سرمایه گذاری صندوق ETF بیت کوین در RWA  از کیف پول من

یک‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
2024-8-11123
«کیف پول من» در این مقاله به معرفی انواع شاخصه‌ها و مولفه‌های پیرامون توکن RWA می‌پردازد.
تبلیغات

ورود به حوزه دارایی‌های واقعی (RWA) در فضای شبکه دیجیتال، از اهداف جدیدی است که بلک‌راک (BlackRock) در سر می‌پروراند. کمپانی بلک راک که عمده شهرت خود را از طریق راه‌اندازیزی صندوق ETF بیت کوین کسب نموده است، حال با سرمایه‌گذاری 47 میلیون دلاری در شرکت Securitize فعال در حوزه توکنیزاسیون دارایی‌های واقعی (RWA)، مجدداً به سر خط خبرهای دنیای کریپتوکارنسی بازگشته است.

به نظر بلک راک، توکنیزاسیون قادر است تحول عظیمی را در زیرساخت‌های بازار سرمایه ایجاد کند و این سرمایه‌گذاری گامی بلند در جهت توسعه بازار ارزهای دیجیتالی و حتی سایر بازارهای مالی است. به نظر برخی از تحلیل‌گران فعال در دنیای کریپتو، ارزش بازار توکن‌های RWA تا سال 2030 به رقم باور نکردنی 16 تریلیون دلاری خواهد رسید و به بخش مهمی از بازار ارز دیجیتال تبدیل خواهد شد. با ما همراه باشید تا با ابعاد پنهان سرمایه گذاری بزرگترین صندوق ETF بیت کوین در RWA بیشتر آشنا شوید.

توکن RWA چیست؟

توکن‌های RWA که اخیراً در مرکز توجه کاربران دنیای کریپتو قرار گرفته‌اند، در اصل نماینده دارایی‌های ملموس و واقعی موجود در فضای خارج از دنیای دیجیتال بوده و قادر هستند دارایی‌هایی همچون اوراق قرضه، کالاها، املاک و مستغلات، ماشین‌الآت و غیره را به دنیای کریپتو وارد کنند. این دارایی‌ها که بر ارزش اقتصادی اساسی آن‌ها در تمامی جوامع اجماع وجود دارد، از طریق توکن‌های RWA وارد حوزه دیفای (DeFi) شده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این توکن‌ها به دنبال آن هستند که مشکلات و چالش‌های ذاتی موجود در دارایی‌های سنتی را به نحوی کارآمد برطرف سازند و همین نکته است که معرفی رمزارزهای RWAرا بسیار حائز اهمیت نموده است.

به عنوان مثال یکی از چالش‌های سرمایه‌گذاری بر روی املاک و مستغلات به مسئله عدم نقدشوندگی فوری آن ارتباط دارد؛ حال به هنگامی که ملکی تبدیل به توکن RWA گردد، هر فردی می‌تواند با خرید توکن به سرمایه‌گذاری بر روی بخشی از این ملک اقدام کند و از آنجایی که دنیای کریپتو یک دنیای غیرمتمرکزی بوده که محدودیت‌های جغرافیای در آن تاثیری ندارد، کابران در سرتاسر جهان به دور از نظارت‌های سخت‌گیرانه دولت‌ها سرمایه‌گذاری سودآوری را تجربه خواهند کرد و از سوی دیگر مشکل نقدشوندگی چنین دارایی‌هایی نیز از بین خواهد رفت.

ارتباط بلک راک با توکن‌های RWA

2024-8-456-11

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF بیت کوین از طریق بلک راک به دنیای بورس و اوراق بهادار راه یافتند و به همین علت کمپانی بلک راک توانسته است به نفوذ بالایی در دنیای رمزارزها دست پیدا کند؛ نتیجه این نفوذ، توان بلک راک در ایجاد روندهای مختلفی در مارکت ارز دیجیتالی بوده است که بر میزان خرید بیت کوین تاثیر گذاشت. قدرت زیاد بلک راک همواره آن را در مرکز توجه تریدرها قرار داده و سرمایه‌گذاران نیز تصمیمات این کمپانی را به دقت زیر نظر دارند. جالب است بدانید که با انتشار خبر سرمایه‌گذاری بلک راک بر روی توکن‌های RWA برخی از توکن‌های این دسته خاص از رمزارزها رشد قیمتی 2 رقمی را تجربه نمودند.

در گزارشی که کیف پول من از این سرمایه‌گذاری منتشر نموده، آمده است که در کیف پول بلک راک توکن‌های RWA متنوعی ذخیره و نگهداری شده است که به شرح زیر هستند:

توکن‌های RWA موجود در کیف پول بلک راک

توکن LANDX با ارزش بازار 9.9 میلیون دلار

توکن RWA پروژه Xend Finance با ارزش بازار 40.4 میلیون دلار

توکن RIO با ارزش بازار 15.1 میلیون دلار

توکن BOSON با ارزش بازار 75.8 میلیون دلار

توکن TRADE پلتفرم پالی ترید (Polytrade) با ارزش بازار 70 میلیون دلار

البته لازم به ذکر است که هیچ قطعیتی در انتساب این کیف پول به کمپانی بلک راک وجود نداشته و پلتفرم تحلیلی Arkham Intelligence پس از بررسی 549 آدرس کیف پول ادعا نموده که به احتمال زیاد این کیف پول منتسب به BlackRock است. درصورتی که این کیف پول واقعاً به بلک راک تعلق داشته باشد، با توجه به وجود بیش از 4 هزار و 500 واحد توکن RIO و هزار واحد توکن LANDX در آن، به نظر می‌رسد این کمپانی صرفاً در مرحله ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری توکنیزه شده متوقف نشده و برنامه‌های بیشتری را برای حوزه توکن‌های RWA در ذهن می‌پروراند.

براساس اخبار منتشر شده، کمپانی بلک راک در پی ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری توکنیزه شده بوده و درخواست خویش را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نیز ارسال کرده است. این صندوق، BlackRock USD Institutional Digital Liquidity Fund نام دارد که اختصارا از آن تحت عنوان صندوق BUIDL یاد می‌شود و بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. بنا به گفته بلک راک، سرمایه‌گذاران و پلتفرم‌های مشهوری همچون Fireblocks، بیت‌گو (BitGo)، کوین‌بیس (Coinbase) و Anchorage Digital Bank NA نیز در اکوسیستم این صندوق فعالیت خواهند داشت.

سرمایه‌گذاری بلک راک در شرکت Securitize

با انتشار خبر سرمایه‌گذاری 47 میلیون دلاری بلک راک در دور تازه جذب سرمایه شرکت Securitize، مجدداً صحبت‌ها از برنامه طولانی مدت بلک راک برای توکن‌های RWA داغ شده است؛ چراکه شرکت Securitize عمده فعالیت خود را بر روی توکنیزاسیون دارایی‌های واقعی (RWA) متمرکز نموده است. در این دور از جذب سرمایه، علاوه بر بلک راک، سرمایه‌گذاران بزرگ دیگری همچون Hamilton Lane، ParaFi Capital و Tradeweb Markets نیز شرکت کردند که چنین امری حاکی از اهمیت و جایگاه توکن‌های RWA است. به نظر کارلوس دومینگو، بنیان‌گذار Securitize، فناوری بلاکچین توان لازم برای تغییر آینده مالی را دارد و محصولات مالی سنتی از طریق توکنیزاسیون و دیجیتالی شدن در دسترس‌تر خواهند بود.

جوزف چالوم (Joseph Chalom)، رئیس بخش همکاری استراتژیک بلک راک، پس از این سرمایه‌گذاری به هیئت مدیره شرکت سیکیوریتیز پیوسته و بلک راک نیز صندوق سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال توکنیزه‌شده‌ای را تحت عنوان صندوق نقدینگی دیجیتال نهادی دلار ایالات متحده بلک راک (BUIDL) راه‌اندازی نمود. با چنین اوصافی در حال حاضر سه کمپانی بلک راک، سیکیوریتیز و کویت بیس که همگی به طور مستقیم باهمدیگر همکاری دارند، رهبری بخش توکن‌های RWA را برعهده گرفته‌اند.

پروژه‌های موفق RWA تحت نظر بلک راک

2024-8-789-7

حال که بلک راک رسماً به دنیای توکن‌های RWA ورود کرده است، چشم‌ها به فعالیت این کمپانی در این حوزه دوخته شده است. کدام پروژه‌های موفق RWA خواهند توانست نظر مثبت و حمایت بلک راک را دریافت کنند؟! مسلماً پروژه‌های موفق از شانس بیشتری برخوردار هستند و از گزینه‌های احتمالی بلک راک برای سرمایه‌گذاری در دنیای RWA می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • Xend Finance: پروژه زند فایننس یکی از پروژه‌های موفقی بوده که نام توکن آن یعنی توکن RWA در میان توکن‌های موجود در کیف پول منتسب به بلک راک دیده می‌شود. البته لازم به ذکر است که این پروژه نام توکن خود را از XEND به RWA تغییر داده که با این تغییر نام ارزش آن 3 برابر افزایش پیدا کرده است.
  • Goldfinch: گلد فینچ نیز یکی دیگر از پروژه‌های مشهور دنیای توکن‌های RWA بوده که از سوی بنیان‌گذاران کوین بیس توسعه یافته و با توجه به ارتباط نزدیکی که میان بلک راک با کوین بیس وجود دارد، به نظر می‌رسد این پروژه گزینه محتمل‌تری برای سرمایه‌گذاری بلک راک باشد. توکن این پروژه GFI نام دارد که از همان روزهای ابتدایی توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است.
  • Ondo Finance: پروتکل اوندو فایننس نیز از گزینه‌های بالقوه دیگری بوده که شانس خوبی برای دریافت حمایت بلک راک را دارد. این پروتکل دارای سه توکن با نام ‌های OUSG، USDY و OMMF بوده و آن‌ها را با سود سالانه 5 درصدی ارائه می‌کند. توکن‌های یاد شده در واقع اولین اسناد خزانه‌داری هستند که می‌توانند صندوق‌های ETF بلک راک را به شکل توکنیزه شده ارائه کنند.

کیف پول من؛ معتبرترین مجموعه فارسی زبان برای پیگیری اخبار دنیای کریپتوکارنسی

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، کابرد شبکه‌های بلاکچینی روز به روز در حال توسعه بوده و بخش دیگری از زندگی ما انسان‌ها را دگرگون می‌سازد. یکی از نوآوری‌های جدید توکن‌های RWA هستند که با سرمایه‌گذاری بلک راک بر روی آن‌ها رشد چشمگیری را تجربه کرده‌اند. بسیاری از تحلیل‌گران نسبت به آینده این بخش جدید از مارکت رمزارزی خوش‌بین هستند و به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها می‌تواند سودآور باشد. طبیعتاً دستیابی به فرصت‌های کسب سود صرفاً زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که به موقع بتوانید اخبار کریپتوکارنسی را دنبال کنید. مطالب فوق برداشتی از مباحث طرح شده در بلاگ خبری کیف پول من بودند و اگر به دنبال آن هستید که در بستری مطمئن خرید ارز دیجیتال را تجربه کنید یا زودتر از دیگران به اخبار دست اول بازار دسترسی داشته باشید، بهتر است روزانه سری به بخش بلاگ و اخبار مجموعه کیف پول من بزنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات