پشتیبانی از DLSS 3 بهزودی برای بازیهای Marvel Rivals و ایندیانا جونز فعال میشود
بیش از ۶۰۰ بازی و اپلیکیشن از فناوریهای RTX پشتیبانی میکنند که هر هفته بازیهای جدیدی به این تعداد افزوده میشود. این مجموعه شامل ابزارهای کاربردی و نوآورانهای از جمله DLSS، Reflex و افکتپای پیشرفته ری تریسینگ میشود که تجربه پی سی گیمینگ را برای کسانی که از سخت افزار مناسب GeForce RTX برخوردارند، لذت بخش تر میکنند. حالا وبسایت Techpowerup گزارش داده است که از این هفته بازیهای Indiana Jones and the Great Circle و Marvel Rivals نیز به آخرین نسخه از فناوریهای DLSS 3 مجهز میشوند.
ازطرفی بازی Path of Exile 2 نیز از روز نخست ورود به فاز دسترسی زودهنگام با پشتیبانی از DLSS Super Resolution در اختیار گیمرها قرار میگیرد. بازی Delta Force نیز با آغاز مرحله رایگان Global Open Beta خود روی پیسی با پشتیبانی از DLSS عرضه شده است.
از سوی دیگر، آپدیت بعدی بازی Forza Motorsport که فردا منتشر میشود، پشتیبانی از جلوههای نورپردازی Ray-Traced Global Illumination را به بازی اضافه خواهد کرد. نهایتاً در آیندهی نزدیک بازی Warhammer 40,000: Space Marine 2 نیز به DLSS 3 Frame Generation مجهز میشود.
عرضه نسخه پرمیوم بازی Indiana Jones and the Great Circle از روز جمعه گذشته آغاز شد که نهتنها شامل دسترسی زودهنگام به بازی میشوند، بلکه با خرید آنها، میتوان به DLC داستانی بازی که سال ۲۰۲۵ منتشر میشود هم دسترسی داشت. نسخه رسمی بزی فردا عرضه میشود
بازی Indiana Jones and the Great Circle نمرههای خوبی دریافت کرده است و متای آن از ۴۵ نقد ثبتشده ۸۶ است. وقایع این بازی بین دو فیلم Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark و Indiana Jones and the Last Crusade در جریان هستند و استودیو ماشینگیمز اثری با المانهای حل معما، گشتوگذار و اکشن را تقدیم مخاطبین کرده است. بازی Indiana Jones and the Great Circle برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس | اس منتشر میشود و نسخه پلی استیشن ۵ هم برای عرضه در بهار ۲۰۲۵ برنامهریزی شده است.
DLSS یا نمونهگیری فوقالعادهی یادگیری عمیق (Deep Learning Super Sampling)، فناوری معرفی شده توسط انویدیا و حاصل ترکیب رزولوشن فوقالعادهی هوش مصنوعی و هستههای Tensor در پردازندههای گرافیکی RTX است. این فناوری از زمان انتشار دنیای گیمینگ را متحول کرده و امکان ساخت بازیهایی روانتر با جزئیات بالا را برای توسعهدهندگان فراهم میکند. این فناوری انقلابی پیشگامانه در گرافیکهای مبتنیبر هوش مصنوعی است که عملکرد پردازندههای گرافیکی GeForce RTX را با استفاده از هستههای Tensor اختصاصی افزایش میدهد و در عین حال تصاویری زیبا و واضح تولید میکند.
جدیدترین نسخه از فناوری DLSS است که در اواخر شهریور ۱۴۰۱ منتشر شد و نرخ فریم بالاتر و عملکرد بهتری را در ریتریسینگ آنی بازیهای ویدئویی ارائه میکند. DLSS 3.0 را میتوان نسخهی بهبودیافتهی همان مفهوم پایهای نسخهی اصلی دانست که تا چهار برابر رندر تمام جایگشتهای ممکن را سرعت میبخشد. انویدیا در نسخهی جدید DLSS با بهرهمندی از فناوری جدید Ada Lovelace، هستههای Tensor نسل چهارم و ترکیبی از فناوریهای OFA (شتابدهندهی جریان نوری)، Super Resolution، Frame Generation و Reflex قابلیت جدیدی به نام Optical Multi Frame Generation را ارائه میدهد.
در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.