به زومجی جدید خوش آمدید

شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹
مطالعه 5 دقیقه
آپدیت نرم افزار زومجی
زومجی با نرم‌افزار جدید آپدیت شد تا نه‌تنها ظاهری جدید، بلکه میزبان قابلیت‌های متنوعی برای ارتقای تجربه شما کاربران باشد. به زومجی جدید خوش آمدید.
تبلیغات

پس از ۶ ماه تلاش تیم فنی، اکنون زومجی نیز همانند زومیت به نرم‌افزار جدید Forge و قابلیت‌های آن مجهز شده است. سعی شده است تا با وجود استفاده از زیرساخت و ارایه‌ی ژنتیک طراحی یکسان، اما زومجی رابط کاربری با هویت مختص خود را داشته باشد.

در نسخه‌ی جدید زومجی ویژگی‌های هیجان‌انگیزی اضافه کرده‌ایم که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت.

حالت تاریک

تم روشن نرم افزار جدید زومجی
تم روشن
تم تیره نرم‌افزار جدید زومجی
تم تیره

یکی از ضعف‌های نسخه‌ی پیشین، پشتیبانی‌نکردن از حالت تاریک (دارک مود) بود. با توجه به درخواست‌های مکرر کاربران، زومجی جدید نیز همانند زومیت به حالت تاریک مجهز شده است. برای دسترسی به حالت تاریک، گزینه‌ی مربوط‌به آن را از بخش منوی وب‌سایت فعال کنید. حالت تاریک فشار کمتری به چشم وارد می‌کند و تجربه‌ی مطالعه‌ی بهتری به ارمغان می‌آورد.

دیدگاه‌ها

دیدگاه‌ها همیشه در زومجی جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند و به همین دلیل در نسخه‌ی جدید سایت، زمان و انرژی زیادی صرف طراحی و توسعه‌ی نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی دیدگاه‌ها کرده‌ایم. رابط کاربری و سطوح دیدگاه و پاسخ‌های آن اکنون با طراحی بهینه، کمک بسیاری به تمایز گفت‌و‌گو‌ها می‌کنند. در نسخه‌ی جدید سایت، قوانین بخش دیدگاه‌ها را نیز به‌طور شفاف اعلام کرده‌ایم.

استیکرهای بخش دیدگاه

دیدگاه‌ها در زومجی اکنون در کنار امکاناتی مانند اسپویل و پرسش و پاسخ، به دو قابلیت کاربردی صدا زدن سایر کاربران (Mention) و درج استیکر مجهز شده‌اند. با صدا زدن سایر کاربران، اعلانیه‌ای برای آن‌ها ارسال خواهد شد. همچنین در صورتی که پیشنهاداتی برای درج استیکر خاصی در دیدگاه‌ها دارید، آن را در دیدگاه‌های همین پست یا برای آدرس Forge@Zoomit.ir ایمیل کنید تا به‌مرور این بخش را با کمک شما تکمیل‌تر کنیم.

مرور مطالب

در نسخه‌ی جدید می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی مرور مطالب، مقالاتی را که نوشته‌ایم مطالعه کنید. صفحه‌ی آرشیو مقالات، فیلترهای متنوعی بر اساس زمان انتشار، مدت‌زمان مطالعه، دسته‌بندی و نام نویسنده دارد تا بتوانید در زمانی سریع به مطالب موردعلاقه‌ی خود دسترسی داشته باشید.

صفحه مرور مطالب

پروفایل

بزرگ‌ترین تغییر نرم‌افزار جدید، بخش حساب‌های کاربری است که تحولی عمیق را تجربه کرده است. زیرساخت یکپارچه‌ی حساب‌های کاربری، اکنون در زومجی نیز پیاده شده است. بدین ترتیب با یک حساب کاربری می‌توانید نه‌تنها در زومجی، بلکه در زومیت نیز وارد اکانت خود شده و فعالیت کنید.

امکان ورود با نام‌کاربری دیگر در دسترس نیست و تنها با ایمیل یا شماره تلفن قادر به ورود به حساب کاربری خود خواهید بود. در نظر داشته باشید مواردی مانند آواتار، تصویر شاخص (کاور)، توضیحات بیو مختص هر وب‌سایت خواهد بود اما اطلاعات اصلی حساب کاربری مانند ایمیل، شماره تلفن، رمز عبور، نام کاربری و نام‌و‌نام خانوادگی بین وب‌سایت‌ها مشترک خواهند بود.

در صورتی که مشکلی در ورود به حساب کاربری خود دارید، مساله را از طریق ایمیل به Forge@zoomit.ir اطلاع‌رسانی کنید تا آن را پیگیری و حل کنیم.

زومجی من

یکی از بخش‌های جدید نرم‌افزار وب‌سایت، «زومجی من» است. در این بخش می‌توانید تمامی علایق را شخصی‌سازی کنید و مقالات موردعلاقه را در زمانی سریع ببینید.

زومجی من

زومجی من ویترینی مخصوص دارد که خلاصه‌ای از عملکرد هر کاربر را از زمان آغاز فعالیت در زومجی نمایش می‌دهد. مواردی مانند تعداد مطالب مطالعه‌شده و تعداد لایک‌ها، با توجه به زیرساخت جدید، از اکنون محاسبه می‌شوند. برای ورود به زومیت من کافی است روی گزینه‌ی مربوطه در منو کلیک کنید تا وارد فضای اختصاصی خود شوید.

همچنین در این بخش مهم‌ترین عملکرد‌های هر کاربر تا ۳۰ روز و دیدگاه‌های او بدون محدودیت زمانی، ذخیره می‌شوند. بدین ترتیب می‌توانید افزون‌بر مشاهده‌ی تمامی دیدگاه‌ها، به تاریخچه‌ی دقیقی از فعالیت‌های خود در زومجی و بازخورد‌های جامعه‌ی کاربری دسترسی پیدا کنید.

با توجه به اینکه فرآیند مهاجرت هنوز نهایی نشده است، ممکن است نمایش نسخه‌ی نهایی ویترین عملکرد در زومجی من، کمی دیرتر نهایی شود. به زودی بخش زومجی من با قابلیت‌های بسیار بیشتر و جذاب‌تری به‌روز خواهد شد که برای عرضه‌ی آن، روزشماری می‌کنیم.

سیستم اعلانیه

به لطف بخش اعلان (نوتیفیکیشن) می‌توانید از بازخورد سایرین به دیدگاه‌های خود مطلع شوید. همچنین در صورتی که شخصی شما را در دیدگاهی صدا بزند، اطلاعیه‌ی به‌خصوصی دریافت خواهید کرد. لایک و ریپلای دیدگاه‌ها درون خود وب‌سایت اطلاع‌رسانی می‌شود و در آینده قابلیت دریافت اعلان مرورگر نیز اضافه خواهد شد تا برای اطلاع از موارد مدنظر مجبور نباشید مستقیما به زومیت مراجعه کنید.

برای مشاهده‌ی اعلان‌ها می‌توانید در دسکتاپ از طریق منو روی گزینه‌ی زنگوله کلیک کنید و در موبایل روی آواتار خود ضربه بزنید. با مراجعه به پروفایل کاربری و کلیک روی گزینه‌ی اینباکس می‌توانید تمام اعلانیه‌های ۳۰ روز اخیر را مشاهده کنید.

زیرساخت جدید زومیت به تیم طراحی و توسعه‌ اجازه می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابلیت‌های جدید را توسعه دهند و پیاده‌سازی کنند. ازاین‌پس به‌صورت هفتگی به‌روزرسانی‌های جدیدی در زومیت اعمال می‌کنیم تا تجربه‌ی کار با بزرگ‌ترین سایت فناوری ایران برای شما لذت‌بخش‌تر از همیشه باشد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات