در یک پیچ و تاب تراژیک، داستان پشت پرده وقایع پابجی چیست؟ با خرید یوسی ارزان می‌توان به تکه های شکسته آن دست یافت؟

شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
2024-9-pubg-1234
در این مقاله به‌بررسی مولفه‌هایی تراژیک و عمیق از جهان بازی PUBG پرداخته می‌شود.
تبلیغات

در عصر حاضر، PUBG یا PlayerUnknown's Battlegrounds، ژانر بتل رویال را که اکنون در همه جا حاضر است تبدیل به یک صنعت مجزا در کلیت صنعت ویدئو‌گیم کرد. این بازی در طول قدمت و نفوذ روی این صنعت همواره با راز و رمز های گوناگونی احاطه شده بوده که یکی از آن‌ها سوالی کلیدی بر موضوع این آیتم است، آیا پابجی دارای یک خط داستانی واحد و پاسخی بر کل وقایعی که در جهان خود رخ می‌دهد است یا خیر؟ تا مدت‌ها تصور می‌شد که پابجی دارای همچین رکنی در دنیا سازی خود نیست و دارای خط داستانی متمرکز و فراگیر نیست، به همان شکلی که RPG تک نفره ممکن است تنها بر مبنای گیمپلی و پررنگ تر کردن نقش آن در بازی بیشتر از داستان بپردازد. بااین‌حال، چندین عنصر وجود دارد که به جهان‌سازی بازی کمک می‌کند و به یک روایت بزرگ‌تر اشاره می‌کند،از جمله آن‌ها یکی از برترین فصل های این مجموعه یعنی فصل چهارم است. اکنون که بازی وارد نوزدهمین فصل خود می‌شود، سازندگان آن در حال معرفی رسمی داستان آن پس از گذر حدودا پانزده فصل از عرضه فصل چهارم هستند.

در ابتدا قرار بود داستان بازی از آن چیزی که به نظر می‌رسید فراتر رود و نقشی مستقیم را در طول بازی و تعامل پلیر ها در محیط را ایفا کند ولی پس از گذر مدتی، به نظر رسید ایده داستانی کردن پابجی چندان برای PUBG Corp سود‌آور نیست و محدودیت خاصی را در دنیای آن‌ها برای پرداخت های درون برنامه‌ای به ارمغان می‌آورد پس این ایده در همان شروع و پایان فصل چهارم دفن شد، این فصل با انتشار یک تریلر سینمایی از بازی در سال 2018 شروع شد و PUBG Corp صراحتا فاش کرد که The-Last-Standing-Kill یا ماهیت کلی پابجی درواقع ایده یک مرد روس بسیار ثروتمند است که خودش از جنگ آسیب دیده فراوان دیده و تبعات بسیار زیادی هم برایش به ارمغان داشته. و حال همان‌طور که ذکر شد پس از گذر فاصله‌ای 6 ساله از انتشار فصل چهارم، گویا کرفتون باری دیگر قصد دارد تا با اضافه کردن انتزاعات داستانی کمی تنوع در محیطش را رقم بزند و کمی تازه‌سازی در آن صورت دهد چرا که برخلاف تصور PUBG Corp در سال 2018 اضافه کردن چپتر های داستانی به بازی های مولتی‌پلیر بسیار سودآور است و نمونه‌اش را می‌توان در چپتر های پرطرفدار داستانی Call Of Duty Online و Fortnite مشاهده کرد و افزوده شدن داستان به جهان خشن و پر تنش پابجی، از خرید یوسی ارزان روی پکیج های فروش و همچنین تریک پوینت های عرضه پرولاگ روی اسکین‌ها کاملا مشخص است. در این آیتم در ابتدا به بررسی آن چیزی که خود بازی به شکل زیرلایه از داستان خود ارائه می‌دهد پرداخته و سپس به برسی Webtoon های رسمی این بازی و درنهایت این تریلر سینماتیک می‌پردازیم و تئوری‌ای نیز در باب داستان استفاده شده در فصل نوزده و بیستم این بازی را بررسی خواهیم نمود، همراه ما باشید.

● تنظیمات بتل رویال و سازوکار آن

جزیره «PUBG»:

میدان اصلی نبرد جزیره ای خیالی به نام «Erangel» است. درحالی‌که بازی به صراحت آن را بیان نمی‌کند، گویا گفته می‌شود که این جزیره زمانی یک تمدن پر رونق بوده است که توسط یک درگیری ناشناخته ویران شده است و خرابه ها و بقایایی از گذشته فراموش شده را پشت سر گذاشته است که با وجود تریلر سینماتیک فصل چهارم این تئوری تایید می‌شود.

جو پسا آخرالزمانی:

وجود پایگاه های نظامی متروکه، وسایل نقلیه، تسلیحات، و مناظر متروک و مناطق بیش از حد رشد یافته خز، جامعه ای را در حال زوال یا فروپاشی نشان می‌دهد.

●ماهیت Webtoon ها، بر چه چیزی تاکید دارند؟

با اینکه در حال حاضر هیچ خط داستانی واحد و جامعی وجود ندارد که همه وبتون های PUBG را به هم متصل کند، در عوض، آن‌ها دیدگاه‌ها و داستان‌های متفاوتی را در جهان گسترده‌تر PUBG ارائه می‌کنند و نکات خاص و ارزنده‌ای از کل جهان پابجی را ارائه می‌دهند که در ادامه بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

سری PUBG: BATTLEGROUNDS

این سری به افسانه های موجود در بازی می پردازد و داستان هایی از شخصیت های مختلف درگیر در Battle Royale را روایت می‌کند

سری PUBG: NEW STATE

این وبتون به‌عنوان پیش درآمد یا پریکوئلی برای PUBG: NEW STATE که در آینده ای دیستوپیایی جریان دارد، عمل می‌کند

سری PUBG: SPECIAL FORCES

مجموعه‌ای اسپین‌آف با تمرکز بر یک واحد نظامی تخصصی که در دنیای «PUBG» می‌جنگند و نگاهی اجمالی به یک رویکرد سازمان‌یافته‌تر و تاکتیکی‌تر به Battle Royale ارائه می‌کند.

سایر وبتون های غیررسمی

داستان های ساخته شده توسط طرفداران:

چندین وبتون غیررسمی وجود دارد که توسط طرفداران ایجاد شده است و جنبه های مختلف جهان PUBG را بررسی می‌کند. این وبتون ها اغلب دارای داستان های منحصر‌به‌فرد، تفسیر شخصیت ها و سبک های هنری هستند. به‌طور کلی وب‌تون‌های PUBG تلاشی برای گسترش جهان‌سازی بازی و درگیر کردن بازیکنان با روایت‌های مختلف فراتر از تجربه اصلی بتل رویال است. درحالی‌که آن‌ها یک خط داستانی واحد و متحد کننده ندارند، اما تابلویی غنی از داستان ها، شخصیت ها و تنظیمات را در دنیای گسترده تر "PUBG" ارائه می‌دهند و اگر به‌دنبال درک عمیق تری از دنیای «PUBG» هستید، کاوش در این وبتون ها مکان خوبی برای شروع است!

●برسی وقایع اصلی بازی، تلاش برای انتقام یا خالی کردن عقده‌های کودکی؟

2024-9-pubg-465

درحالی‌که خود پابجی خط داستان خاصی ندارد که پلیر ها بتوانند همانند سری Souls Born به اکتشاف آن بپردازند و خاصه های آن را دنبال کنند، محیط بازی، اتمسفر و نکاتی از روایت گسترده‌تر، حس رمز و راز و دسیسه ایجاد می‌کند و پلیر ها را به حدس و گمان درباره تاریخ جهان و رویدادهایی که منجر به نبرد می‌شود دعوت می‌کند. همچنین همان‌طور که در تایتل اشاره شد، اگر قصد دارید بیشتر به کاوش این دنیا و نادانسته های آن بپردازید با خرید یوسی ارزان از وب‌سایت سل گیم می‌توانید مقدار مشخصی یوسی تهیه کرده و با خرید بتل پس و مزایای آن‌ها پرولاگ‌های کامیک‌بوکی‌ای نیز از داستان های نهان پابجی دریافت کنید. در حال حاضر سناریوی رویال این یک روند مداوم است و عناصر و داستان های جدید با تکامل بازی اضافه می‌شود. و حال زمانش است که به بررسی تریلر فصل چهارم این‌عنوان و بیشتر دانستن از پشت‌پرده وقایع آن دست ببریم.

این تریلر یک کودک خردسال را به تصویر می‌کشد که آخرین بازمانده بمب‌گذاری سال 1965 در Erangel، اولین نقشه در پابجی بوده و در حال فرار از حمله بمب و مخفی شدن از دست سربازان است. یک راوی روی موشن‌پیکچر می‌گوید: "فکر می کردم تو اون کابوس آتشین همه چیزو از دست دادم، اما آنچه در آوارهای کودکیم پیدا کردم درواقع بیدارم کرد. من اولین بازمانده ی تنها در ارنگل بودم. اما آخرین نفر هم نبودم." سال‌ها تا به امروز به سرعت پیش می‌رویم، و ما می‌بینیم که کودک یک مرد شده است که اکنون هرج‌و‌مرج پابجی را همان‌طور که می‌دانیم ازطریق مجموعه‌ای از صفحه‌نمایش‌ها آشکار می‌شود، مدیریت و تماشا می‌کند. او در پایان تریلر می‌گوید: به میدان نبرد (Battlegrounds) من خوش آمدید.

● اما راز و سرگذشت این فرد مرموز چیست؟

2024-9-pubg-789

سرگئی کالیمنیک(Sergei Kalimnick) در Erangel به دنیا آمد و تنها بزرگ شد و ظاهراً او تنها کسی بود که به‌گفته خود از قتل عام 1965 در آن‌جا جان سالم به در برد. او آن مرد روسی است که روی پوسترهای ارنگل می بینید بعداً، او به نحوی موفق شد یک نوار امنیتی مربوط‌به فرار سانجاه ما (Sanjar Ma) از زندانی در تایگو را (همان مرده کُره ای در یکی از صفحه های لودینگ) به‌دست بیاورد. پس از آن، او شروع به فروش آن نوار کرد و همچنین با کاوش بیشتر به نوارهای زیادی مانند نوارهای امنیتی دیگر که شورش های زندانیان و قتل و عام های پیاپی را واضحا مشخص می‌کرد دست یافت و شروع به کسب درآمد زیادی از فروش آن‌ها در بازار سیاه کرد و نام آن‌ها را "gulag tapes" گذاشت که پیش‌تر به آن اشاره کرده بودیم. پس از فروش میلیون دلاری گولاگ‌تیپ ها، گروهی از سرمایه‌گذاران مرموز اما بسیار ثروتمند که بسته به سیاستمداران سر تا سر دنیا بودند به او نزدیک شدند و هدفی بسیار بزرگتر را در سر سرگئی گنجاندند و بنابراین، در سال 1994 اولین تورنمنت Battlegrounds برگزار شد و سرگئی از جزیره زادگاه و خاستگاه خود از erangel استفاده کرد. به همین دلیل سرگئی درنهایت کنترل و قدرت زیادی در درون فرقه تشکیل‌دهنده این تورنمنت ها در اختیار داشت و حتی یک واحد پول جدید نیز که همه ما به اسم UC می‌شناسیم را به شکل ارز مجازی در دنیا گسترانده که افراد خاصی با تهیه مقدار مشخصی از آن‌می‌توانستند از زمره تماشاگران Battlegrounds باشند و درنهایت امر، آغاز حماسه پر از خشونت و ظلمت پابجی از زیر دستان این فرقه و سرگئی کالیمنیک رقم خورد که مشخص نیست این فرد مرموز چگونه توانسته دهه ها ظلم و خشونت بی‌حد و مرز را از زیر چشم‌جهان‌مخفی نگه دارد که به نظر می‌رسد فصول بعدی بازی نیز به سلطه او روی دیگر مپ‌ها و گسترش حوزه Battlegrounds و همچنین‌جواب به سوالات بی‌شماری که حضور او فرقه‌ناشناسش در کلیت پابجی به ارمغان آورده‌اند خواهد پرداخت.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات