تأثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اسپات سولانا

دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
2024-8-1234-first
مدتی است که بسیاری از فعالان دنیای کریپتوکارنسی در پی تائید شدن صندوق ETF اسپات بیت کوین، به فکر صندوق‌های قابل معامله بورسی سایر ارزهای دیجیتال برتر بازار افتاده و دراین‌میان مطمئناً سولانا که رتبه پنجم بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده و دارای ارزش بازار 83 میلیارد دلاری است، یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها برای تائید صندوق ETF بعدی خواهد بود.
تبلیغات

البته سرنوشت تائید یا عدم تائید صندوق ETF اسپات سولانا در حال حاضر بیش از هر چیزی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بستگی دارد و اینکه در این‌باره خوش‌بین باشیم یا محتاطانه عمل کنیم، به نامی گره خورده که در نوامبر از صندوق رای بیرون خواهد آمد؛ اما سؤال اینجا است که چرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند بر تائید ETF اسپات سولانا تأثیر بگذارد؟ با ما همراه باشید تا این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وضعیت فعلی صندوق‌های ETF اسپات سولانا

پس از بیت کوین و اتریوم حالا نوبت به غول دیگر بازار ارز دیجیتال یعنی سولانا رسیده که قصد دارد ازطریق صندوق‌های قابل معامله بورسی (ETF) پا به عرصه بازارهای مالی سنتی گذاشته و سرمایه‌گذاران بازارهای سنتی را با پتانسیل کم‌نظیر رشد قیمتی خود آشنا سازد. درواقع این صندوق‌های بورسی این امکان را فراهم می‌آورند تا سرمایه‌گذاران بورسی که چندان آشنایی با ماهیت بازار ارز دیجیتال ندارند نیز بتوانند به‌صورت غیرمستقیم در ارز دیجیتال سولانا سرمایه‌گذاری کرده و بدون نیاز به مدیریت مستقیم این ارز دیجیتال از آن سود کسب کنند.

طبیعتاً سرمایه‌گذاری مستقیم روی رمزارزها با ریسک‌هایی مثل هک شدن ولت ارز دیجیتال و از دست رفتن دارایی همراه است؛ حال آن که در این صندوق‌های بورسی، این دارایی‌های دیجیتالی توسط شرکت‌های مالی مدیریت و محافظت شده و درنتیجه چنین امری کاهش ریسک‌های امنیتی را در پی خواهد داشت. از طرف دیگر این صندوق‌های قابل معامله از شفافیت و نظارت بیشتری برخوردار هستند و خرید و فروش ارز دیجیتال را تسهیل می‌کنند.

براساس اخبار منتشر شده از وضعیت فعلی صندوق‌های ETF اسپات سولانا انتظار می‌رود که سرنوشت این صندوق‌ها تا اواسط مارس سال 2025 مشخص گردد. در چند روز گذشته معاملات آپشن شیکاگو (CBOE) به نمایندگی از دو شرکت معتبر توئنتی‌وان شیرز (21Shares) و ون‌اک (VanEck) فرم 19B-4 درخواست راه‌اندازی صندوق ETF سولانا را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال کرده است که چنین امری یک قدم مهم در ارتباط با راه‌اندازی صندوق ETF سولانا بوده و واکنش‌های زیادی را در بازار به همراه داشته است.

جالب است بدانید که منتشر شدن اخبار مثبت پیرامون راه‌اندازی صندوق ETF اسپات سولانا موجب شده تا در 30 روز گذشته شاهد ایجاد یک رالی صعودی 32.26 درصدی در قیمت سولانا باشیم. این رشد قیمتی به‌دلیل امیدواری تحلیل‌گران و کاربران دنیای کریپتوکارنسی در احتمال روی کار آمدن ترامپ و افزایش احتمالات تائید شدن این صندوق‌های ETF اسپات بود.

سرنوشت ETF سولانا در گرو نتیجه انتخابات آمریکا!

2024-8-4567-second

هرچند که تائید دو صندوق ETF بیت کوین و اتریوم در دوران ریاست جمهوری بایدن رخ داده؛ اما این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که سیاست‌های دولت بایدن در قبال بازار ارزهای دیجیتال یک رویکرد محافظه‌کارانه بوده و به همان میزان که موجب ایجاد تسهیلاتی در این بازار مالی نوظهور شده، به همان میزان موانعی را نیز ایجاد کرده است؛ حال آن که با کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات ریاست جمهوری و حمایت وی از نامزدی کاملا دیوی هریس (Kamala Devi Harris) به نظر می‌رسد چندان تفاوتی در رویکرد جبهه دموکرات ایجاد نخواهد کرد. در طرف مقابل این رقابت انتخاباتی عضو باسابقه حزب جمهوری خواه، دونالد ترامپ، قرار گرفته که در ایام ریاست جمهوری خود سخت‌گیری‌های بسیار شدیدی نسبت به بازار ارز دیجیتال اعمال گردید.

البته دیدگاه دونالد ترامپ در طول این سال‌ها تغییر کرده است؛ به‌گونه‌ای که در صورت پیروزی در انتخابات خود را رئیس جمهور ارزهای دیجیتال خواهد خواند! جالب است بدانید که ترامپ اعلام کرده که یکی از سخنران‌های کنفرانس بیت کوین 2024 خواهد بود؛ این رویداد که از 25 ژوئیه آغاز شده و تا 27 ژوئیه ادامه پیدا می‌کند یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های بیت کوین در جهان خواهد بود. ترامپ در برخی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود در میان طرفداران دنیای کریپتوکارنسی اعلام کرده است که به نظر وی آینده دنیای ارز دیجیتال و به‌ویژه بیت کوین در آمریکا ساخته خواهد شد!

در موضوع سولانا نیز در هر دو درخواست ارسال شده از سوی CBOE به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به مقایسه سولانا با بیت کوین و اتریوم پرداخته شده است و اعلام شده که سولانا نیز به‌دلیل ویژگی‌هایی همچون تمرکززدایی، سرعت و توان عملیاتی بالا دربرابر دستکاری‌های احتمالی مقاوم بوده و به‌دلیل داشتن ابزارهایی برای جلوگیری از تقلب، توافق‌نامه اشتراک نظارت را غیرضروری می‌کند. در گزارشی که صرافی کیف پول من به نقل از اریک بالکوناس، تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ، منتشر کرده است، در ماه‌های پیش‌رو تا مارس 2025 با رویداد مهمتری در نوامبر که همان انتخابات ریاست جمهوری است مواجه هستیم و نتیجه انتخابات نوامبر می‌تواند مسیر تازه‌ای را به روی رشد و توسعه دنیای کریپتوکارنسی باز کند.

خرید ارز سولانا در بحبوحه هیجانات انتخاباتی آمریکا

2024-8-789-third

صرفاً با انتشار خبر احتمال راه‌اندازی صندوق ETF اسپات سولانا شاهد رشد قیمتی این ارز دیجیتال محبوب و باسابقه دنیای رمزارزها هستیم و حال آن که به نظر تحلیل‌گران در صورت تائید صندوق‌های ETF سولانا رشد قیمتی این ارز دیجیتال تا 9 برابر چندان دور از انتظار نخواهد بود. این واقعیت بر کسی پوشیده نیست که ایالات متحده همواره نقش کلیدی در دنیای کریپتوکارنسی ایفا کرده و قدرت اقتصادی بالای این کشور موجب شده تا بسیاری از پروژه‌های رمزارزی تن به خواسته‌های این ارزهای دیجیتالی دهند! اگر کمی مطالعه در ارتباط با تاریخچه دنیای کریپتو و پروژه‌های آن داشته باشید قطعاً صحت این ادعا برای شما ثابت خواهد شد. یکی از موارد بارز این مسئله به ماجرای شبکه بلاکچین TON و شکایت از پاول دروف مالک تلگرام و محکومیت وی مربوط می‌شود که در آن سال‌ها مالکیت این پروژه رمزارزی را برعهده داشت.

خلاصه ماجرا اینکه بازار ارز دیجیتال همواره با نوسانات قیمتی خود سود خوبی را عاید تریدرها و معامله‌گران خود کرده است و حالا با منتشر شدن اخبار مثبت، بهترین انتخاب برای معامله‌گرانی که به‌دنبال کسب سود هستند، خرید ارز سولانا بوده و این موضوع از سوی رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب معروف پدر پولدار و پدر بی‌پول، نیز مورد تائید و حمایت قرار گرفته است. البته ناگفته نماند که این سیگنال مثبت در خرید سولانا نیز چندان بی‌ارتباط با پیشتازی ترامپ در آمارهای انتخاباتی نیست.

بلاگ خبری کیف پول من؛ مرجعی مطمئن برای پیگیری اخبار دست اول دنیای کریپتو!

مطالب گفته شده در فوق برداشتی از مطالبی بود که در بلاگ خبری صرافی کیف پول من پیرامون تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر ETF اسپات سولانا مطرح شده است و همان‌طور که مشاهده کردید، سرنوشت تائید یا عدم تائید چنین صندوقی و ایجاد تسهیلات در زمینه ترید ارز دیجیتال در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری به سیاست‌های اقتصادی منتخب مردم آمریکا وابسته است و اگر شاهد ریاست جمهوری مجدد ترامپ در آمریکا باشیم به نظر می‌رسد که این موضوع می‌تواند پامپ قیمتی بسیار خوبی را عاید سولانا و سایر ارزهای دیجیتالی کند. لازم به ذکر است که بلاگ خبری صرافی کیف پول من معتبرترین مرجع فارسی‌زبانی بوده که تمامی اخبار دست اول و مهم دنیای کریپتوکارنسی را پوشش می‌دهد و اگر به‌دنبال داشتن یک تحلیل تکنیکال صحیح از وضعیت بازار هستید، سر زدن به این بلاگ خبری را فراموش نکنید!

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات