رمز موفقیت کسب‌وکارها در صنعت گیم:

CRM دیدار برای افزایش فروش و تجربه بهتر
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
تصویر کاور رپورتاژ
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
شرکت‌ها برای تامین سرمایه و زنده ماندن به افزایش فروش و کاهش هزینه‌ها نیاز دارند. مدیران فروش از روش‌های متنوعی برای افزایش فروش استفاده می‌کنند.
تبلیغات

اگر می‌خواهید درآمد خوبی داشته باشید، باید با استراتژی‌های افزایش فروش آشنا شوید. فرقی نمی‌کند که محصول‌تان چقدر خوب است، وقتی که استراتژی افزایش فروش مناسبی نداشته باشید، نمی‌توانید موفق شوید. در ادامه با این مقاله همراه باشید تا بهترین استراتژی‌های افزایش فروش را بررسی  کنیم. 

کپی لینک

استراتژی افزایش فروش

استراتژی‌های افزایش فروش خیلی زیاد هستند به اندازه‌ای که هر فرد به سوال « چگونه بیشتر بفروشیم؟» جواب مختلفی می‌دهد. شما باید استراتژی خودتان را با توجه به مشتریان و بیزنس‌تان انتخاب کنید. چون تاثیر استراتژی‌ها در بیزنس‌های مختلف با هم فرق دارد. در 10 سال اخیر که در زمینه فروش کار کردم، استراتژی‌های زیادی را برای افزایش فروش استفاده کردم، از نرم افزار سی ار ام گرفته تا برنامه‌های ارجاع. در ادامه بهترین استراتژی‌هایی که استفاده کردم و دیدم را بهتان معرفی می‌کنم:

کپی لینک

1.      درک مشتریان؛

مهم‌‌ترین دارایی هر بیزینسی، مشتریان است. این مشتری است که باعث می‌شود سود کنید. یادگیری و درک چالش، نیاز، ترس، خواسته و نگرانی‌های مشتری بهتان کمک می‌کند خیلی راحت‌تر خدمات یا محصولات را به فروش برسانید. وقتی که بدانید مشتری چه نیازی دارد و چه چیزی می‌خواهد، راضی کردنش به خرید خیلی راحت‌تر می‌شود. برای مثال وقتی که بدانید مشتری دنبال تی‌شرت یقه کوبایی قرمز است، بهش شلوار پیشنهاد نمی‌کنید که بخرد.

وقتی که مشتریان را درک کنید و به نگرانی و نیازهای‌شان بپردازید، مشتری با خودش می‌گوید که این برند بهم توجه می‌کند و در نهایت احساس ارزشمندی می‌کند. همین باعث می‌شود مشتریان بهتان اعتماد کنند و به برندتان وفادار بمانند. برای اینکه مشتریان‌تان را بشناسید، می‌توانید برای‌شان فرم نظرسنجی ارسال کنید یا اینکه باهاشان حرف بزنید. اگر برای مشتریان فرم نظر سنجی ارسال می‌کنید، از محرکی استفاده کنید که مشتریان را به شرکت در نظرسنجی تحریک کند، محرکی مثل دادن جایزه یا تخفیف.

کپی لینک

2.      استفاده از CRM؛

برای اینکه بتوانید در زمینه فروش موفق شوید به نظم و مدیریت درست ارتباط با مشتری نیاز دارید. تا چند سال پیش برای تولید، پیگیری و جذب سرنخ باید چند نفر را استخدام می‌کردید. ولی امروزه همه چیز فرق کرده است. از بین استراتژی‌هایی که برای افزایش فروش استفاده کردم، بالاترین بازدهی را از  نرم افزار سی آر ام گرفتم. این ابزار تجربه‌ای شخصی سازی شده برای مشتریان فراهم می‌کند که باعث افزایش فروش می‌شود.

برای فروش بیشتر در بیزینس به تجزیه و تحلیل داده‌ها نیاز دارید. تجزیه و تحلیل فروش کار آسانی نیست و خیلی هم زمان می‌برد؛ ولی حیاتی است. تجزیه و تحلیل فروش بهتان کمک می‌کند نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدیدها را پیدا کنید. CRM دیدار به صورت خودکار معیارهای کلیدی را ارزیابی می‌کند تا بتوانید این موارد را شناسایی کنید. فقط نیاز است کمی خلاق باشید تا از این داده‌ها به نحو احسن استفاده کنید و فروش‌تان را افزایش دهید.

CRM دیدار خیلی از کارهای فروش مثل پیگیری سرنخ و بازاریابی ایمیلی را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد تا وقت‌تان را خالی کند. این بهتان کمک می‌کند خودتان به کارهای مهم‌تر مثل ارتباط با مشتریان و جوابگویی به شکایت‌ها بپردازید و در نهایت فروش را افزایش دهید. با استفاده از این ابزار دیگر چیزی از قلم نمی‌افتد و خودش پیگیری‌ها را انجام می‌دهد. همه‌ی این موارد باعث افزایش کارایی تیم فروش می‌شود تا عملکرد بهتری داشته باشند.

 CRM دیدار روندهای بازار را تحلیل می‌کند تا بهتر بتوانید استراتژی فروش را اتخاذ کنید. در کل هر چیزی که در رابطه با مشتری باشد را برای‌تان ساده می‌کند. شاید فکر کنید چون CRM دیدار امکانات زیادی ارائه می‌دهد، قیمت بالایی دارد؛ ولی تعرفه CRM خیلی مناسب است. شما می‌توانید آن را به صورت آزمایشی و رایگان امتحان کنید و بعد برای خرید آن اقدام کنید. تجربه ثابت کرده فقط کافی است یکبار از آن استفاده کنید تا عاشق آن شوید.

کپی لینک

3.      تعامل با مشتریان؛

مشتریان همیشه از فردی خرید می‌کنند که ارتباط نزدیک‌تری باهاشان داشته باشد. وقتی که با مشتریان تعامل کنید در ذهن‌شان ماندگار می‌شوید. خیلی از شرکت‌ها حساب‌های شبکه اجتماعی و سوشیال مدیا دارند که به کاربران کمک می‌کنند به صورت مستقیم با مشتریان تعامل داشته باشند. امروزه بیشتر افراد دوست دارند به جای تماس تلفنی با دفتر شرکت یا نماینده فروش از فضای مجازی استفاده کنند. کارمندان فروش می‌توانند با تیم بازاریابی همکاری کنند و به نظرات و پیام‌های مشتریان جواب دهند. هر چه که بیشتر با مشتریان تعامل داشته باشید، فروش بیشتری هم خواهید داشت.

کپی لینک

4.      ارائه انواع گزینه پرداخت؛

ارائه روش‌های مختلف برای پرداخت می‌تواند محرک خوبی برای افزایش فروش باشد. تا قبل از کرونا تعداد معدودی از افراد به خرید اینترنتی اعتماد داشتند و همه دوست داشتند که هزینه محصول را بعد از دریافت کالا پرداخت کنند. برای همین شرکت‌هایی که پرداخت درب منزل داشتند را انتخاب می‌کردند. مدیران فروش باید با تحلیل‌گران شرکت همکاری کنند تا روش‌های پرداختی ترجیحی مشتریان را شناسایی کنند.

برای شناخت این روش‌ها می‌توانید یک نظرسنجی برای مشتریان ارسال کنید و ازشان بخواهید که روش پرداختی مورد نظرشان را بگویند. دو سه سال پیش بود که شرکت تسلا این کار را کرد و با توجه به نظرات مشتریانش، امکان پرداخت با بیت کوین و دوج کوین را ارائه داد.

کپی لینک

5.      برنامه ارجاع؛

فرض کنید که لباس‌شویی‌تان خراب شده و دنبال تعمیرکاری ماهر می‌گردید که آن را درست کند. اتفاقا چند روز پیش تبلیغات یک تعمیرگاه را دیدید و تصمیم می‌گیرید که لباس‌شویی‌تان را آنجا ببرید. برای همین به دوست‌تان زنگ می‌زنید و بهش می‌گویید که کمک‌تان کند تا لباس‌شویی را سوار وانت کنید. دوست‌تان می‌گوید:« من یک آشنا خوب دارم که تعمیر لباس‌شویی انجام می‌دهد و چند بار ماشین لباس‌شویی من را تعمیر کرده و کارش حرف ندارد».

باز هم می‌خواهید که لباسشویی را سراغ همان فرد ببرید که تبلیغاتش را دیدید یا نظرتان عوض شده است؟ تجربه ثابت کرده که بیشتر افراد در این جور مواقع جواب آشناهای‌شان را می‌دهند. از نظر روانشناسی استفاده از برنامه ارجاع بهترین روش تبلیغاتی است. از نظری اقتصادی هم، این روش خیلی مقرون به صرفه است. فقط لازم است مشتریان وفاداری داشته باشید و کاری کنید که به برندتان اعتماد کنند. چون تا بهتان اعتماد نداشته باشند، شما را به کسی معرفی نمی‌کنند.

خیلی از شرکت‌ها برای اینکه مشتریان‌شان را تحریک کنند در این برنامه شرکت کنند، بهشان پاداش می‌دهند. برای مثال صرافی کوینکس با استفاده از این استراتژی هزارها مشتری کسب کرد. برنامه ارجاع این صرافی به این شکل است که 15% از کارمزد ترید هر فردی که دعوت کردید به شما داده می‌شود. چند سال پیش آمار برنامه ارجاع این صرافی منتشر شد که فقط و فقط نفر اول حدود 10 هزار دلار سود کرده بود. دیگر من چیزی نمی‌گویم خودتان تحلیل کنید که صرافی کوینکس چقدر از برنامه ارجاع سود کرده است.

کپی لینک

6.      ارائه تخفیف؛

اگر از اطرافیان‌تان بپرسید «چگونه فروش را بالا ببریم؟» بیشترشان می‌گویند که تخفیف ارائه بده. این یکی از بهترین‌ استراتژی‌های افزایش فروش است. شرکت‌های بزرگ برای تشویق مشتریان به خریدهای بیشتر، تخفیف ارائه می‌دهند. این روزها افراد بیش از آنچه که تصورش را دارید به قیمت و تخفیف توجه می‌کنند. حتی دیدم خیلی از افراد قصد خرید نداشتند و فقط به علت اینکه محصول تخفیف خورده، آن را خریدند. افرادی که در پوشاک فروشی فعالیت کردند، خیلی با این موضوع روبه‌رو شدند.

کپی لینک

7.      بسته بندی محصولات؛

خیلی از شرکت‌ها محصولاتی را می‌فروشند که به اقلام اضافی نیاز دارند. مثل پلی استیشن که به دسته بازی نیاز دارد. این شرکت‌ها ممکن است محصولات را به صورت بسته‌ای بفروشند تا ارزش خرید مشتری را بیشتر کنند. مثلا شرکت شیائومی برای بالا بردن ارزش خرید مشتری به همراه هر گوشی، شارژر و هدفون ارائه می‌دهد.

کپی لینک

8.      ساختارهای قیمت گذاری؛

بررسی ساختار قیمت گذاری فعلی شرکت به مدیران شرکت کمک می‌کند، تصمیم بگیرند که چه قیمتی روی محصولات بگذارند. با توجه به شرایط فعلی اقتصادی ایران، یکی از مهم‌ترین معیار هر فرد در خرید، قیمت است. مدیران شرکت باید با توجه به نیاز و توان مشتریان روی محصولات قیمت بگذارند. وقتی مشتری حس کند که قیمت یک محصول معقول است، احتمالش بیشتر است که آن را بخرد.

کپی لینک

9.      ارائه ضمانت بازگشت وجه و تست رایگان؛

بیشتر افراد تا وقتی که به محصول و خودتان اعتماد نکنند، آن را نمی‌خرند. شاید افراد در خرید یک تی‌شرت زیاد به این موضوع اهمیت ندهند؛ ولی در خریدهای بزرگ‌تر این موضوع خیلی مهم است. ارائه ضمانت بازگشت وجه اعتماد مشتری را جلب می‌کند و آن‌ها را به خرید محصول یا خدمات تحریک می‌کند. متاسفانه این موضوع باعث می‌شود افرادی ازتان سواستفاده کنند و ضرر کنید. بهتر است به جای ارائه ضمانت بازگشت وجه از تست رایگان استفاده کنید.

مثلا به مشتریان‌تان بگویید که می‌توانند یک دوره به صورت رایگان از محصول یا خدمات‌تان استفاده کنند. البته فقط در صورتی که خیلی به محصول و خدمت‌تان اعتماد دارید، از این استراتژی‌ها استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید یک دوره 15 روزه به صورت رایگان از CRM دیدار استفاده کنید. این زمان بهتان کمک می‌کند تا این ابزار را بشناسید و بفهمید چه تاثیری روی بیزنس‌تان دارد.

کپی لینک

10. رصد روندها؛

درک عادات خرید و روندهای صنعت می‌تواند به مدیران فروش کمک کند برای تغییرات خودشان را آماده کنند تا در صورت روبه‌رو شدن با چالش‌ها به بهترین شکل به آن واکنش نشان دهند. این کار باعث می‌شود که فروش‌تان را افزایش دهید. برای مثال پارسال شلوارهای مام، مام فیت و کارگو مد شد. این شلوارها با کفش‌های بزرگ و لژ دار ست می‌شوند. افرادی روند بازار را پیش بینی کردند که به زودی تقاضا برای این کفش‌ها بیشتر می‌شود. برای همین آن‌ را در اسرع وقت عرضه کردند و درآمد خوبی از آن کسب کردند.

کپی لینک

11. ایجاد انگیزه در کارکنان؛

هر چه انگیزه کارکنان بیشتر باشد، احتمال افزایش فروش بیشتر است. تجربه ثابت کرده افراد با انگیزه بازدهی بالاتری دارند. در صنایعی که فروشندگان به صورت مکرر با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند، این موضوع خیلی مهم است. وقتی که فروشندگان انگیزه داشته باشند، مشتری نگرش خوبی نسبت به محصول و شرکت پیدا می‌کند و در نهایت ازشان می‌خرد. برای اینکه انگیزه را در بین تیم‌تان افزایش دهید، می‌توانید بهشان پاداش بدهید یا محیط کاری دوستانه و راحتی را برای‌شان فراهم کنید.

کپی لینک

کلام آخر

برای اینکه در بازار رقابتی فروش موفق شوید، باید دانش فروش‌تان را افزایش دهید. برای افزایش فروش روش‌های زیادی وجود دارد که بازدهی‌شان در بیزنس‌های مختلف با هم فرق دارد. در بالا بهترین روش‌های افزایش فروش را بیان کردم که خودم آن‌ها را امتحان کردم و ازشان نتیجه خوبی گرفتم. اگر می‌خواهید که فروش‌تان را بیشتر کنید، همین الان از استراتژی‌های بالا استفاده کنید. پیشنهاد من این است که اول از تست رایگان CRM دیدار استفاده کنید و تفاوت فروشتان را مقایسه کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات