آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس با پردازنده A18 پرو معرفی شدند

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
نمای جلو آیفون ۱۶ پرو
اپل در رویداد امشب خود، از دو گوشی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس رونمایی کرد که صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به نسل قبل دارند.
تبلیغات

اپل امشب رویداد خود را برای معرفی دستگاه‌های جدید خود برگزار کرد و در جریان آن، جدا از معرفی گوشی‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، شاهد رونمایی از آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس هم بودیم.

اولین نکته قابل‌توجه در مورد آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، نمایشگر بزرگ‌تر آن‌ها در مقایسه با نسل قبلی این گوشی‌ها است و این دستگاه‌ها، به ترتیب به صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی و ۶٫۹ اینچی مجهز شده‌اند.

به گزارش رسانه Techcrunch، گوشی‌های جدید اپل در چهار رنگ عرضه خواهند شد و جنس بدنه آن‌ها از تیتانیوم است. همچنین ظرفیت باتری این دستگاه‌ها هم افزایش داشته است و به گفته اپل، آیفون ۱۶ پرو مکس بیش‌ترین طول عمر باتری را در بین گوشی‌های این شرکت ارائه می‌دهد.

در این دستگاه‌ها شاهد سه لنز دوربین اصلی، اولترا واید و تله‌فوتو خواهیم بود و مثل مدل‌های معمولی و پلاس، آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس هم به دکمه جدید دوربین مجهز هستند که امکان ثبت راحت‌تر تصاویر و ویدیوها را فراهم می‌کند. دوربین گوشی‌ها توانایی ضبط ویدیو 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد و به‌لطف امکان تغییر سرعت ویدیو پس از ضبط آن‌، می‌توان ویدیوهای اسلوموشن بهتری ثبت کرد.

گوشی آیفون ۱۶ پرو از بغل
Techcrunch

در جریان رونمایی از آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس، ویدیویی از The Weekend پخش شد که کاملا با پرچمدار جدید اپل ساخته شده است. در همین راستا، یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌ها امکان ضبط صدای فراگیر در حین ضبط ویدیو و به‌لطف میکروفون‌های بهبودیافته و با کیفیت صدای استودیویی این دستگاه‌ها است.

آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به پردازنده ۱۶ هسته‌ای A18 پرو مجهز شده‌اند که ۱۵ درصد سریع‌تر از پردازنده A17 پرو است. همچنین به‌گفته اپل، GPU جدید این گوشی‌ها هم می‌تواند تا دو برابر عملکرد سریع‌تری از حیث ری تریسینگ در بازی‌ها ارائه دهد.

قیمت آیفون ۱۶ پرو ۹۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۶ پرو مکس هم ۱۱۱۹ دلار اعلام شده است. امکان پیش‌خرید این گوشی‌ها از جمعه همین هفته آغاز می‌شود و از ۳۰ شهریور هم شاهد عرضه آن‌ها خواهیم بود.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات