3 مدل پرچم که به برندینگ و کسب و کارتون قدرت دهید با اریکه پرچم

یک‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
2024-9-flag-123
راهکارهای بهره‌گیری از پرچم‌ها برای گسترش برندینگ کسب‌وکار در این مقاله بررسی می‌شود.
تبلیغات

تاکنون چه روش هایی را برای برندینگ کسب‌و‌کار خود به کار برده‌اید؟ تا چه حد مؤثر بوده‌اند؟ آیا می دانید که در فضای رقابتی امروز، راهکارهای سنتی کافی نیستند و باید به سراغ شیوه های نوین بروید؟ آیا از اهمیت چاپ پرچم و استفاده از پرچم برای کسب و کارتان آگاه هستید؟ آیا می دانید، از چه پرچم هایی استفاده کنید و کجا آن‌ها را به کار ببرید؟ و این کار چقدر میتونه روی برندیگ شما تاثیر بذاره ؟

2024-9-flag-cover

اهمیت استفاده از پرچم برای کسب‌و‌کار

برخی از مهم‌ترین مزایای داشتن پرچم برای کسب‌و‌کار عبارت‌اند از:

  • پرچم موجب جلب توجه مشتریان به لوگو یا آرم شرکت می‌شود.
  • ماندگار شدن در ذهن مخاطبان
  • پرچم در مقایسه با سایر کالاهای تبلیغاتی، قیمت مناسبی دارد.
  • به زیبایی محل کار کمک می‌کند و ظاهری رسمی برای آن به ارمغان می آورد.

معرفی3 پرچم اصلی برای کمک مستقیم به برندینگ و کسب‌و‌کار

2024-9-flag-456

پرچم رومیزی

همان گونه که از نام پرچم کاملاً مشخص است، مخصوص قرار گرفتن روی میز طراحی می‌گردد. امروزه این قبیل پرچم ها نقش مهمی در کسب‌و‌کار ایفا کرده، به آن رسمیت و اقتدار می بخشند. بدون شک وجود یک پرچم مناسب روی میز مدیریت، جلوه ویژه‌ای به آن می‌دهد.

علاوه‌بر آنچه گفته شد، استفاده از پرچم رومیزی، باعث می‌شود که لوگو یا نماد کسب‌و‌کار به بهترین شکل به نمایش درآید. این قبیل پرچم را برای شرکت در سمینار، همایش، جشنواره و مواردی از این دست نیز به کار می‌برند.

انواع پرچم رومیزی

انواع پرچم رومیزی از نظر جنس پارچه، روش چاپ، ابعاد، نوع دوخت، جنس میله، مدل پایه و مواردی از این قبیل با هم فرق دارند.

به‌طور معمول از پارچه های زیر برای تولید پرچم رومیزی استفاده می‌کنند:

  • ساتن مات (به‌خصوص ساتن آمریکایی مات)
  • ساتن براق
  • پارچه جیر
  • پارچه مخمل

میله پرچم رومیزی ممکن است، از جنس استیل، نیکل و کروم یا فلزات دیگر باشد. جنس پایه این پرچم نیز عموماً از سنگ طبیعی، سنگ قالبی یا استیل است.

پرچم رومیزی لمینت لبه لیزری

این پرچم ها عموماً با سایز 30*20 تولید می گردند؛ دارای لایه لمینت در پشت (طلقی از جنس لمینت) و لبه لیزری (برش با لیزر به‌جای دوخت دور پرچم) هستند. بدون ریشه بودن پرچم لبه لیزری باعث برجسته شدن آرم یا لوگوی پرچم می‌شود. لبه این پرچم ها به‌راحتی پاره نمی‌شود.

پرچم های رومیزی لبه لیزری را می‌توان به‌صورت یک طرفه یا دو طرفه چاپ کرد؛ هر چند که به نظر می‌رسد، نمونه های یک روی لمینت، پرطرفدارتر باشند. ایستایی عالی و خوش فرم بودن، مهم‌ترین مزایای پرچم لمینت هستند.

پرچم رومیزی لمینت ریشه دار

این پرچم ها در اندازه 30*20 طراحی شده، از نظر سایر ویژگی‌ها نیز تا حد زیادی مشابه پرچم های لبه لیزری هستند. تنها تفاوت آن‌ها، داشتن ریشه به‌جای لبه لیزری است. همین مسئله باعث می‌شود که وزن کلی پرچم، اندکی افزایش یابد.

وجود ریشه در لبه پرچم، جذابیت خاصی به آن می‌بخشد. این ریشه ها با تنوع قابل قبولی از نظر رنگ و ضخامت موجود هستند. به نظر می‌رسد که رنگ‌های سفید، مشکی، زرد، طلایی و سبز پرطرفدارتر باشند.

پرچم رومیزی L

مدل نسبتاً جدید و پرطرفداری از پرچم های رومیزی است که روی یک پایه ال شکل سوار می‌شود. این پرچم با برش لیزری تولید می‌گردد و ریشه ندارد. چشم انداز آن به‌گونه‌ای است که توجه سایرین را به طرح یا لوگوی خود جلب می‌کند.

پرچم رومیزی T

تا حد زیادی مشابه پرچم رومیزی L‌ است؛ اما به‌صورت دو تکه (2 پرچم 28*9) تولید شده و روی یک پایه T شکل سوار می‌شود. این پرچم ها می‌توانند، کاملاً مشابه یا متفاوت باشند. در هر حال نسبت به پرچم های ال، میدان دید وسیع تری ایجاد می‌کنند.

2024-9-flag-789

پرچم تشریفات

پرچم تشریفات، همان پرچم ایستاده ای است که گوشه اتاق کار، کنار سالن یا پشت میز مدیریت استفاده می‌شوند. امروزه این گروه از پرچم ها در بسیاری از شرکت‌ ها، ادارات، سازمان ها، لابی هتل‌ها و فرودگاه ها به چشم می خورند؛ همچنین پرچم های تشریفات در غرفه‌های نمایشگاهی، همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی کاربرد ویژه‌ای دارند.

پرچم تشریفات دو رو

این پرچم ها از دو لایه پارچه ساتن یا مخمل تشکیل شده‌اند که به واسطه ریشه به هم وصل می گردند؛ ابعاد عمومی آن‌ها 90*150 سانتی‌متر و چاپ دیجیتال، بهترین روش برای تولید آن‌ها به شمار می‌رود.

از آن‌جا که پرچم های تشریفات دو رو فاقد لایه لمینت هستند، باید برای کمک به ایستایی آن‌ها از پایه نگهدارنده استفاده کرد؛ به این ترتیب همه بخش‌های پرچم، به‌خصوص طرح یا لوگوی آن به خوبی در معرض دید قرار می‌گیرد.

پرچم تشریفات لمینت

این پرچم ها به‌دلیل داشتن لایه طلقی لمینت، بدون نیاز به پایه نگهدارنده، ایستایی بسیار خوبی دارند. پرچم تشریفات لمینت را می‌توان به‌صورت ریشه دار یا بدون ریشه با لبه لیزری تولید کرد.

پرچم تشریفات لبه لیزری

همان گونه که مشخص است، این پرچم ها با برش لیزری تولید می‌شوند، فاقد ریشه و دوخت در لبه ها بوده، امکان پارگی یا نخ کش شدن آن‌ها بسیار نادر است.

پرچم تشریفات L

نوع خاصی از پرچم تشریفات است که حالت مخروطی ندارد و همانند پرچم رومیزی ال، روی یک پایه L شکل سوار می‌شود؛ با این تفاوت که ابعاد آن50*150 است. به این ترتیب کل زمینه پرچم به خوبی دیده می‌ شود. پرچم تشریفات ال را می‌توان به‌صورت دو رو یا تک رو با لایه لمینت تولید کرد.

پرچم تشریفات T

از هر لحاظ مشابه پرچم تشریفات ال است؛ اما همانند همتای رومیزی خود، دو عدد پرچم 50*150 سانتی‌متر را شامل می‌شود که روی پایه تی شکل نصب می گردند.

پرچم ساحلی

پرچم ساحلی که تحت عنوان پرچم بادبانی نیز از آن یاد می‌شود، در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقش بسیار مهمی در معرفی کسب‌و‌کار ایفا می‌کند. نصب پرچم های ساحلی در خارج از محیط شرکت یا فروشگاه، بسیار جلب توجه می‌کند؛ به همین دلیل امروزه استفاده از آن‌ها یکی از بهترین روش‌های تبلیغ به شمار می‌رود.

پرچم های ساحلی، بسیار متنوع هستند و می‌توان آن‌ها را به اشکال گوناگون طبقه‌بندی نمود؛ به‌عنوان مثال از نظر اندازه به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • 2.5 متری (ابعاد معمول پرچم چاپی، 60*200 سانتی‌متر است)
  • 2.8 متری
  • 3 متری (70*270 سانتی‌متر)
  • 4 متری (سایز پرچم چاپی، 70*330)
  • 5 متری (سایز پرچم چاپ شده، 70*430 سانتی‌متر)

لازم به ذکر است که بهترین و رایج ترین پرچم های بادبانی، ارتفاع 2.5 یا 3 متر دارند. ارتفاع میله اکثر این پرچم ها 340 سانتی‌متر است.

پرچم ساحلی هلالی

حالت منحنی بالا و پایین این پرچم ها، ظاهر هلال ماه را در ذهن بینندگان تداعی می‌کند. پرچم های ساحلی هلالی، طرفداران زیادی دارند؛ به‌صورت تک لایه، دو لایه یا سه لایه در سایزهای گوناگون تولید می گردند.

پرچم 2.5 متری تک لایه با دید دو طرفه (ابعاد 60*200 سانتی‌متر)، 3 متری تک لایه (ابعاد چاپی 70*270) و 3 متری 3 لایه، برخی از مهم‌ترین و پرمصرف ترین نمونه های پرچم ساحلی هلالی هستند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات