آشنایی با تکنولوژی‌های دستگیره دیجیتال هوشمند فروشگاه علمایی

یک‌شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
تصویر کاور رپورتاژ علمایی
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
فروشگاه علمایی در این مقاله به‌معرفی تکنولوژی‌های دستگیره دیجیتال هوشمند پرداخته است.
تبلیغات

تکنولوژی دستگیره‌های دیجیتال هوشمند سبب شده است تا از آن‌ها برای هوشمند‌سازی ساختمان استفاده کرد. همچنین فناوری‌هایی که در ساخت و عملکرد آن‌ها استفاده شده است، دستگیره‌های هوشمند را به دستگاهی فراتر از گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌کند. زیرا با نصب چنین دستگاهی بر روی درب، آنجا را به محل کار و یا خانه هوشمند تبدیل می‌کند که می‌توان امنیت و راحتی را دو چندان نمود. این امنیت و راحتی از جایی آغاز می‌شود که همیشه و همه جا در هر نقطه ای که حضور داشته باشید، می‌توانید به راحتی خانه و یا لوازم آن را کنترل و مدیریت کنید. اما جدا از سایر لوازم خانه هوشمند، در این مقاله به تکنولوژی و فناوری‌های نوین دستگیره‌های هوشمند پرداخته شده است تا نسبت به عملکرد آن شناخت بیشتری داشته باشید.

کپی لینک

بررسی فناوری و تکنولوژی‌های دستگیره هوشمند

کپی لینک

کنترل و مدیریت دستگیره درب با تلفن همراه

یکی از قابلیت‌های بسیار جذابی که برای دستگیره‌های دیجیتال وجود دارد، امکان اتصال دستگیره به تلفن همراه و کنترل از راه دور می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین مزایایی که این نوع دستگیره‌ها دارند، این است که می‌توانید با نصب اپلیکیشن اختصاصی که دارند، آن را به گوشی هوشمند خود متصل کنید. برای اتصال دستگیره به تلفن همراه دو نکته قابل توجه است که حتما باید در نظر گرفته شود:

1.   روش اتصال دستگیره به تلفن همراه از دو طریق "بلوتوث" و "وای فای" امکان‌پذیر است. در صورتی که تنها از طریق بلوتوث متصل شوید، باید در همان مکان و در فاصله معینی حضور داشته باشید تا ارتباط بلوتوث دستگاه قطع نشود. اما در صورت اتصال از طریق وای فای شما در هر نقطه‌ی دیگری خارج از آنجا که اینترنت وجود داشته باشد، می‌توانید دستگیره را مدیریت کنید.

2.   برای اتصال دستگیره هوشمند به تلفن همراه از طریق WI-FI، در برخی از دستگاه‌ها نیاز به قطعه جداگانه‌ای به نام گیت وی است که باید آن را به صورت جداگانه خریداری و به دستگیره متصل کنید، تا امکان برقراری ارتباط با وای فای فراهم گردد.

با اتصال دستگیره به تلفن همراه می‌توان دسترسی راحت‌تر و دائمی‌تری به آن داشت که در ادامه به مهم‌ترین موارد آن اشاره شده است:

چه کسانی برای ورودی دسترسی داشتند؟

در صورتی که دستگیره هوشمند به تلفن همراه متصل باشد، می‌توان به راحتی از تردد افراد به محل آگاه گردید. چرا که گزارش ترددها با نام کاربری بر روی تلفن همراه نمایش داده می‌شود که به صورت دقیق می‌توان تاریخ و ساعت تردد افراد را بررسی و مدیریت کرد. گزارشات تردد که بر روی گوشی هوشمند ثبت می گردد بسته به نوع کاربر و روش دسترسی متفاوت می باشد.

چه کسی پشت درب برای مدت طولانی ایستاده است؟

برخی از دستگیره‌هایی که امکانات کامل‌تری دارند، مجهز به سنسور مادون قرمز هستند. با وجود این سنسور، افراد در فاصله مشخصی از دستگیره شناسایی می‌شوند. علاوه بر آن، در صورتی که به در مدت طولانی جلوی درب بایستند، آژیر هشدار آن به صدا در می‌آید تا همسایگان و افرادی که در محل حضور دارند مطلع شوند. همچنین، بر روی تلفن همراه پیام می‌آید و ادمین را از حضور آن اشخاص آگاه می‌سازد.

چه کسی زنگ درب را میزند؟

برخی از نمونه‌های قفل هوشمند دارای چشمی دیجیتال هستند که می‌توان از طریق آن از اشخاصی که پشت درب ایستاده‌اند، مطلع شوید. این کار برای زمانی که در خانه تنها هستید و به جهت حفظ حریم شخصی و امنیت بیشتر محیط می‌توانید، از چشمی، اشخاص را شناسایی کنید. اما علاوه بر آن، در صورتی که افراد زنگ درب را بفشارند، از تصویر آنها عکاسی شده و بر روی تلفن همراه ارسال می‌شود تا ادمین را نسبت به حضور آنها مطلع سازد.

تصویر داخل متن ۲ رپورتاژ علمایی
کپی لینک

مشاهده محیط داخلی و خارجی خانه با تلفن همراه

از آنجایی که بر روی برخی از دستگیره‌های لوکس و مدرن دوربین نصب شده است، شما می‌توانید از طریق گوشی هوشمند خود که نرم افزار مورد نیاز را نصب کرده‌اید، دوربین دستگیره را فعال و از آن استفاده نمایید. این نوع دستگیره‌ها دارای دوربین داخلی و خارجی هستند. با فعال کردن هر‌کدام از دوربین‌ها می‌توانید محیط مقابل آن را مشاهده کنید. به عبارت دیگر، با فعال کردن دوربین خارجی، می‌توانید محیط راهرو خارج را چک کنید و در صورتی  که افرادی در آنجا حضور داشته باشند، آگاه شوید. این اتفاق نیز برای فضای داخلی خانه و یا محل کارتان که دستگیره را برای آن نصب کرده‌اید، امکان‌پذیر می‌باشد.

کپی لینک

امکان برقراری ارتباط صوتی و تصویری

برخی از قفل‌های دیجیتال که دارای دوربین هستند، این امکان را فراهم ساختند که بتوان با اشخاصی که پشت درب ایستاده‌اند، از طریق اپلیکیشن تلفن همراه ارتباط برقرار کنند. در صورتی که تماس صوتی باشد، برقراری ارتباط دو‌طرفه امکان‌پذیر است و هر دو طرف می‌توانند به صورت صوتی با یکدیگر گفت‌و‌گو کنند. اما امکان دیگری که برای این دستگاه‌ها وجود دارد، فناوری جدیدتری است که امکان برقرای ارتباط تصویری را فراهم ساخته است. البته ارتباط تصویری تنها به صورت یک طرفه و از سوی ادمین یا شخصی که به دوربین دسترسی دارد، قابل انجام است. به گونه‌ای که می‌توان فردی که پشت درب ایستاده است را مشاهده و در صورت نیاز با آن مکالمه کرد.

قابلیت دیگری که در مکالمه‌های تلفنی با دستگیره هوشمند دیجیتال وجود دارد، استفاده از سیستم هوش مصنوعی دستگیره به جهت تغییر صدای افراد است. با وجود این سیستم می‌توان ارتباط صوتی را با تغییر به صدای خانم، آقا و یا همان صدای اصلی و اورجینال برقرار کرد.

کپی لینک

باز کردن درب خانه یا محل کار با تلفن همراه

یکی دیگر از فناوری‌های نوینی که در دستگیره‌های درب دیجیتال دارند، امکان باز شدن از طریق تلفن همراه در صورت اتصال آنها به یکدیگر می‌باشد. برای درک بهتر می‌توان بیان کرد زمانی که دستگیره از طریق وای فای به گوشی هوشمند متصل باشد، در صورت تمایل می‌توانید برای اشخاصی که پشت درب ایستاده‌اند و دسترسی ندارند، درب را باز کنید.

ارسال رمز عبور موقت و یکبار مصرف

ویژگی دیگر قفل‌های هوشمند که کار را بسیار راحت کرده است، ارسال رمز عبور موقت و یکبار مصرف است. برای این کار می‌توان از تلفن همراه برای ارسال کد اختصاصی یکبار مصرف استفاده کنید و آن را در اختیار فرد مورد نظر قرار دهید که حتی در صورت نبود شما بتواند به راحتی وارد محیط شود. برای رمز موقت می‌توانید زمانی را به جهت اعتبار تعریف کنید تا پس از آن منقضی شود. در این صورت امکان دسترسی مجدد وجود ندارد و امنیت محیط نیز حفظ می‌گردد.

تصویر داخل متن رپورتاژ علمایی
کپی لینک

محافظت از کودکان و سالمندان

فناوری دیگری که برای دستگیره‌های دیجیتال هوشمند در نظر گرفته شده است، قابلیت فعال کردن قفل کودک دستگاه است. با استفاده از این قابلیت در صورتی که کودک و یا فرد سالمندی که درگیر بیماری آلزایمر هستند در خانه تنها باشند، نیازی به نگرانی در خصوص بیرون رفتن آنها از خانه نیست. چرا که می‌توان از طریق تلفن همراه قفل کودک دستگیره را فعال کرد تا از داخل درب باز نشود. از این طریق دیگر جای نگرانی برای گم شدن کودک، سالمند و یا حتی در برخی مواقع پت خانگی وجود ندارد، زیرا به راحتی می‌توان حتی در زمان عدم حضورتان نیز آن‌ها را کنترل نمایید. 

کپی لینک

تهیه دستگیره دیجیتال فول امکانات از فروشگاه علمایی

لازم به ذکر است که تکنولوژی و فناوری‌های ذکر شده در برخی از محصولات به صورت کامل وجود دارند و همه نمونه‌ها را شامل نمی‌شود. به عبارت دیگر برخی از محصولات صرفا امکان گزارش گیری و باز کردن درب با تلفن همراه را دارند و فاقد امکانات دیگر می‌باشند. از این رو، اگر به دنبال دستگیره‎‌های لوکس و مدرن با تمام قابلیت‌‎ها و تکنولوژی‌‎های ذکر شده هستید، می‎توانید از محصولات دستگیره‌های هوشمند فیلیپس (philips)، اچ‌تی‌ان پرایم و نیز قفل‌های دیجیتال یوکا استفاده کنید. برای تهیه این محصولات می توانید به صورت آنلاین از فروشگاه علمایی که به عنوان نماینده رسمی این برندها می باشد و از سوی دیگر به عنوان بزرگترین مرکز پخش ابزارآلات و یراق آلات و تجهیزات ساختمانی در شرق کشور می باشد، خریداری کنید. در نهایت با تهیه و نصب آن بر روی درب منزل و یا محل کار خود، از تمامی فناوری‌های روز دنیا که برای حفظ امنیت و کنترل از راه دور برایشان استفاده شده است، بهره مند گردید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات