمان‌های مهم خارجی می‌توانستند از آن استفاده کنند.

از زیبایی ها که بگذریم، موضوع حائز اهمیت و پردغدغه همه ما محل اقامت در شهر موردنظرمان است. حال که می‌خواهیم به رامسر سفر کنیم، ویلا رامسر جزو گزینه‌های پرطرفدار برای تعطیلات خانوادگی یا گروهی گردشگران در این منطقه است. ویلا در رامسر با مناظری زیبا و امکاناتی عالی و درجه یک، دارای بهترین شرایط برای اقامتی چند روزه است.

کپی لینک

دالان بهشت رامسر به نام جنگل دالخانی

حتی تصور اینکه در جاده ای رانندگی کنید که سقف آن پرشده از درخت های سر به فلک کشیده و سبز و بوی نم باران، بی نهایت لذت بخش است. دیدن این صحنه را در رانندگی به سمت جنگل های دالخانی رامسر می‌توانید تجربه کنید!

2024-7-456-5

جنگل دالخانی با وسعتی در حدود ۶۰۰ هزار متر مربع، در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مسیر جاده رامسر تنکابن، در مازندران قرار دارد. این جنگل، از جاده میرزا کوچک خان شروع شده و به روستاها و مناطق ییلاقی جنت رودبار و گَرسِماسَر ختم می‌شود.

برای رسیدن به این بهشت سرسبز، باید از راه زمینی یا ریلی، خود را به رامسر برسانید و سپس به‌سمت شرق رامسر و جاده رامسر تنکابن بروید تا به سه راهی جنت رودبار برسید. پس از رسیدن به این سه‌راهی باید به سمت راست حرکت کنید تا به‌جاده ییلاقی جنت رودبار برسید. این جاده جنگلی شیب‌دار است و قبل از ورود به آن باید حتما از سلامت خودرو کاملا مطمئن شوید.

کپی لینک

سفری چند روزه به چالوس، شهر سبز مازندران

برای خیلی از ما سفر به شمال یعنی قرار است به دل جاده چالوس بزنیم و در هر پیچ آن، یکی از خاطرات کودکی‌مان را دوره کنیم. بعد که از این پیچ‌وخم گذشتیم، چشمانمان را باز کنیم و ردی از دریا ببینیم.

داستان سفر به این شهر پرطرفدار، از کیلومتر 15 جاده چالوس و روستای ارنگه شروع می‌شود؛ روستایی خوش آب‌وهوا که به خاطر جاذبه‌های دیدنی مثل آبشار خور و هفت‌چشمه، خیلی‌ها را به اجاره ویلا در ارنگه ترغیب می‌کند.

اگر ساکن نیمه شمالی کشور هستید، بعید است تا به الآن به چالوس سفر نکرده باشید. این شهر در انتهای جاده زیبای چالوس، دروازه ورودی به شمال کشور است. طبیعت زیبا و غیر قابل وصف این منطقه، چالوس را به یکی از بهترین مقاصد سفر در شمال تبدیل کرده است. زیرساخت‌های شهر چالوس برای توسعه گردشگری آماده هستند و امکانات لازم برای بهره‌مندی از این زیرساخت‌ها فراهم شده است.

اگر بخواهیم درباره آب و هوای چالوس بگوییم، برخلاف تصورعمومی که این منطقه را معتدل می‌دانند، باید گفت چالوس منطقه ای با تنوع گسترده آب و هوایی است که عواملی مثل وزش بادهای محلی، بادهای از سمت دریا و پوشش جنگلی وسیع در اطراف آن، در این تنوع مؤثر هستند.

در فصل تابستان، رطوبت هوا در چالوس بسیار بالا می‌رود و شرجی بودن هوا در اوج گرما، شرایط آب و هوایی را کمی نامطلوب می‌کند. هرچه به دریا نزدیک‌تر شوید، بر شرجی هوا افزوده شده و مناطق کوهستانی، آب و هوای مناسب‌تری دارند. اما در فصل‌های سرد، مناطق کوهستانی کاهش شدید درجه حرارت را تجربه می‌کنند، درحالی‌که نقاط نزدیک به ساحل آب و هوای مناسبی دارند.

برای اجاره ویلا چالوس باید فاکتورهایی مثل نزدیکی دریا یا نزدیکی جنگل، امکانات رفاهی مثل جکوزی، تعداد اتاق ها و... را در نظر بگیرید. انتخاب پلتفرم مناسب میان تنوع بالای سایت‌های اجاره ویلا در چالوس کمی انتخاب را برای شما مشکل می‌کند. برای حل این مشکل، حتما دقت کنید که برای رزرو اقامتگاه از سایت‌های مطمئن و با پشتیبانی عالی مثل سایت شب استفاده کنید تا هیچ‌گونه نگرانی از بابت رزرو ویلا در شمال یا سوئیت نداشته باشید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات