DLSS در آینده از هوش مصنوعی برای تولید اشیا و کاراکترها در بازیها استفاده میکند
به نظر میرسد که فناوری DLSS انویدیا و نوآوریهای آن هنوز به انتهای مسیر خود نزدیک هم نشده است و همچنان میتوان در آینده از آن انتظار اتفاقات تعیین کنندهای را برای دنیای بازیهای ویدیویی داشت. جنسن هوانگ که در این روزها موفقیتهای بیسابقهای را با شرکت انویدیا تجربه میکند، در مصاحب اخیر خود با وبسایت Moore Than Moore اشاراتی به نسخههای آیندهی فناوری DLSS و ویژگیهای احتمالی آن داشته است.
درحال حاضر فناوری هوش مصنوعی برای پردازش عصبی دادههای گرافیکی، تولید پیکسل براساس پیکسلهای ورودی (سوپر رزلوشن) و تولید فریم (فریم جنریشن) مورد استفاده قرار میگیرد، اما در آینده، امکان تولید تکسچرها و اشیای کاملاً جدید و ارتقاء کیفیت اشیا و آیتمهایی که به از ابتدا کیفیت پایینی دارند نیز ازطریق هوش مصنوعی میسر خواهد شد. حتی این امکان وجود دارد که هوش مصنوعی به خودی خود به تولید کاراکتر در بازی بپردازد و مثلاً بین شش کاراکتر موجود، دو مورد از آنها واقعی باشند و سایر موارد ازطریق استفادهی بلند مدت از هوش مصنوعی به وجود آمده باشند.
صحبتهای اخیر جنسن هوانگ، تا حد زیادی به اظهارات برایان کاتانزارو، معاون تحقیقات Applied Deep Learning انویدیا شباهت دارد که در سپتامبر سال ۲۰۲۳ پیشبینی کرده بود که DLSS 10 بتواند به رندر کامل عصبی در بازیهای ویدیویی بپردازد. او در اینباره گفته بود: «بازیها توسط هوش مصنوعی ساخته خواهند شد؛ آنها در دل خود از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد و حتی کامپیوتر شخصی شما با استفاده از G-Assist به یک ابزار هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد. شما قادر خواهید بود تا از کمک کامپیوتر خود در بازیها استفاده کنید. GeForce بزرگترین برند گیمینگ در جهان است و ما همچنان شاهد رشد روزافزون آن هستیم. بسیاری از این این محصولات ظرفیتهای متنوعی از توان پردازش هوش مصنوعی را در خود جا میدهند و بیصبرانه منتظریم تا فرصت بهرهگیری از آن را در اختیار مردم قرار دهیم.»
بهطور کلی باید گفت که AI در آینده بیشازپیش روی صنعت بازی و فناوری غالب خواهد شد و انویدیا نقش مؤثری را در این امر ایفا میکند. رئیس انویدیا اشارهای به وجود هیچ یک از این ویژگیها در NVIDIA DLSS 4 نمیکند اما باید دید که نسخهی جدید این فناوری علاوهبر Super Resolution وFrame Generation و همچنین Ray Reconstruction که نوآوریهای نسخههای قبلی آن هستند، چه چیز جدیدی را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. با عرضهی نسل جدید پردازندههای گرافیکی گیمینگ تیم سبز در سال جاری میلادی، احتمالاً زمان زیادی تا رونمایی از قابلیتهای جدید DLSS و نقش هوش مصنوعی در شکل گیری آیندهی فناوری گیمینگ باقی نمانده باشد.
در پایان شما هم میتوانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.