تابستان کجا بریم سفر؟

چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
دریای ابر روستای اولسبلنگاه ماسال
تعطیلی مدارس و همچنین شروع فصل گرما در تابستان فرصتی را فراهم می‌کند تا گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت، به جاده‌ بزنند و به مناطق خنک ایران سفر کنند.
تبلیغات

با وجودی که بسیاری از گردشگران، فقط شهرهای شمالی را برای سفر تابستانی مناسب می‌دانند؛ اما روستاها و شهرهای بسیاری در سایر نقاط کشور وجود دارند که هر یک با طبیعت بکر، هوای مطبوع، حیات‌وحش زیبا،‌ جاذبه‌های متعدد و مردم مهمان‌نواز می‌توانند اوقات خوش و به‌یادماندنی‌ای را برای هر مسافری رقم بزنند؛ به‌خصوص که نسبت به مناطق شمالی بسیار خلوت‌تر هستند و از ازدحام و شلوغی جمعیت نیز خبری نیست.

کپی لینک

کوهرنگ

دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ

کوهرنگ که به چشمه‌های خروشان آب معدنی معروف است، منطقه‌ای بسیار زیبا با ارتفاع ۲,۳۵۰ متر در استان چهارمحال و بختیاری است که یکی از خوش آب و هواترین شهرستان‌های کشور و از بهترین گزینه‌های سفر در تابستان محسوب می‌شود و با برخورداری از جاذبه‌های طبیعی بسیار متنوع نظیر آبشار شیخ علی خان، چشمه کوهرنگ، تونل کوهرنگ و دشت لاله های واژگون کوهرنگ توانسته است به یک قطب توریستی مطرح تبدیل شود.

کپی لینک

فیلبند

اقیانوس ابر فیلبند

روستای فیلبند که به «بام شرقی مازندران» نیز معروف شده، مرتفع‌ترین ییلاقات مازندران است که با اقیانوسی از ابر و چشم‌اندازی بی‌بدیل پذیرای گردشگران در سفرهای تابستانی است. این ییلاق در اصل «فلبند» نام دارد؛ «فل» در گویش مازندرانی به‌معنای خستگی و «بند» نیز به‌معنای بند آمدن و نتوانستن است. علت این نام‌گذاری به‌دلیل ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه‌های تندی است که عبور از آن را دشوار می‌کند.

روستای فیلبند در فصل زمستان به‌واسطه‌ی بارش برف تقریبا بدون سکنه می‌شود؛ ولی با شروع بهار و جاری شدن جویبارها و رویش گیاهان خوراکی، بار دیگر زندگی به منطقه باز می‌گردد. فیلبند، چشمه‌های کوچک و بزرگ متعددی دارد که چشمه کوچک موسوم به «لار» دارای املاح معدنی فراوانی است که برای درمان درد کلیه مفید است.

کپی لینک

اردبیل

اردبیل دارای زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های معتدل است و از همین رو بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان به شمار می‌رود. آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی جزو میراث جهانی یونسکو، دریاچه شورابیل، مسجد جامع اردبیل، رودخانه بالیقلو چای و جنگل فندق‌لو از جمله جاهای دیدنی اردبیل هستند که گردشگران می‌توانند در سفر تابستانی خود از آن‌ها دیدن کنند. چشیدن غذاهای معروف اردبیل نظیر آش میوه، آش دوغ و باستیرما پلو نیز هیجان این مسافرت را دوچندان خواهند کرد.

کپی لینک

کوه گل دنا

«کوه گل نام» قسمتی از طبیعت دنا واقع در نزدیکی شهر سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای چشمه‌های آب معدنی، دریاچه‌های فصلی و دامنه‌های پوشیده از گل است و رودخانه‌ای با همین نام نیز دارد که از چشمه‌های فوق سرچشمه می‌گیرد.

«تنگ کوه گل» از نظر پوشش گیاهی و جانوری غنی‌ترین منطقه‌ی دنای شرقی محسوب می‌شود و در طول تابستان می‌توان پرندگان مهاجری همچون مرغابی، اردک کله سبز، درنا، لک لک و پرندگانی بومی دیگر را در اطراف آن به تماشا نشست. از دیگر جاذبه‌های تنگ کوه گل می‌توان به دشت لاله‌های واژگون، آبشار تنگه نمک، چشمه سرد و منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی دنا اشاره کرد که یکی از زیباترین نقاط ایران را پدید آورده‌اند.

کپی لینک

ماسال

دریای ابر روستای اولسبلنگاه ماسال

ماسال شهری در استان گیلان است که ییلاقات ماسال از معروف‌ترین و زیباترین ییلاقات استان گیلان هستند و در نتیجه می‌توان از آن به‌عنوان بهترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان یاد کرد. این منطقه با داشتن جاذبه‌های طبیعی بسیار و هوای منحصر‌به‌فردش، در بهار و تابستان مسافران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند.

یکی از معروف‌ترین ییلاقات ماسال، روستای ییلاقی «اولسبلنگاه» در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا است. در این ییلاق تجربه قدم زدن روی ابرها و اقامت در خانه‌ای چوبی را خواهید داشت که حتی فکرکردن به آن، روح آدمی را تازه می‌کند.

این مقاله بخشی از محتوای اصلی محسوب می‌شود که در کجارو منتشر شده است؛ اگر تمایل دارید تا بیشتر درباره مقصدهای خنک تابستانی بدانید، حتما مقاله «تابستان کجا سفر کنیم» را مطالعه کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات