سیم خان: روش‌های مختلف قیمت گذاری سیم کارت

سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
2024-7-123-14
پلتفرم «سیم‌خان» در این مقاله به معرفی انواع و اقسام سیم‌کارت‌ها و خدماتش پیرامون سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری پرداخته است.
تبلیغات

قیمت گذاری سیم‌کارت، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. تعیین قیمت واقعی به شما کمک می‌کند تا از قیمت شماره خود در بازار خرید و فروش اطلاع پیدا کنید. بحث قیمت گذاری سیم‌کارت کاری است که کاملا به کارشناسی نیاز داشته و در پلتفرم سیم خان، این فرایند توسط کارشناسان باتجربه و به‌صورت رایگان تعیین می‌شود.

2024-7-1233

اگر به‌دنبال پیدا کردن قیمت سیم‌کارت خود هستید یا در نظر دارید خطی بخرید و می‌خواهید بدانید قیمت آن چقدر است، در این مطلب با ما همراه باشید.

سیم‌کارت‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام به اندازه خود دارای ارزش هستند. بسیاری از افراد از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری بدون دردسر و پرسود و برخی دیگر برای کسب اعتبار و برندینگ در کسب‌و‌کار خود استفاده می‌کنند.

اما چه قصد خرید داشته باشید و چه فروش؛ باید نسبت به قیمت واقعی آن اطلاع داده باشید. چگونه؟ در این مطلب قرار است روش‌های مختلفی که می‌توان یک سیم‌کارت را قیمت گذاری کرد، معرفی کنیم.

انواع سیم‌کارت

کلیه خطوط به ۲ دستهاعتباریودائمیتقسیم‌بندی می‌شوند. نوع سیم‌کارت در قیمت آن تأثیرگذار است، بنابراین بهتر است ابتدا به سراغ عوامل تأثیرگذار روی قیمت شماره تلفن‌ها برویم و سپس روش‌های مختلف را معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

فاکتورهای مهم در قیمت سیم‌کارت چیست؟

هر سیم کارتی دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است که روی قیمت واقعی آن تاثیر می‌گذارد و در کلیه اپراتورها یکسان هستند. این عوامل عبارت است از:

  • نوع
  • پیش‌شماره
  • کد
  • نوع رندی

با تغییر هر کدام از موارد بالا، می‌توان قیمت یک سیم‌کارت را تعیین کرد. درواقع کارشناسان خطوط باتوجه‌به این ۴ فاکتور به شما قیمت می‌دهند. اما باید بدانید که افراد عادی نمی‌توانند مانند یک کارشناس قیمت تعیین کنند. بسیاری از این کارشناسان، سال‌ها در بازار خرید و فروش سیم‌کارت کار کرده‌اند و بهتر از هر فردی می‌توانند به شما یک قیمت واقعی بدهند.

نوع سیم‌کارت چیست و چه تاثیری در قیمت آن دارد؟

همان‌طور که در بالا ذکر شد، خطوط دارای ۲ دسته دائمی و اعتباری هستند. تفاوت‌های آن‌ها باعث شده است که سیم‌کارت‌های دائمی، قیمت بیشتری نسبت به سیم‌کارت‌های اعتباری داشته باشند. بنابراین یک کارشناس خط حینقیمت گذاری سیم‌کارتبه این قضیه توجه می‌کند.

آیا پیش‌شماره سیم‌کارت در قیمت آن مهم است؟

اپراتورها پیش‌شماره‌های مخصوص به خود را دارند. برخی از آن‌ها گران‌تر و برخی ارزان‌تر هستند. موضوع مهم میزان محبوبیت، عرضه و تقاضا و کشش بازار است. پیش‌شماره ۳ اپراتور محبوب کشور عبارت است از:

همراه اول:۰۹۱۰، ۰۹۱۱، ۰۹۱۲، ۰۹۱۳، ۰۹۱۴، ۰۹۱۵، ۰۹۱۶، ۰۹۱۷، ۰۹۱۸، ۰۹۱۹، ۰۹۹۰، ۰۹۹۱، ۰۹۹۲، ۰۹۹۳ و ۰۹۹۴

ایرانسل:۰۹۰۰، ۰۹۰۱، ۰۹۰۲، ۰۹۰۳، ۰۹۰۴، ۰۹۰۵، ۰۹۳۰، ۰۹۳۳، ۰۹۳۵، ۰۹۳۶، ۰۹۳۷، ۰۹۳۸ و ۰۹۳۹

رایتل:۰۹۲۰، ۰۹۲۱ و ۰۹۲۳

اگر فاکتور نوع اپراتور را کنار بگذاریم و فقط به پیش‌شماره توجه کنیم، هر کدام از آن‌ها دارای قیمت ویژه خود هستند. برای مثال: در اپراتور همراه اول، پیش‌شماره ۰۹۱۲ دارای بیشترین قیمت است. هرچه پیش‌شماره قدیمی‌تر باشد، قیمت و اعتبار آن بالاتر است.

آیا کد سیم‌کارت در قیمت آن موثر است؟

به اولین عدد بعد از پیش‌شماره، کد آن می‌گویند. برای مثال: کد شماره ۰۹۱۲۶ عدد ۶ است. کدها بیشتر در خطوط دائمی و گران‌قیمت مطرح هستند. می‌توان گفتسیم‌کارت همراه اول ۰۹۱۲تنها پیش‌شماه‌ای است که با تغییر کد آن، قیمتش چندین برابر بیشتر یا کمتر می‌شود. برای مثال: ******۰۹۱۲۵ گران‌تر از ******۰۹۱۲۷ است.

بنابراین کدها فقط در یک سری پیش‌شماره‌های خاص موثرند. اگر شما قصدخرید سیم‌کارت همراه اولبا پیش‌شماره ۰۹۱۲ خود را دارید بهتر است از افرادی که در زمینه خرید و فروش این پیش‌شماره فعال هستند، مشاوره بگیرید.

نوع رندی یک عامل تأثیرگذار مهم!

همانظور که می‌دانید هرچه شماره رندتر باشد، گران‌تر است. فرقی نمی‌کند از چه اپراتوری خرید کنید. در همه اپراتورها، خطوط رند دارای قیمت بالاتری هستند. شماره‌های رند راحت‌تر به خاطر مشتریان سپرده می‌شوند و تاثیر بیشتری در فروش دارند.

انواع روش‌های قیمت گذاری سیم‌کارت کدام‌اند؟

به‌صورت کلی روش‌های کمی برای قیمت گذاشتن روی خطوط وجود دارد. انواع این روش‌ها عبارت است از:

  • ربات قیمت گذاری سیم‌کارت
  • نرم‌افزار قیمت گذاری سیم‌کارت
  • فرد متخصص

روشقیمت گذاری سیم‌کارت توسط رباتبه این صورت است که یک بانک شماره موبایل به ربات می‌دهند و او نیز براساس قیمت خطوط سعی می‌کند شماره مشابه شماره‌ای که برای قیمت گذاری به آن داده‌اید پیدا و قیمت حدودی را به شما بدهد!

همان‌طور که مشخص است این روش استعلام قیمت صحیح نیست و مقدار درستی به شما نمی‌دهد. به‌نوعی این قیمت بسیار پَرت است و شما نمی‌توانید به کمک این روش، قیمت خط را در بیاورید.

امتحان این روش ساده است! سایت‌های بسیاری وجود دارند که به کمک این روش به شما قیمت می‌دهند اما فقط کافی است شماره خود را با این روش بفروشید. به‌زودی متوجه می‌شوید که با آن قیمت کسی خریدار سیم‌کارت شما نیست.

اگر به‌دنبال نرم‌افزاری برای استعلام قیمت سیم‌کارت خود هستید باید بدانید که برنامه‌های کمی وجود دارند که این امکان را به شما می‌دهند. سیستم قیمت‌دهی آن‌ها نیز دست کمی از ربات ندارد و شما نمی توانید با کمک این برنامه‌ها، ارزش واقعی شماره را در بیاورید.

و اما روش آخر که بسیار مورد توجه است، کمک گرفتن از یک کارشناس است. نکته مهم اینجا است که باید از متخصصی کمک بگیرید که در زمینه فروش سیم‌کارت با پیش‌شماره شما فعالیت کرده باشد.

2024-7-456-13

این روش ساده است:

  • تلفن را بردارید.
  • شماره کارشناس را بگیرید.
  • شماره موردنظر را گفته و قیمت را بگیرید.

در این روش نه نیاز به پرداخت هزینه دارید و نه نصب نرم‌افزار یا ربات! به‌سادگی از کسی که در این زمینه فعالیت می‌کند یک مشاوره رایگان بگیرید و اگر تمایل دارید می‌توانید شماره موردنظرتان را هم به آن‌ها به‌صورت نقدی و بدون چک و چونه بفروشید.

بسیاری از سایت‌ها این خدمت را رایگان ارائه نمی‌دهند یا برای ارائه قیمت به‌صورت پیامک از شما هزینه دریافت می‌کنند. مشخص نیست که این پیامک کی برای شما ارسال می‌شود اما شما باید قبل از دریافت پیامک قیمت‌دهی هزینه آن را بپردازید!

اما مشاوره تلفنی هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد و در لحظه قیمت سیم‌کارت خود را می‌توانید در بیاورید. تنها سایتی که این خدمت را به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد،پلتفرم سیم خان simkhan.irاست.

کافی است وارد این سایت شده و در صفحه قیمت گذاری سیم‌کارت، فهرست متخصصان خطوط را مشاهده و با آن‌ها در تماس باشید. سیم‌کارت خود را بدون دغدغه قیمت بگیرید و بدون دردسر بفروشید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات