مقایسه درآمد پزشک و برنامه نویس در ایران در سال ‍۱۴۰۳ | از رویا تا واقعیت

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
عکس کاور رپورتاژ راکت
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
«راکت» در این مقاله به‌معرفی ظرفیت‌های شغلی و مالی از حرفه «برنامه‌نویسی» پرداخته است.
تبلیغات

همیشه از دوران کودکی از زمانی که یادگرفتیم خوب و بد رو تشخیص بدیم در گوش ما خواندن که باید بتونیم وارد رشته‌های پزشکی بشیم که اگر این اتفاق عملی نشود ما تمام شانس های زندگی رو یکجا از دست داده‌ایم و هیچ راهی برای ساختن آینده خود نداریم و بی‌عرضه‌ترین شخص ممکن هستیم. در جامعه امروز جا افتاده که پزشکی شغلی ایده‌آل با درآمد بالا و با جایگاه اجتماعی خیلی بالاست. اما بیا با خودمون صادق باشیم! با توجه به وضعیت شغلی و شرایط کاری فعلی در ایران، آیا همچنان باید حداقل ۱۰ سال از زندگی خودمون رو برای رسیدن به درآمد بالا فدا کنیم؟ در ادامه با واقعیت رو به رو میشی تا خودت تصمیم بگیری که درآمد پزشکی بهتره یا برنامه نویسی!

کپی لینک

واقعیت‌ های درآمد پزشکان در ایران که نمیدانید!

تحصیل در رشته پزشکی ممکن است در ابتدا جذاب به نظر برسه، اما بیا با هم صادق باشیم. مسیر پزشکی طولانی، پرهزینه و استرس‌زا است. یک پزشک عمومی باید ۷ سال دروس عمومی رو پاس کنه و بعد از قبولی ۲ سال باید به طرح بره تا به کشور خدمت کنه که روی هم رفته میشه ۹ سال! ( شما تا زمانی که طرح رو به پایان نرسوندین اجازه فعالیت به صورت آزاد را ندارید) و حتی حقوق دریافتی شما در این مدت از چیزی که در ‌ذهن دارید هم کمتره و حتی به نصف حقوق وزارت کار هم نمیرسد!

مشکلات پزشکان در ایران:

1.   تحصیلات طولانی و خسته‌کننده: شما باید بیش از ۱۰ سال از زندگی خود را در دانشگاه و بیمارستان‌ها طی کنید و درس بخوانید.

2.   فشار کاری بسیار زیاد: پزشکان با جان انسان‌ها سر و کار دارند و هر لحظه باید آماده شرایط اضطراری باشند.

3.   بازار کار اشباع‌شده: با افزایش ظرفیت های پزشکی و وجود تعداد بالای فارغ‌التحصیلان پزشکی، رقابت شدید در بازار بسیار شدید شده و فرصت‌های شغلی محدودتر از گذشته شده است.

کپی لینک

درآمد برنامه‌نویسان | رویای دست یافتنی!!!

در مقابل، برنامه‌نویسی مسیری است که نه‌تنها درآمد بالایی دارد، بلکه شما با شرکت در کلاس‌های آنلاین که در خانه خودتون میتونید آموزش ببینید و در کمتر از یک سال میتونید به درآمد مناسبی دست پیداکنید. (دقت کنید که این اتفاق داره در کمتر از یک سال رخ میده) در حالی که پزشکان سال‌ها در حال تحصیل هستند، برنامه‌نویسان با دوره‌های کوتاه‌مدت ظرف چند ماه وارد بازار کار می‌شوند. یک برنامه‌نویس مبتدی در ایران می‌تواند با 1۵ تا 25 میلیون تومان درآمد شروع کند و با تجربه بیشتر، درآمدش به بیش از 4۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان در ماه برسد. درحالی که در پزشکی حداقل از شروع زمان تحصیل بیش از ۱۰ سال زمان لازم هست تا به این درآمد دست پیدا کنید.

مزایای برنامه‌نویسی:

1.   تحصیلات کوتاه‌تر و موثرتر: شما می‌توانید تنها در مدت چند ماه مهارت‌های لازم رو یاد بگیرید و وارد بازار کار بشی و درآمدتو هر ماه افزایش بدی. :)

2.   بدون استرس و اضطراب پزشکی: در برنامه‌نویسی خبری از فشار روانی و مسئولیت سنگین جان انسان‌ها نیست.

3.   فرصت‌های شغلی جهانی: بخش جذاب برنامه‌نویسی اینه که از ایران میتونی پروژه های بین المللی رو قبول کنی و درآمدت به دلار باشه. (در پزشکی این کار نشدنیه!)

کپی لینک

مقایسه تحصیلات و زمان رسیدن به درآمد

عنوان شغلی

مدت زمان تحصیل/آموزش

هزینه تحصیل/آموزش

میانگین درآمد در ابتدای کار (ماهانه)

میانگین درآمد پس از چند سال تجربه (ماهانه)

زمان رسیدن به درآمد بالا

فرصت‌های شغلی بین‌المللی

پزشک عمومی

۷ سال

بسیار بالا

۵ تا ۱۵ میلیون تومان

۱۵ تا ۵۰ میلیون تومان

حداقل ۱۰ سال

بسیار محدود

پزشک متخصص

۱۰ تا ۱۵ سال

بسیار بالا

۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان

۱۰۰ میلیون تومان به بالا

۱۵ تا ۲۰ سال

محدود

برنامه‌نویس مبتدی

۶ ماه تا ۲ سال

متوسط

۲۵ تا ۴۰ میلیون تومان

۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان

کمتر از ۲ سال

بسیار گسترده (کار از راه دور و فریلنسری)

برنامه‌نویس با تجربه

۳ تا ۵ سال

متوسط

۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان

۱۵۰ میلیون تومان به بالا

۵ سال

بسیار گسترده (کار با شرکت‌های بین‌المللی)

عکس داخل متن ۱ رپورتاژ راکت

باتوجه به مقایسه ای که صورت گرفته تصمیم گیرنده نهایی خود شما هستین که مسیر زندگی خودتون رو انتخاب کنید. ولی در حال حاظر با گسترش کسب‌وکارهای آنلاین و نیاز شرکت‌ها و بیزنس‌های بزرگ به افراد برنامه‌نویس برای طراحی و پشتیبانی بخش آنلاین و مجازی مجموعه خود و کم بودن افراد متخصص در این زمینه به ما این فرصت رو میده که یک بار هم شده به این مهارت فکر کنیم.

کپی لینک

حالا چرا برنامه نویسی یاد بگیریم؟

برنامه‌نویسی یه فرصت طلاییه که نباید از دستش بدی! دنیای امروز با سرعتی عجیب داره به سمت تکنولوژی پیش میره و برنامه‌نویس‌ها قلب تپنده این تغییرات هستن. اگه به دنبال درآمد عالی، کار تو هر جای دنیا، و یه زندگی منعطف و جذاب هستی، وقتش رسیده دست به کار بشی. به جای اینکه سال‌ها تو مسیرای خسته‌کننده و قدیمی وقت تلف کنی، تو چند ماه می‌تونی به یه مهارت پول‌ساز مسلط بشی و بازار تشنه‌ی این مهارت‌ها رو از آن خودت کنی. هر روزی که معطل کنی، یه فرصت طلایی رو از دست دادی! از همین الان شروع کن و زندگیتو به کل عوض کن! بین خودمون بمونه! مرجع این آموزش ها وب سایت آموزش برنامه نویسی راکت هست که کلی آموزش رایگان و کامل داره که میتونی از پشتیبانی عالیش هم استفاده کنی تا به درآمد فوق‌العاده برسی :)

عکس داخل متن ۲ رپورتاژ راکت
کپی لینک

بهترین زبان برنامه نویسی چیست؟

اگه دنبال یه مهارت باحال و پرطرفدار می‌گردی که بتونی توی کمترین زمان ممکن به درآمد خوب برسی، گذروندن آموزش جاوا اسکریپت دقیقاً همون چیزیه که نیاز داری. این زبان برنامه‌نویسی پشت صحنه‌ی اکثر سایت‌ها و اپلیکیشن‌هاییه که هر روز استفاده می‌کنی و بازار کارش همیشه داغه. با یاد گرفتن جاوا اسکریپت، نه‌تنها می‌تونی پروژه‌های جذاب و درآمدزا بگیری، بلکه امکان کار از راه دور با شرکت‌های بین‌المللی رو هم داری. فقط کافیه یه شروع خوب داشته باشی تا ببینی چقدر سریع می‌تونی رشد کنی؛ پس فرصت رو از دست نده!

کپی لینک

بهترین منبع یادگیری برنامه نویسی کجاست؟

سایت راکت یکی از بهترین جاهایی‌ که می‌تونی برای یادگیری برنامه‌نویسی بهش اعتماد کنی! با دوره‌های کاربردی و جذابش، به راحتی می‌تونی مهارت‌های جدید رو یاد بگیری و به دنیای برنامه‌نویسی پا بذاری. چه بخوای جاوا اسکریپت یاد بگیری، چه فریم‌ورک‌های دیگه، راکت تو رو از صفر تا صد همراهی می‌کنه. علاوه بر این، توی این جامعه‌ی فعال می‌تونی با بقیه‌ی دانشجوی‌ها هم در ارتباط باشی و تجربیاتت رو به اشتراک بذاری. پس اگه واقعاً دنبال یه مسیر جدی و کاربردی هستی، راکت همون جاییه که باید باشی. وقتشه که یه شروع جدید و پرانرژی رو تجربه کنی!

کپی لینک

جمع بندی

برنامه‌نویسی یه دنیای پر از فرصت‌های باحاله که واقعاً نمی‌شه ازش گذشت! در حالی که پزشکی نیاز به سال‌ها درس خوندن و هزینه‌های بالا داره، برنامه‌نویسی بهت این امکان رو می‌ده که توی مدت زمان کوتاهی مهارت‌های ارزشمندی یاد بگیری و وارد بازار کار بشی. به جای اینکه ساعت‌ها توی شیفت‌های طولانی کار کنی و استرس درمان بیمارها رو داشته باشی، می‌تونی به‌عنوان یه برنامه‌نویس با پروژه‌های جالب و هیجان‌انگیز سر و کار داشته باشی. تازه درآمد برنامه‌نویسا معمولاً بیشتر از پزشکا توی سال‌های اول کارشه و این یعنی زودتر به استقلال مالی می‌رسی. پس اگه دنبال یه آینده‌ی روشن‌تر و پرهیجان‌تری هستی، برنامه‌نویسی انتخاب بهتریه!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات