معرفی تراشه‌ A18 Pro اپل؛ تجربه بازی‌های AAA با آیفون 16

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
تراشه های A18 و A18 Pro اپل برای آیفون ۱۶
اپل در رویداد امشب خود از تراشه‌های جدید A18 و A18 Pro با قابلیت‌های ارتقاء یافته گیمینگ برای آیفون‌های سری 16 رونمایی کرد.
تبلیغات

اپل در جریان رویداد امشب خود از تراشه‌های ۳ نانومتری جدید A18 و A18 Pro برای آیفون‌های سری 16 رونمایی کرد. قابلیت‌ها و مشخصات تراشه‌ی A18 که در مدل‌های معمولی آیفون 16 مورد استفاده قرار می‌گیرد در مطلب جداگانه‌ای تشریح شده است. اما در خصوص تراشه A18 Pro، با ۱۷ درصد سرعت عملکرد بیشتر نسبت به تراشه A17 Pro از نسل قبل و ری تریسینگ سخت افزاری ۲ برابر سریع‌تر مواجه هستیم.

نکته حائز اهمین برای تراشه A18 Pro این است که اپل مصرف انرژی این تراشه را به ۲۰ درصد پایین‌تر از A17 Pro رسانده است. البته همه‌ی این پیشرفت قابلیت‌های سخت افزاری، صرفاً برای کاربری هوش مصنوعی Apple Intelligence مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در واقع از این برتری در قابلیت‌های جدید عکس برداری با دوربین‌های آیفون 16 و 16 پرومکس نیز استفاده شده است.

تراشه های A18 Pro اپل برای آیفون ۱۶

تراشه A18 Pro با یک CPU متشکل از ۶ هسته‌ی پردازشی، ۱۵ درصد سریع‌تر از A17 Pro است. درست مثل سری قبل این CPU از ۲ هسته‌ی عملکرد و ۴ هسته‌ی بهینه استفاده می‌کند. تراشه A18 Pro از نظر پهنای باند حافظه نیز ۱۷ درصد پیشرفت کرده است. به این ترتیب اپل می‌تواند در مدل‌های Pro آیفون ۱۶، قابلیت‌های Apple Intelligence را ۱۵ درصد سریع‌تر از مدل‌های نسل قبل اجرا کند.

اپل همچنین ویژگی‌های مربوط به پردازش تصویری تراشه A18 Pro را نیز بهبود بخشیده است تا به طور مثال، ویدیوانکدینگ را تا دو برابر سریع‌تر از نسل قبل اجرا کند.

استراتژی قبلی اپل بر این بود که در مدل‌های معمولی و پلاس آیفون‌ها از تراشه‌های نسل قبل استفاده می‌کرد. البته باتوجه به این که در این مدل‌ها از دوربین‌های پیشرفته‌تر مدل‌های پرو استفاده نمی‌شد، چنین رویکردی منطقی به نظر می‌رسید. با این که تراشه A16 در سال ۲۰۲۲ معرفی شده است، همچنان عملکرد بسیار خوبی در آیفون 15 دارد.

اما حالا که اپل تجربه استفاده از آیفون‌های خود را برپایه هوش مصنوعی قرار داده است، در تمامی مدل‌های آیفون 16 از تراشه‌های جدید A18 استفاده خواهد شد. حتی اگر چندان به قابلیت‌های جدیدی که در این آیفون‌ها ارائه می‌شوند، علاقه ندارید هم، دسترسی به حافظه RAM بیشتر می‌تواند برای شما بسیار کارامد باشد.

در نهایت نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات