کیف پول من:آیا لایت کوین اسب سیاه کریپتو است؟

چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
تصویر کاور رپورتاژ کیف پول من
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
«کیف پول من» در این مقاله به به سراغ لایت‌کوین‌ها می‌رود و نکاتی مهم پیرامون این مفهوم را مطرح کرده است.
تبلیغات

در 26 ژوئن 2024 بود که لایت کوین خود را پرکاربردترین بلاکچین فعال در سطح جهان معرفی نمود و اعلام کرد که این شبکه بلاکچینی در پارامتر تعداد آدرس‌های فعال واقعی از بیت کوین و اتریوم پیشی گرفته است! انتشار این خبر می‌تواند لایت کوین را از تحت‌الشعاع قرار گرفتن از سوی رقبای قدرتمند خود نجات دهد؛ چراکه افزایش تعداد آدرس‌های مشارکت کننده در تراکنش‌های درون زنجیره‌ای آن، به معنای رشد کم‌نظیر پایگاه کاربری فعال و پرجنب‌وجوش شبکه بلاک‌چین لایت کوین است. البته در کنار چنین رشد فعالیتی متاسفانه لایت کوین در مقایسه با بیت کوین و اتریوم عملکرد ضعیف‌تری به لحاظ قیمتی داشته است. موضوع تفاوت سطح فعالیت و ارزش بازار لایت کوین سوالات زیادی را در ذهن کاربران در ارتباط با شبکه لایت کوین ایجاد کرده است، به همین علت در این مطلب به دنبال بررسی دقیق‌تر بلاکچین لایت کوین به لحاظ جایگاه آن در دنیای کریپتوکارنسی هستیم؛ پس با ما همراه باشید.

کپی لینک

مروری کوتاه بر ماهیت شبکه لایت کوین

برای درک جایگاه چیزی چاره‌ای جز این که شناخت نسبی و خوبی نسبت به چیستی و قابلیت‌های آن داشته باشیم، نخواهیم داشت و بررسی جایگاه لایت کوین و نحوه پیشی گرفتن آن از بیت کوین و اتریوم نیز از این قاعده مستثنی نیست. شبکه بلاکچین لایت کوین که در سال 2011 و بوسیله شخصی به نام چارلز لی معرفی گردید، در اصل برداشتی از کد منبع باز بیت کوین بود و به نوعی می‌توان آن را اقتباسی مفید از شبکه بیت کوین به شمار آورد. طبیعتاً با توجه به این که شعار اصلی دنیای کریپتوکارنسی تمرکززدایی از امور مالیست، لایت کوین نیز به عنوان یک شبکه پرداخت جهانی تحت نظارت و کنترل هیچ مرکز واحدی قرار ندارد.

ارز دیجیتال شبکه لایت کوین که با نماد LTC در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد یکی از اولین آلت کوین‌های موجود در بازار رمزارزی بوده و از همان روزهای اولیه فعالیت خود رقیب قدرتمندی برای بیت کوین به شمار می‌رفت؛ هرچند که در حال حاضر به دلیل اشباع و رقابتی‌تر شدن بازار ارز دیجیتال، خرید لایت کوین کاهش ظاهری داشته است؛ اما این فورک از بیت کوین اخیراً سروصدای زیادی در این مارکت به پا کرده و بسیاری از طرفداران آن همچنان به بازگشت لایت کوین به دوران اوج آن که رتبه سوم برترین ارز بازار را به خود اختصاص داده بود، امیدوار هستند.

در حال حاضر به هنگام نگارش این مطلب، ارز لایت کوین با ارزش 66.3 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد و ارزش بازار آن 5 میلیارد دلار است. اوج قیمت دلاری این رمزارز در 10 می سال 2021 رخ داده است که در آن زمان هر واحد LTC با قیمت 387.86 دلار مورد معامله قرار می‌گرفت. رتبه فعلی لایت کوین در بازار، 19 بوده؛ اما به نظر می‌رسد با جنجال‌های اخیر تغییرات قیمتی 1 ساله این رمزارز که 3.85 درصد بوده با شیب تندی به سمت صعودی شدن حرکت کند.

کپی لینک

پیشی گرفتن لایت کوین از بیت کوین و اتریوم!

تصویر داخل متن رپورتاژ کیف پول من

به گزارش صرافی کیف پول من، در ماه جولای، فعالیت شبکه بلاکچینی لایت کوین رشد چشمگیری را به ثبت رسانده و تعداد آدرس‌های فعال روزانه آن افزایش 110 درصدی داشته است؛ به طوری که تعداد آدرس‌های فعال شبکه لایت کوین رقم 728000 را به ثبت رسانده است. این در حالیست تعداد آدرس‌های فعال روزانه در بلاکچین بیت کوین و اتریوم به ترتیب 593000 و 419000 است. این افزایش چشمگیر فعالیت شبکه معنایی جز این که روزانه بر طرفداران لایت کوین در دنیای کریپتوکارنسی افزوده می‌شود و با پذیرش فزاینده از سوی کاربران بازار ارز دیجیتال مواجه است، نخواهد داشت.

این افزایش فعالیت شبکه لایت کوین به خودی خود می‌تواند پیامدهای قابل توجهی بر روی قیمت لایت کوین نیز داشته باشد. به نظر تحلیل‌گران بازار ارز دیجیتال، به هنگامی که تعداد آدرس‌های فعال روزانه در یک شبکه بلاکچینی سیر صعودی به خود می‌گیرد، این موضوع به معنای رشد پایگاه کاربری آن بوده که در 99 درصد مواقع با ایجاد یک سیر صعودی قیمتی برای رمزارز بومی آن شبکه همراه خواهد بود. نکته جالب ماجرا نیز در اینجاست که لایت کوین در دسته آن 1 درصد نادر قرار گرفته و با وجود رشد تعداد آدرس‌های فعال روزانه هیچگونه رشد قیمتی خاصی را تا به این لحظه به ثبت نرسانده است!

البته لازم به ذکر است که این سطح از افزایش علاقه به فعالیت در لایت کوین قادر است در بازه زمانی طولانی مدت تاثیرات بسیار مثبتی بر روی قیمت لایت کوین داشته باشد؛ بویژه آن که تیم توسعه‌دهنده لایت کوین همواره بر افزایش کارایی و سرعت انجام تراکنش‌ها در این شبکه بلاکچین متمرکز بوده‌اند. کارمزد حداقلی دریافتی از شبکه لایت کوین یکی از دلایل پیشی گرفتن این شبکه بلاکچینی از بیت کوین و اتریوم بوده که در نوع خود مزیت بسیار بزرگی بوده و در صورتی که این روند ادامه‌دار باشد، مطمئناً شاهد افزایش سطح سرمایه‌گذاری‌ها در لایت کوین از سوی کاربران و سرمایه‌گذاران خواهیم بود.

کپی لینک

لایت کوین چگونه برنده رقابت سطح فعالیت آدرس فعال روزانه شد؟!

لایت کوین مدتی است که در پی دستیابی به چشم‌انداز اولیه خود یعنی تبدیل شدن به ابزاری سریع و ارزان برای انجام پرداخت‌هاست. این شبکه در عمل کارمزد بسیار کمی در مقایسه با سایر رقبای خود دریافت می‌کند و در عین حال در حوزه تامین امنیت شبکه حرف‌ها برای گفتن داشته و به یکی از شبکه‌های بلاکچینی امن دنیای کریپتو تبدیل شده است. هرچند که ارز دیجیتال LTC اخیراً سود بزرگی را عاید دارندگان خود نکرده است؛ اما از طرفی از انجام اصلاحات عمیق نیز اجتناب کرده که در نوع خود قابل توجه است. به طور کلی لایت کوین همواره در بحث سلامت شبکه نمره عالی دریافت کرده و علت این موضوع سودآور بودن استخراج LTC از سوی ماینرهای آن است.

ناگفته نماند که میانگین هش ریت لایت کوین در 12 ماه اخیر افزایش 30 درصدی را تجربه کرده و از 1 پتاهش در ثانیه نیز فراتر رفته است. البته لازم به ذکر است که مسئله افزایش تعداد آدرس‌های فعال روزانه در شبکه لایت کوین به معنای رشد تعداد اعضا و کاربران واقعی این شبکه نیست؛ چراکه یک کاربر ممکن است چندین آدرس داشته باشد و به همین علت نباید تعداد آدرس‌های فعال در یک شبکه بلاکچینی را لزوماً با تعداد کاربران آن یکی دانست! اما به طور کلی انتشار چنین اخبار مثبتی پیرامون شبکه لایت کوین بویژه همزمان با افزایش سطح آگاهی کاربران دنیای کریپتو از سرعت بالا و کارمزد حداقلی این شبکه بلاکچینی، بی‌تاثیر در موفقیت آن نخواهد بود و در بلند مدت می‌توان از آن به عنوان یک سیگنال صعودی استفاده کرد.

کپی لینک

بلاگ کیف پول من؛ به‌روزترین بلاگ فارسی زبان در حوزه پوشش اخبار کریپتو

تصویر داخل متن ۲ رپورتاژ کیف پول من

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، عملکرد اخیر شبکه بلاکچین لایت کوین به لحاظ سطح فعالیت شبکه در نوع خود یک پیشرفت چشمگیر در دنیای رمزارزها به شمار می‌رود. به نظر تحلیل‌گران با پذیرش رو به رشد شبکه لایت کوین و تعداد آدرس‌های فعال روزانه موجود در آن، لایت کوین از پتانسیل کافی برای شگفتی‌سازی در بازار رمزارزها و جذب سرمایه‌گذاران بیشتر برخوردار خواهد بود که چنین امری بی‌تاثیر در قیمت رمزارز آن نیست. کلیه مطالب ارائه شده در فوق برداشتی از مطالبی بود که پیرامون خبر پیشی گرفتن لایت کوین از بیت کوین و اتریوم در بلاگ خبری صرافی کیف پول من منتشر شده است؛ اگر شما هم به دنبال خرید ارز دیجیتال یا دستیابی به بروزترین و داغ‌ترین اخبار موجود در دنیای کریپتوکارنسی همراه با تحلیل آن و به زبان فارسی هستید، توصیه می‌کنیم همین حالا به وب‌سایت صرافی کیف پول من سر بزنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات