گوگل سرویس YouTube Gaming را برای رقابت با Twitch آمازون معرفی کرد
غول جستجوگر دنیا که صاحب سرویس بزرگ ویدیویی یوتیوب است، حالا خود را آماده میکند تا به جنگ و رقابت با سرویس استریم ویدیویی مخصوص گیم توییچ کمپانی آمازون برود. گوگل سرویس خود را بر پایهی یوتیوب پایهگذاری کرده و امیدوار است به واسطهی پتانسیل قوی این شبکه، بتواند رقیب جدی و خطرناکی برای توییچ باشد.
گوگل که تصمیم دارد برای اولین بار از این سرویس در E3 2015 رونمایی کند، زمان عرضه عمومی سرویس خود را تابستان پیش رو عنوان کرد. آلن جویس، مدیر پروژهی کمپانی گوگل گفته است که سرویس یوتیوب گیمینگ دارای اپلیکیشن و وبسایت اختصاصی خود است و امکاناتی مانند پخش ویدیو و استریم زنده دارد و قابلیتهای بزرگ ارتباطی را برای گیمرها محیا خواهد کرد.
در زمان عرضه، بیش از ۲۵ هزار بازی که هر کدام صفحهی اختصاصی و ویژهی خود را دارند، در یوتیوب گیمینگ وجود خواهند داشت. تمامی ناشران بازی و متصدیان یوتیوب هم دارای کانالهای اختصاصی خود خواهند بود.
کاربران سرویس استریم یوتیوب گیمینگ میتوانند در هر کدام از صفحات و کانالها اشتراک داشته باشند و اعلانات هر کدام از این صفحات را در هنگامی که محتوای جدیدی به آنها اضافه میشود، دریافت کنند. بیشتر اعلاناتی که کاربران دریافت میکنند شبیه به چیزی است که قبلا در سرویس اصلی یوتیوب شاهدش بودیم.
از قابلیتهای کلیدی و جالب این سرویس میتوان به پخش و استریم ویدیوها در نرخ ۶۰ فریم در ثانیه، DVR و تبدیل خودکار استریمها به ویدیوهای یوتیوبی اشاره کرد.
گوگل در صدد است فعلا سرویس گیمینگ خود را در کشورهای ایالات متحده آمریکا و بریتانیا راه اندازی کند. در هر صورت باید منتظر اطلاعات جدید و جالبی در مورد این سرویس در همایش E3 2015 به خصوص در کنفرانس مخصوص پلتفرم پیسی باشیم.
[alert variation="alert-info"]اگر مایل هستید تا از بازیهای تایید شده نمایشگاه E3 2015 مطلع شوید، مقاله لیست بازیهای تایید شده برای E3 2015 را از دست ندهید. [/alert]
[alert variation="alert-warning"]نمایشگاه E3 2015 از ۱۶ تا ۱۸ ژوئن (۲۶ تا ۲۸ خرداد) برگزار خواهد شد. با پوشش کامل و جامع اخبار و حواشی این نمایشگاه، همراه زومجی باشید [/alert]
منبع: Techspot