مایکروسافت فناوری DirectSR را در GDC 2024 معرفی میکند
مایکروسافت در نظر دارد تا در جریان رویداد GDC 2024 اخبار هیجانانگیزی را در زمینه جدیدترین فناوری توسعه یافتهی خود با مخاطبان در میان بگذارد. توسعهدهندگان در این برنامه که در تاریخ ۲۳ مارس (۴ فروردین) برگزار خواهد شد، جزئیات جدیدی از فناوری سوپررزولوشن مایکروسافت تحت عنوان DirectSR دریافت خواهند کرد. DirectSR مخفف عبارت Direct Super Resolution است و قرار است یک راهکار نرمافزاری برای آپ اسکیل گرافیکی محتوا برای کلیهی پردازندههای گرافیکی فارغ از معماری هستههای پردازشی آنها باشد.
البته این موضوعی است که هنوز بهصورت رسمی به تأیید مایکروسافت نرسیده است به احتمال زیاد، مهمترین هدف توسعهدهندگان DirectSR، سازگاری با جدیدترین معماری پردازندههای گرافیکی باشد که تحت پشتیبانی دیگر راهکارهای اختصاصی ارائه شده توسط شرکتهای انویدیا، AMD و اینتل بهنام DLSS و FSR و XeSS قرار دارد. اینتل و AMD پیش از این نشان دادند که نیاز نیست فناوری سوپررزولوشن لزوما مختص یک سری محصولات باشد و درواقع این سطح عملکرد آن است که در شرایط مختلف تغییر میکند.
بنابراین مایکروسافت به این نتیجه رسید که باید درنهایت یک راهکار عمومی را برای تمامی پردازندههای گرافیکی با معماری و ساختارهای متنوع آنها ارائه کند تا کار برای توسعهدهندگان بازیها سادهتر شود. درحال حاضر سازندگان بازیهای ویدیویی باید هر تکنولوژی موجود را بهصورت مجزا در بازیهای خود به کار ببرند؛ البته این فرایند با در دسترس قرار گرفتن ویژگیهای زیرساختی آنها از قبیل موشن وکتورز یا دیگر تکنولوژیهای آپ اسکیلینگ مبتنیبر زمان سادهتر شده است.
رویداد اختصاصی مایکروسافت با حضور مهندسین این شرکت به همراه نمایندگانی از AMD و انویدیا برای تاریخ ۲۱ مارس (۲ فروردین) برنامهریزی شده است. اخیرا اعلام شد که مایکروسافت روی فعالسازی قابلیت Auto SR روی سیستمعامل ویندوز کار میکند. حالا مشخص نیست که آیا این ویژگی با DirectSR در ارتباط خواهد بود یا اینکه در سطح بالاتر عمل میکند. بهویژه با درنظرگرفتن اینکه AMD هم روی یک راهکار مبتنی بر درایور اختصاصی خود به نام رادئون سوپر رزولوشن کار میکند.
در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.
نظرات