آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس معرفی شدند؛ از پردازنده جدید تا ویژگی‌های گیمینگ

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
آیفون ۱۶ اپل از نمای جلو
در جریان رویداد امشب اپل، این شرکت از گوشی‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس رونمایی کرد که به پردازنده A18 مجهز شده‌اند.
تبلیغات

مراسم رونمایی اپل از محصولات جدید خود در جریان است و در بخشی از این مراسم، گوشی‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس رسما رونمایی شدند.

گوشی‌های جدید آیفون، به پردازنده A18 مجهز شده‌اند؛ پردازنده‌ای که برای گیمرها، این امکان را فراهم می‌کند تا بازی‌های بزرگی مثل رزیدنت ایول یا اسسینز کرید را که در نسل قبلی آیفون‌ها فقط روی نسخه‌های پرو و پرومکس آیفون در دسترس بودند، تجربه کنند.

به گفته اپل، پردازنده ۳ نانومتری جدید A18 تا ۳۰ درصد سریع‌تر از پردازنده آیفون ۱۵ است و در عین حال مصرف انرژی پایین‌تری هم دارد. همچنین GPU جدید این گوشی‌ها هم با اینکه ۳۵ درصد از حیث مصرف انرژی بهینه‌تر عمل می‌کند، از نظر قدرت و عملکرد توانمند‌تر از قبل است. پردازنده جدید گوشی‌های آیفون برای استفاده از توانایی‌های Apple Intelligence هم کاملا بهینه هستند.

از دیگر ویژگی‌های آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس که می‌تواند روی تجربه گیمینگ هم تاثیرگذار باشد، می‌توان به صفحه نمایش آن‌ها اشاره کرد. نمایشگر این گوشی‌ها به ترتیب ۶.۱ و ۶.۷ اینچی و البته کماکان ۶۰ هرتزی است. نمایشگر گوشی‌ها همچنین به‌لطف محافظ جدید سرامیک شیلد تا ۵۰ درصد در برابر خراشیدگی مقاوم‌تر شده است.

گوشی‌های جدید اپل به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز هستند و دوربین اولترا واید این گوشی‌ها هم بهبود یافته و به قابلیت فوکوس خودکار مجهز شده است. چینش دوربین گوشی‌ها حالتی عمودی پیدا کرده است و به‌لطف این موضوع، کاربران می‌توانند تصاویر و ویدیوهای سه بعدی ثبت کنند که با هدست Vision Pro هم همخوانی دارند.

قیمت آیفون ۱۶ اپل از ۷۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۶ پلاس هم از ۸۹۹ دلار آغاز می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات