تکنیک های انجام معاملات سواپ در کیف پول من

دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
تصویر کاور رپورتاژ جدید کیف پول من
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
«کیف پول من» در این مقاله به سراغ مقوله سواپ ارز دیجیتال می‌رود و مهم‌ترین جزئیات پیرامون آن را بررسی کرده است.
تبلیغات

یکی از بهترین راه‌حل‌های موجود برای کاهش هزینه‌های معاملاتی در بازار رمزارزها، سواپ ارز دیجیتال (Crypto Swap) است. سواپ (Swap) در لغت به معنای مبادله و معاوضه نمودن بوده که صرفاً به بازار ارز دیجیتال اختصاص نداشته و اگر سری به بازارهای معاملاتی املاک و مستغلات یا حتی بنگاه‌های خرید و فروش ماشین بزنید، این شیوه معاملاتی تحت عنوان «تاخت زدن» همچنان رواج دارد و آنچه دقیقاً در سواپ ارز دیجیتال رخ می‌دهد، مثل تاخت زدن یک واحد آپارتمان با ماشین بی‌ام‌و i8 است! شما رمزارزهای خود را به طرف مقابل می‌دهید و طرف مقابل نیز در ازای آن رمزارزهای خود را به شما تحویل می‌دهد. این شیوه معاملاتی به دلیل حذف واسطه‌ها اخیراً بسیار مورد توجه معامله‌گران و تریدرها قرار گرفته است؛ به همین علت ما نیز در این مقاله به دنبال بررسی تکنیک‌های انجام سواپ ارز دیجیتال هستیم. اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

کپی لینک

چرا سواپ ارز دیجیتال طرفداران زیادی دارد؟

با توجه به جملات گفته شده در مقدمات متوجه شدیم که به عمل معاوضه دو ارز دیجیتال متفاوت با همدیگر مثل مبادله بیت کوین با تتر یا مبادله بیت کوین با اتریوم، سواپ ارز دیجیتال می‌گویند؛ اما سوال اینجاست که چرا این شیوه مبادلاتی در مقایسه با خرید و فروش مستقیم ارز دیجیتال طرفداران بیشتری دارد؟! علت اصلی افزایش میزان محبوبیت استفاده از سواپ ارز دیجیتال در میان تریدرها به موضوع صرفه‌جویی در هزینه‌ها مربوط می‌شود. برای درک بهتر موضوع به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید که فصل آلت کوین‌ها آغاز شده و رمزارزی مثل اتریوم، عملکرد قیمتی بسیاری بهتری در مقایسه با بیت کوین از خود نشان داده است؛ اما شما صرفاً در سبد سرمایه‌گذاری خود بیت کوین دارید و کل سرمایه خود را به بیت کوین تبدیل کرده‌اید، در چنین حالتی برای خرید اتریوم چاره‌ای جز فروش بیت کوین‌های خود در صرافی ارز دیجیتال نخواهید داشت. به هنگام فروش بیت کوین‌ها صرافی مبلغی را به عنوان کارمزد از شما دریافت خواهد کرد و پس از تبدیل بیت کوین به ارز فیات (مثل دلار) باید مجدداً با پرداخت کارمزدی دیگر اتریوم‌های خود را در این صرافی خریداری کنید!

همان طور که مشاهده می‌کنید شیوه سنتی تبدیل بیت کوین به اتریوم علاوه بر آن که نیازمند صرف زمان قابل توجهی است، شما را مجبور به پرداخت 2 کارمزد مجزا خواهد کرد! این در حالیست که در سواپ بیت کوین به اتریوم صرفاً 1 کارمزد از شما اخذ شده و علاوه‌بر آن سرعت عمل بالاتری نیز خواهید داشت که چنین امری به تنوع بخشی به پرتفوی شما نیز کمک خواهد کرد.

کپی لینک

شیوه های مختلف سواپ ارز دیجیتال

تصویر داخل متن ۱ رپورتاژ کیف پول من

با توجه به این واقعیت که سواپ ارز دیجیتال اخیراً بسیار مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته، در حال حاضر شیوه‌های مختلفی برای سواپ ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است که می‌توان آن‌ها را در جدول زیر مشاهده کرد:

 

سواپ متمرکز

(Centralized Swap)

در سواپ متمرکز همچنان با صرافی‌های متمرکزی نظیر بایننس و کیف پول من مواجه هستیم که نقش واسطه را ایفا کرده و در آن کاربر رمزارز خود را به عنوان سپرده به صرافی تحویل داده و در ازای آن مستقیماً رمزارز دیگری از صرافی ارز دیجیتال دریافت می‌کند.

 

سواپ درون ولتی

(In-Wallet Swap)

برخی از کیف پول‌های رمزارزی مثل تراست ولت و همچنین کیف پول صرافی کیف پول من نیز مستقیماً آیتم سواپ ارز دیجیتال را در نظر گرفته‌اند که در این حالت برای مبادله رمزارزها نیازی به انتقال آن‌ها به صرافی نخواهید داشت و در داخل خود کیف پول ارز دیجیتال می‌توانید رمزارز خود را با ارز دیجیتال دیگری معاوضه نمائید.

 

سواپ غیرمتمرکز

(Decentralized Swap)

این نوع از سواپ نیز در صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز (DEX) نظیر یونی سواپ و پنکیک سواپ انجام می‌پذیرد که در آن‌ها هیچگونه واسطه متمرکزی وجود نداشته و کاربر مستقیماً با قرارداد هوشمند (Smart Contract) پروتکل مورد نظر خود در تعامل است.

کپی لینک

تکنیک انجام معاملات سواپ

تکنیک و مراحل انجام معاملات سواپ ارز دیجیتال چندان سخت نبوده و کافیست مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید:

1.     تحقیق و تحلیل: پیش از آغاز معاملات سواپ حتماً باید همچون ترید به شکل سنتی، تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال را در ارتباط با رمزارزی که قصد دریافت آن از طریق مبادله را دارید، انجام دهید و به این شکل مطمئن شوید که رمزارز دریافتی شما در آستانه یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد، بررسی اخبار و رویدادها، استفاده از اندیکاتورهای نشان دهنده حجم معامله مثل اندیکاتور RSI می‌تواند چشم‌انداز روشنی از وضعیت قیمت آتی رمزارز مورد نظرتان را در اختیار شما قرار دهد.

2.     انتخاب صرافی مناسب برای مبادله: قدم بعدی یافتن بستر مبادلاتی مطمئن از میان صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکزی است که در حال ارائه خدمات سواپ ارز دیجیتال هستند. در بررسی این صرافی‌های باید پارامترهای مختلفی نظیر میزان نقدینگی، امنیت، کارمزد دریافتی و رابط کاربری آن را مورد بررسی قرار دهید و از این طریق به جمع‌بندی اصولی و صحیح درباره صرافی مدنظر خود برسید.

3.     اتصال ولت به صرافی: پس از انتخاب صرافی باید کیف پول ارز دیجیتال خود را که دارای ارز دیجیتال است به صرافی مورد نظر خود متصل نمائید. در صورتی که در کیف پول ارز دیجیتال خود موجودی کافی ندارید قبل از شروع فرایند سواپ حتماً باید کیف پول خود را با خرید رمزارز مورد نظر شارژ کنید. به عنوان مثال اگر قصد سواپ تتر به بیت کوین را دارید و در کیف پول شما میزان تتر کافی برای این سواپ وجود ندارد؛ در این صورت اول باید نسبت به خرید تتر اقدام کرده و سپس مراحل سواپ را آغاز کنید.

4.     انتخاب جفت رمزارزها و تعیین مبلغ آن: منظور از جفت ارزها، دو ارز دیجیتالی است که قصد سواپ و مبادله آن‌ها را دارید. به عنوان مثال در سواپ تتر به بیت کوین، جفت ارز شما تتر و بیت کوین خواهند بود و در صرافی مورد نظر باید مشخص کنید که قصد دارید در ازای سواپ تتر، بیت کوین دریافت کنید. پس از تعیین جفت ارزها باید مشخص کنید که قصد سواپ چه مقدار تتر را دارید. پس از وارد کردن مقدار تتر، صرافی به طور خودکار مقدار بیت کوین تقریبی دریافتی در ازای انجام این سواپ را به شما نشان خواهد داد.

5.     تائید سواپ و نظارت بر معامله: جزئیات سواپ را مجدداً به دقت بررسی کنید و سپس بر روی گزینه «سواپ» کلیک نمائید تا فرآیند مبادله رمزارزها آغاز گردد. برای نظارت بر فرآیند سواپ نیز کافیست که به تاریخچه معاملات خود در صرافی نگاه کنید.

کپی لینک

سواپ ارز دیجیتال در ایران

یکی از سوالات مهمی که تریدرها و معامله‌گران ایرانی در ارتباط با سواپ ارز دجیتال دارند به موضوع محدودیت‌های تحریمی مربوط می‌شود که با وجود تحریم‌های مالی تریدرهای ایرانی چگونه می‌توانند از طریق سواپ که نقش چشمگیری در کاهش هزینه‌های معاملاتی دارد، استفاده کنند؟ طبیعتاً در صرافی‌های متمرکز خارجی پشتیبانی کننده از سواپ ارز دیجیتال مثل بایننس که هیچگونه ارائه خدماتی به کاربران ایرانی ندارد، امکان انجام سواپ ارز دیجیتال برای ایرانیان وجود نخواهد داشت؛ اما این موضوع چندان مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد! چراکه صرافی ایرانی کیف پول من که یکی از معتبرترین صرافی‌های فعال در حوزه رمزارزهاست با اضافه کردن آیتم سواپ ارز دیجیتال به امکانات صرافی و کیف پول خود، تلاش کرده تا به این شکل هزینه‌های معاملاتی کاربران ایرانی را نیز به حداقل برساند.

این صرافی رمزارزی یکی از صرافی‌های قدیمی ارز دیجیتال است که به دلیل ماهیت ایرانی آن هیچگونه تحریم بین‌المللی در آن کارساز نبوده و کاربران با خیال راحت می‌توانند رمزارزهای خود را در این صرافی مبادله کرده و هیچگونه نگرانی خاصی از بابت بن شدن حساب کاربری خود نداشته باشند. لازم به ذکر است که صرافی کیف پول من در میان امن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال فعال در سطح جهان قرار گرفته و از شروع فعالیت خود تا به امروز هیچگونه حمله سایبری موفقی به آن گزارش نشده است.

کپی لینک

سواپ ارز دیجیتال؛ بهترین راه برای متنوع سازی سبد سرمایه‌گذاری

تصویر داخل متن ۲ رپورتاژ کیف پول من

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، سواپ ارز دیجیتال یکی از بهترین راهکارهای موجود برای متنوع نمودن دارایی‌های موجود در سبد سرمایه‌گذاری شماست که انجام چنین کاری در نهایت به کاهش ریسک‌های معاملاتی شما منجر خواهد شد. در سواپ ارز دیجیتال هیچگونه ارز فیاتی مثل دلار دخالتی نداشته همه چیز در میان خود رمزارزها در جریان است. سواپ نه تنها بر هزینه‌های شما تاثیر می‌گذارد بلکه سرعت عمل شما در بازار رمزارزها را ارتقا می‌بخشد که با توجه به نوسانات لحظه‌ای موجود در بازار، خود این موضوع مزیت بزرگی به شمار می‌رود. به طور کلی اگر به حوزه سواپ و مبادله رمزارزها علاقه‌مند هستید، همین حالا به وب‌سایت صرافی ایرانی کیف پول من سر بزنید و از خدمات کم‌نظیر این مجموعه معتبر برای سواپ و مبادله رمزارزهای خود استفاده کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات