مشخصات و قیمت پروفیل و لوله داربست مدرن سازان

یک‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
تصویر کاور رپورتاژ داربست مدرن‌سازان
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
«مدرن‌سازان» در این مقاله به‌بررسی مشخصات و قیمت پروفیل و لوله داربست می‌پردازد.
تبلیغات
کپی لینک

قوطی و لوله داربست

از جمله محصولات کاربردی و پر مصرف در بازار آهن آلات می‌توان به پروفیل و لوله داربست اشاره کرد. این مقاطع به جهت استفاده فراوان در سازه های صنعتی و ساختمانی نقش موثری در شکل گیری انواع پروژه ها و تولید تجهیزات صنعتی دارند. به همین دلیل تولیدات آنها در تنوع بالایی به لحاظ ضخامت و اندازه صورت می‌گیرد. قوطی و لوله داربست تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند، که از تفاوت های اصلی و مهم آنها می‌توان به شکل ظاهری و کاربرد هرکدام از آنها اشاره کرد. در ادامه به طور کامل تری به انواع پروفیل و لوله داربست خواهیم پرداخت.

کپی لینک

مشخصات فنی قوطی آهن

قوطی های آهن به طور معمول با استفاده از فولاد با کیفیت در انواع گوناگون تولید و عرضه می‌شوند. این پروفیل ها دارای دو نوع باز و بسته هستند که اشاره به سطح مقطع آنها دارد. در حالت استاندارد سایز پروفیل ها در نوع سبک و سنگین 10*10 الی 300*300 است که بنا بر نیاز های پروژه می‌تواند سایز آن افزایش پیدا بکند. این پروفیل ها در ضخامت های 0.7 الی 10 میل در طول 6 و 12 متری تولید می‌شوند. بر اساس مقدار ضخامت قوطی های تولید شده دارای وزن های متفاوتی هستند که مقدار وزن آنها در نوع سنگین می‌تواند دارای وزن بیش از 453 کیلوگرم باشد.

برای اطلاع از قیمت پروفیل بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://modernsazan.com/profile-price/

کپی لینک

انواع قوطی های آهن

انواع پروفیل ها در دو نوع شکل ظاهری باز و بسته تولید می‌شوند این پروفیل ها بر اساس کاربردی که در صنایع صنعتی و ساختمانی دارند دارای سطح مقطع به شکل باز و بسته هستند. برای تولید این پروفیل ها جنس های فولادی، گالوانیزه، اسیل، آلومینیوم و... مورد استفاده قرار می‌گیرد در زیر به انواع این پروفیل ها اشاره شده است.

  • پروفیل صنعتی
  • پروفیل مبلی (سبک)
  • پروفیل آبرو
  • پروفیل ساختمانی
  • پروفیل Z
  • تیر آهن
  • پروفیل ناودانی
تصویر داخل متن ۲ رپورتاژ داربست مدرن‌سازان
کپی لینک

انواع لوله های داربست

انواع لوله های داربستی بر اساس مشخصات فنی که دارند به دسته های متفاوتی تقسیم می‌شوند. هرکدام از این لوله ها بر اساس ضخامت و مقدار وزن در اجرای بخش های ساختمانی و صنعتی برای دسترسی یا نگداری سقف به صورت موقت استفاده می‌شوند. در واقع اصلی ترین کاربرد این لوله ها حفظ ایمنی و ایجاد شرایط ایده‌‌آل برای کارکنان پروژه است. در ادامه می‌توانید انواع لوله های داربست را مشاهده کنید.

لوله داربست 14 کیلویی

لوله داربست 14 کیلویی از لوله های سبک و کم ضخامت است که با استفاده از ورق سیاه در سایز 11.2 اینچی تولید می‌شود. از این نوع لوله با توجه به ضخامت 2 میل می‌توان در پروژه های سبک استفاده کرد.

لوله داربست 17 کیلویی

لوله داربست 17 کیلو از لوله داربست های محبوب و پر مصرف در باز است، که در ضخامت 2.5 میل و در سایز استاندازد 11.2 اینچی تولید می‌شود. طول در نظر گرفته شده برای این لوله ها به صورت ثابت اندازه 6 متری است و از آن می‌توان در سازه های سنگین و پزروژه های حساس استفاده کرد.

لوله داربست 21 کیلویی

لوله های داربستی 21 کیلویی از لوله داربست های فوق سنگین است. این لوله ها به دلیل نوع سنگین در ضخامت 3 میل با استفاده از با کیفیت ترین ورق بازار تولید می‌شوند و در سازه های فوق سنگین و بزرگ جهت ایجاد دسترسی و سکوی کار و همچنین اجرای سقف و سازه های مانند پل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کپی لینک

اجرای لوله داربست

هنگام اجرای لوله داربست در محل های مختلف، توجه به نحوه چیدمان و مقدار فاصله لوله ها از یکدیگر بسیار مهم است. در سازه و یا اجرای سقف های سنگین به دلیل فشردگی و میزان بار وارده بسیار زیاد به داربست فلزی، لوله ها در فاصله نزدیک بهم اجرا و قرار داده می‌شوند. اما در شرایطی که مقدار وزن وارده بر سیستم داربست فلزی کمتر باشد. نحوه چیدمان آنها با افزایش فاصله و رعایت نکات مهم اجرا می‌شود. اجرای لوله داربست ها با استفاده از بست داربست صورت می‌گیرد که خود دارای انواع دو پیچ و تک پیچ و چهار پیچ است. انتخاب لوله داربست ها به اندازه چیدمان آنها مهم است و در سازه های سنگین باید از لوله داربست نوع سنگین و ضخامت بالا استفاده کرد.

کپی لینک

کیفیت لوله داربست چگونه است؟

کیفت لوله های داربستی به نحوه تولید و جنس آن وابسته است. در حالت کلی لوله داربست ها با استفاده از ورق سیاه در سه نوع ضخامت تولید می‌شوند. با توجه به ساختار تمام فلزی و استفاده از ورق های با کیفیت در عموم این لوله ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند. اما در صورت استفاده از ورق های نامرغوب و همچنین رعایت نکردن استاندارد ها در تولید مقاومت آنها کاهش می‌یابد. کنترل کیفیت و انجام جوشکاری درز های لوله داربست در خروجی با کیفیت آن تاثیر بسیار زیادی دارد.

برای اطلاع از قیمت لوله داربست بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://modernsazan.com/price-and-weight-of-5-scaffolding-pipe/

کپی لینک

عوامل موثر بر قیمت مقاطع فولادی

مقاطع فولادی به سبب برخورداری از جنس مقاوم فلزی و همچنین استفاده در پروژه های گوناگون ساختمانی و صنعتی دارای قیمت های متفاوتی هستند. عوامل موثر بر قیمت تجهیزات فولادی به صورت مستقیم و غیرر مستقیم بر روی قیمت آنها تاثیر می‌گذارد. در زیر به برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد.

نوع مواد اولیه

نوع مواد اولیه می‌تواند در تعیین قیمت بسیار موثر باشد. به طوری که استفاده از ورق های با کیفیت و مرغوب تاثیر زیادی در قیمت نهایی دارد و می‌تواند آن را افزایش بدهد. در مقابل استفاده از ورق و مواد اولیه بی کیفیت نیز موجب کاهش قیمت محصول می‌شود.

مقدار ضخامت و قطر

مقاطع فولادی در ابعاد و اندازه و ضخامت های متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند. و دارای تنوع بسیار بالایی هستند. با افزایش ضخامت و ابعاد و اندازه قیمت آنها نیز به دلیل وجود وزن های بیشتر افزایش پیدا می‌کند.

تصویر داخل متن ۱ رپورتاژ داربست مدرن‌سازان

استاندارد و کیفیت تولیدی

تولید انواع محصولات فولادی در کیفیت و استاندارد های بالا همواره موجب می‌شود تا قیمت آنها افزایش پیدا کند. این استاندارد ها شامل رعایت تمامی دستورالعمل و نکات تولیدی است که در تولید و دستیابی به کیفیت های بالا موثر است

جنس ورق

برای تولید انواع محصولات از جمله پروفیل و لوله داربست ورق های مانند ورق فولادی، ورق گالوانیزه، ورق استیل و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. که نسبت بهم دارای قیمت های متنوع تری هستند. از این رو استفاده از جنس های مختلف در تولید این تجهیزات موجب افزلایش قیمت آن می‌شود.

میزان مقاومت

میزان مقاومت محصولات فلزی به دلیل استفاده در محل های گوناگون بسیار مهم می‌باشد. در صورت استفاده از آلیاژ با کیفیت این محصولات نیز دارای کیفیت های بالایی خواهند بود. در این شرایط بنا به دلیل استفاده از ورق های درجه یک قیمت آنها نیز افزایش پیدا می‌کند.

کپی لینک

خرید پروفیل و لوله داربست

برای خرید و استفاده از پروفیل و لوله داربست باید توجه ویژه‌ای به برخی از نکات مهم قبل از خرید داشت. این نکات شامل توجه به مشخصات فنی و مقدار وزن و ضخامت لوله و قوطی آهن است که می‌تواند ما را در انتخاب نوع مناسب و با کیفیت محصول بر اساس نیاز های سازه همراهی بکند. علاوه بر این توجه به قیمت تمام شده، خرید از شرکت های معتبر و با سابقه نیز می‌تواند کمک بسیار زیادی در خرید مطمئن تجهیزات فلزی داشته باشد.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات