پشتیبانی از FSR 3.1 به DirectSR اضافه شد
مایکروسافت در نظر دارد تا با ارائه ایپیآی DirectSR و پشتیبانی از تمام فناوریهای سوپررزولوشن موجود، یکی از بزرگترین موانع زمانبر در میان توسعهدهندگان و گیمرها را از بین ببرد. حالا و براساس گزارش وبسایت Videocardz، مایکروسافت در جدیدترین آپدیت DirectSR، پشتیبانی از جدیدترین نسخه تکنولوژی AMD FSR 3.1 را به آن اضافه کرده است. DirectSR که در ماه می آغاز به کار کرده است، به صورت Built-in از نسخه 2.2 فناوری FSR و تکنولوژی XeSS و DLSS انویدیا در سطح درایور پشتیبانی میکرد.
مایکروسافت از این طریق بهدنبال این است که فرایند پیش پردازش و آمادهسازی تمامی پارامترهایی که توسط آپ اسکیلرهای انویدیا DLSS یا FSR شرکت AMD و XeSS شرکت اینتل مورد استفاده قرار میگیرند را تحت پوشش قرار دهد تا هیچ یک از آنها نیاز به اعمال جداگانه را نداشته باشند. همچنین حتی اگر یک روش جدید یا نسخهی تازهای از آپشنهای موجود هم در آینده عرضه شود که به پارامترهای جدیدی نیاز داشته باشد، DirectSR قابلیت بهروزرسانی و پشتیبانی از این پارامترها را خواهد داشت.
لازم به ذکر است که DirectSR به طور کامل از همهی قابلیتهای AMD FSR 3.1 که شامل آپ اسکیلینگ و فریم جنریشن است برخوردار نخواهد بود. در واقع همانطور که از نام فناوری DirectSR مشخص است، این راهکار صرفا شامل جنبهی آپ اسکیلینگ آن خواهد بود.
باوجود این که نزدیک به پنج ماه از زمان عرضه DirectSR میگذرد، هنوز صحبت زیادی از پشتیبانی از این فناوری نشده است. به نظر میرسد که فعلا هریک از تولیدکنندگان GPU روی فناوری اختصاصی خود تمرکز کرده و مستقیما با توسعه دهندگان در ارتباط هستند. بازیسازان هم به عرضه بازیهای خود با پشتیبانی از تمام فناوریهای موجود تمایل چندانی نشان نمیدهند. شاید DirectSR خیلی دیر به بازار عرضه شده و با تأثیرگذاری چشمیگیری که فناوری Frame Generation در بهبود عملکرد بازیها از خود نشان داده و عدم پشتیبانی DirectSR از آن، به نوعی جذابیت خود را از دست داده است. شاید هم DirectSR هنوز کار خود را به طور کامل آغاز نکرده و در آینده شاهد فراگیر شدن آن خواهیم بود.
در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.
نظرات