فیلم Tenet تمام مولفههای شناخته شده آثار قبلی نولان را دارد. کارکرد عنصر زمان، وحشت تروریسم، زنان فیلم نوآر، جهانهای موازی، بشر و تکنولوژی و عناصر دیگری که ما را به یاد فیلمهای این فیلمساز میاندازد. اما از آن سو، تمهیدات موثر نولان در کارهای شاخصش یعنی Following ،Memento و Inception را ندارد. منظورم از این تمهیدات، بیشتر ارائه یک انگیزه روشن برای کاراکتر اصلی و پرداختی ویژه برای درک کردن اهمیت آنچیزی که کاراکترش میخواهد و برای رسیدن به آن دست به هر کاری میزند، است. اگرچه که میتوان به این موضوع نیز اشراف داشت که تا حد زیادی تعمد در کار است. به نظر میرسد که نولان از قصد سعی کرده تا پرداخت ویژهای از کاراکتر پروتاگونیستش ارائه ندهد. اما اگر این فرضیه را هم بپذیریم، باید دید تا چه اندازه این تعمد نیز موثر است.
این برنامه برای کسانیست که فیلم Tenetرا تماشا کردهاند
در این برنامه هم از جنبه موافقِ تمهیدات اتخاذ شده به وسیله نولان در فیلم Tenet و هم از جنبه مخالفِ آن به گفتوگو نشستهایم. امید است که با اشراف کامل نسبت به تمام ابعاد فیلم، توانسته باشیم درنهایت به تحلیل درستی از فیلم برسیم. یادمان نرود که از اظهارنظرهای کلی و هیجان زده پیرامون هر فیلمسازی دوری کرده و همواره سعی کنیم علاقههایمان را هم با عنصر استدلال به دیگران بیان کنیم. هرگونه اظهارنظر درباره یک اثر، تنها ازطریق استدلال پشت آن قابل بررسی است.
تماشا در یوتیوب
نظرات