مایکروسافت: برای تجربه بازی‌های ایکس باکس دیگر نیازی به خرید کنسول‌ نیست

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی ایکس باکس
مایکروسافت در جدیدترین آگهی خود بر تجربه بازی‌های ایکس باکس بدون نیاز به کنسول اختصاصی تاکید می‌کند.
تبلیغات

درحالی‌که مدتی است امکان اجرای بازی‌های ایکس باکس ازطریق فضای ابری روی رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های تلفن همراه، تلویزیون‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی وجود دارد، پشتیبانی از این ویژگی اخیراً به دستگاه‌های Amazon Fire TV Stick نیز تعمیم داده شده است. برای انجام این کار بازیکنان باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنند:

  • نصب و راه‌اندازی برنامه ایکس باکس روی دستگاه Fire TV
  • ورود به برنامه ایکس باکس با استفاده از حساب مایکروسافت
  • خرید اشتراک گیم پس آلتیمیت (اگر از قبل خریداری کرده‌اید دیگر نیازی نیست)
  • وصل کردن کنترلر به دستگاه

دانلود از آپارات

آگهی بالا با عنوان «ایکس باکس ندارید؟ با Amazon Fire TV Stick نیازی نیست از چیزی بترسید» منتشر شده است و راه‌اندازی اپلیکیشن ایکس باکس روی دستگاه‌های آمازون را تبلیغ می‌کند. در آگهی فوق بارها شاهد تکرار این موضوع هستیم که برای تجربه بازی‌های ایکس باکس دیگر نیازی به داشتن کنسول‌ نیست.

در سال ۲۰۲۲ مایکروسافت با سامسونگ همکاری کرد تا بازی‌های ایکس باکس را به تلویزیون‌های این شرکت الکترونیکی بیاورد و فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت قبلاً به برنامه‌هایی برای ارائه سرویس گیم پس با استیک‌های پخش تلویزیونی اشاره کرده بود. فیل اسپنسر در سال ۲۰۲۱ گفت:

«فضای ابری به ما امکان می‌دهد موانع گیمینگ را در سراسر جهان به‌طور کامل حذف کنیم. البته هنوز جایی برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی وجود دارد و صادقانه بگویم، همیشه وجود خواهد داشت؛ اما ازطریق فضای ابری می‌توانیم تجربه‌ای قوی از گیمینگ را به تمام کسانی که به اینترنت متصل هستند ارائه دهیم؛ حتی در دستگاه‌های کم‌قدرت و ارزانی که سال‌ها است درون‌های خانه‌های مردم وجود دارند. با استفاده از فضای ابری، افراد به شیوه‌های مختلف می‌توانند تجربه یکسانی با بازیکنان کنسول داشته باشند. اگر بخشی از مایکروسافت نبودیم، هرگز نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم.»

برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات