با نت‌پرداز، سرورهای HPE را با شرایط ویژه و پشتیبانی کامل خریداری کنید

پنج‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
مطالعه 6 دقیقه
2024-8-server-first
«نت پرداز»‌ در این مقاله ویژگی‌های یک سرور hp مناسب را معرفی کرده است.
تبلیغات

همین چند وقت پیش بود که یکی از کارشناسان فعال حوزه IT در بحثی در خصوص سرورهای مختلف، عبارت جالب و بدیهی را به زبان آورد. او تنها یک جمله گفت: « سرورهای HPE واقعاً خوبند».

این یک عبارت کوتاه، امّا برآمده از تجربه‌ای بلند بود.

تجربه ثابت کرده که حرفه‌ای‌های حوزه شبکه برای خرید سرور، سراغ اچ پی می‌روند و این دلیلی ندارد جز امنیت بالا، کیفیت فوق‌العاده و منطبق بودن بر تکنولوژی‌های روز دنیا.

کمپانی hpe با افزایش میزان امنیت محصولات خود در سال‌های اخیر و به وجود آوردن قابلیت افزایش سطح کارایی و عملکرد تولیدات، توجه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها را به سرورهای با کیفیت خود جلب کرده است. به همین خاطر، خرید سرور hp به عنوان اولین گزینه در ذهن این مجموعه‌ها تداعی می‌شود.

سرور hp چه مدل‌هایی دارد؟

قبل از خرید سرور hp ، خوب است ابتدا مدل‌های آن را شناخته و با تطبیق نیازهای خود، مناسب‌ترین مورد را انتخاب کنید.

خانواده مدل‌های سرور hp، براساس شاخص‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شود:

1) براساس شکل ظاهری

  • سرورهای تاور یا سری ML:

شکل ظاهری برخی از سرورهای hp مانند کیس‌های کامپیوتری ایستاده است که به آنها تاور گفته می‌شود و با سری ML (Modular Line) نشان داده می‌شوند.

  • سرورهای رکمونت یا DL:

برخی دیگر از سرورهای hp به صورت افقی و خوابیده هستند که به آنها رکمونت گفته می‌شود و در لاین سرورهای Density Line (DL) قرار می‌گیرند. برای استفاده از این سرورها باید آنها را در رک قرار داد.

سایر سرورهای اچ پی را براساس ظاهر می‌توان در گروه‌های زیر دسته‌بندی کرد:

ProLiant Easy Connect

ProLiant MicroServer

ProLiant BL

ProLiant SL/Apollo

HPE Moonshot System

2) براساس سری ساخت

سری ساخت سرورهای hp پرولیانت رکمونت و تاور، شامل سری‌های 10، 100، 300 و 500 است.

3) براساس تعداد یونیت

یونیت به فضایی گفته می‌شود که سرور در محفظه رک اشغال می‌کند. یونیت سرور نشان دهنده فضای قابل استفاده عمودی است. یک واحد یونیت یا 1U ارتفاعی معادل 4.445 سانتیمتر است. بیشتر سرورهای hp در تعداد یونیت‌های یک، دو و چهار ساخته می‌شوند.

نحوه انتخاب سرور مناسب کسب‌ و کار شما

حالا که یک شناخت کلی از مدل‌های مختلف سرورهای اچ پی پیدا کردید، راحت می‌توانید سرور مناسب خود را پیدا کنید.

در یک جمع‌بندی کلی، می‌توان این‌طور گفت که:

سرورهای ML، برای سازمان‌های کوچک و برخی سازمان‌های متوسط مانند شعب بانک‌ها مناسب است.

سرورهای DL، برای سازمان‌های متوسط و برخی سازمان‌های بزرگ کاربرد دارد.

سرورهای Blade، برای سازمان‌های بزرگ، مانند دیتاسنتر مرکزی همچون ثبت احوال، ثبت اسناد، نیروی انتظامی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و … استفاده می‌شود.

سرورهای Apollo و Moonshot نیز برای استفاده در دیتاسنترهای بزرگ گزینه مناسبی هستند.

چند نکته مهم در خرید سرور hp

  • هر سازمان در ابتدا باید هزینه‌ای بابت خرید سرور بپردازد که اصطلاحا به آن Capex گفته می‌شود. بعد از خرید، مرحله نگهداری سرور شروع می‌شود و هزینه‌هایی که این نگهداری برای سازمان خواهد داشت که به آن (Opex) گفته می‌شود. توصیه مهم ما این است که برای سازمان‌های بزرگ از سرورهای رده پایین استفاده نکنید، چون به مرور زمان مجبور به استفاده از چند سرور خواهید شد و در نهایت هزینه نگهداری بالاتری به سازمان تحمیل می‌شود؛ فلذا بهتر است از همان ابتدا برای سازمان‌های بزرگ، هزینه خرید بیشتری پرداخت کنید و سرور رده بالا و مناسب سازمان خریداری کنید.
  • اگر اتاق سرور مناسبی دارید یا امکان اجاره کردن فضا در دیتاسنترهای بزرگ برای شما مقدور است؛ سرورهای رک مونت را خریداری کنید که در برند HP به سری‌های DL و Blade معروف هستند. اگر مجموعه شما، خود از اداره کننده‌های دیتاسنترهای بزرگ کشور است پیشنهاد می‌شود از سرورهای Apollo و Moonshot برند HP استفاده کنید. برای مجموعه‌های کوچک یا شعب مختلف یک سازمان بزرگ نیز می‌توانید از سرور‌های ایستاده استفاده کنید.
  • سرور باید دارای قابلیت‌هایی همچون چیپست مدیریتی، آرایه هارد درایوهای پرسرعت و راندمان بالای I/O باشد.
  • توجه داشته باشید که حتماً سروری خریداری کنید که قطعات آن به آسانی قابل تأمین و تعویض باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکل، بتوان آن را به سرعت جایگزین کرد.
  • قطعاً سروری برای شما مناسب‌تر است که با توسعه کسب و کار شما، بتوان آن را هم توسعه داد.
  • اگر نیروی IT خبره‌ای در مجموعه خود ندارید، بی‌گدار به آب نزنید و از شرکت‌هایی مانند نت پرداز که خدمات مشاوره خرید سرور هم می‌دهند، راهنمایی بگیرید.
  • گارانتی همچنان چیز مهمی است. دقت داشته باشید که سروری خریداری کنید که حداقل 2 سال گارانتی داشته باشد.
  • برخی شرکت‌ها مانند نت‌پرداز، گارانتی و وارانتی اصلِ شرکت تولیدکنندۀ محصول را ارائه می‌دهند. چنین فرصتی را غنیمت بشمارید!
  • واقعیت این است که اگر پشتیبانی یک محصول خوب نباشد، انگار هیچ چیزی ندارید! شرکت رایان نت‌پرداز دانا، پشتیبانی کاملی از محصولات و خدمات خود به مشتریان ارائه می‌دهد. اقبال بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ برای خرید خدمات و محصولات نت‌پرداز، به خاطر گارانتی، وارانتی و پشتیبانی کامل آن است.

تعدادی از سرورهای پرفروش‌ بازار

در این قسمت، شما را با چهار سرور پرفروش hp به طور خلاصه آشنا خواهیم کرد.

سرور DL360 G10

2024-8-server-sercond

سرور HP ProLiant DL360 Gen10 از قدرتمندترین سرورهای تولید شده شرکت HP در سری رکمونت تک یونیت است. کارشناسان، DL360 G10 را به عنوان سروری با عملکرد و بازدهی عالی و سطح ایمنی بسیار بالا می‌شناسند، که برای مراکز داده جهت انجام فعالیت‌های مجازی سازی، پایگاه داده و محاسبات با کارایی بالا مناسب است.

این سرور ویژگی‌های امنیت، چابکی و انعطاف پذیری را بدون کوچکترین نقصی برای دیتا سنتر شما به ارمغان خواهد آورد. یکی از ویژگی‌هایی که این مدل از نسل 10 سرور‌های پرولیانت اچ پی فراهم آورده، پشتیبانی از خانواده‌ پردازنده‌های مقیاس پذیر نسل دوم Intel Xeon است که استفاده از حداکثر 28 هسته پردازشی برای هر پردازنده را امکان پذیر کرده است.

سرور DL360 G11

سرور HP ProLiant DL360 G11 یک سرور تک یونیت است که در محیط‌های مختلف قابلیت سازگاری و تطبیق دارد. این سرور دارای قابلیت پشتیبانی از حافظه DDR5 با ظرفیت بالا و قابلیت اجرای همزمان بیشترین تعداد فرآیندها و برنامه‌ها می‌باشد. این سرور با برخورداری از تکنولوژی TPM ، اطلاعات حساس را در سطح سخت‌افزار محافظت می‌کند. سرور dl360 g11 با رمزنگاری داده‌ها و قابلیت اتصال به کارت‌های RAID، از اطلاعات شما در سرور به خوبی محافظت می‌کند.

HPE DL360 G11 به پردازنده‌های نسل چهارم Intel® Xeon® Scalable با تکنولوژی next-generation مجهز است که از حداکثر 60 هسته در 350 وات و 16 DIMM برای حداکثر 8 ترابایت مموری DDR5 با پهنای باند بالا تا 4800 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

این سرور، یک انتخاب بسیار مناسب برای مشاغل کوچک و بزرگ و کارهای روزانه در محاسبات، ایجاد هماهنگی بین اجزا، مجازی‌سازی سرور، شتاب دهی و تجزیه و تحلیل داده‌های دریافتی است.

سرور DL380 G10

2024-8-server-third

سرور HPE ProLiant DL380 G10 در رده سرورهای دو یونیت رکمونت قرار دارد که بی شک پرفروشترین مدل سرور برند HPE است. بازدهی بسیار بالا و ارتقاپذیری سخت افزاری، دو ویژگی منحصر به فردی است که این سرور را برای هر کسب و کاری مناسب کرده است. نسل دهم DL380 تغییرات بزرگی در خصوص پشتیبانی از پردازش ابری به وجود آورده است. در واقع از نسل دهم سرورهای HPE بود که پردازنده‌های Intel Xeon Scalable روی این سرورها معرفی شد و توان پردازشی بسیار بالایی را برای آن‌ها به وجود آورد.

استفاده بهینه از ذخیره سازهای NVMe در این مدل سرور، سرعت پردازش و انتقال داده‌ را دو چندان کرده است. این روزها از این نوع ذخیره سازها (مخصوصا نوع M2 آن) برای کسب و کارهایی همچون هاستینگ وب استفاده می‌شود.

سرور DL380 G11

قابلیت‌های HPE ProLiant DL380 Gen11 به گونه‌ای است که به دلیل سازگاری با محیط‌های مختلف و مناسب برای بار‌های کاری در سطح جهان برای تمام مشتریان ارائه می‌شود.

DL380 G11 با توجه به توازن بین توسعه‌ پذیری و مقیاس‌ پذیری طراحی و تولید شده است. این سرور دارای دو سوکت می‌باشد که می‌تواند داده‌های پر حجم شما را تامین کند.

DL380 G11 یک انتخاب ایده‌آل برای ذخیره‌سازی نرم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افزاری و رمز گذاری ویدیویی به شمار می‌رود.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات