زومجی همکار رسانه‌ای رسمی گیمزکام آسیا شد | Gamescom Asia 2024

تایید حضور پلی استیشن، ایکس باکس و کپکام در نمایشگاه امسال
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
مطالعه 9 دقیقه
نمایشگاه Gamescom Asia | زومجی همکار رسانه‌ای گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ است
بزرگ‌ترین نمایشگاه گیمزکام آسیا تا به امروز امسال در سنگاپور برگزار می‌شود و زومجی به‌عنوان همکار رسانه‌ای رسمی رویداد انتخاب شده است.
تبلیغات

گیمزکام را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنعت بازی می‌شناسیم؛ نامی اثبات‌شده که مدام در قالب رویدادهای مختلف در کشورهای گوناگون، گیمرها و بازی‌سازهای زیادی را دور هم جمع می‌کند. هر سال نمایشگاه Gamescom در کشور آلمان میزبان بیشتر از ۳۰۰ هزار نفر می‌شود تا آن‌ها چند روز از غرق شدن در دنیای جدیدترین بازی‌ها لذت ببرند.

خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر و با از راه رسیدن Gamescom Asia و Gamescom Latam که به ترتیب در سنگاپور و برزیل برگزار می‌شوند، مخاطب جهانی گیمزکام به شکل معناداری افزایش یافت.

یک بنر رسمی نمایشگاه گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ که از ۲۶ تا ۲۹ مهر امسال در کشور سنگاپور برگزار می‌شود
زمان و مکان برگزاری نمایشگاه گیمزکام آسیا ۲۰۲۴: از ۲۶ تا ۲۹ مهر در سنگاپور
Gamescom Asia

شرکت‌کنندگان فرصت تجربه‌ی استاکر ۲ و قدم زدن در جهان پسا-آخرالزمانی دلهره‌آور آن را خواهند داشت؛ همین‌طور فرصت به چالش کشیدن خود در بازی سولزلایک Mandragora و دریفت کشیدن مقابل مناظر چشم‌نواز ژاپن در بازی JDM.

امسال گیمزکام آسیا با بیشتر از ۱۵۰ غرفه، بزرگ‌تر از همه‌ی ادوار قبلی خواهد بود. آثار برندهای محبوب مثل پلی‌استیشن و کپکام، بازی‌های Faerie Fragments و Tales of Dacardia شرکت Neopets، بازی TerraTech Worlds، بازی First Dwarf، بازی Mandragora، بازی JDM: Japanese Drift Master، بازی کره‌ای GREAT TOY SHOWDOWN و بازی S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl تنها بعضی از ویدیوگیم‌هایی هستند که در Gamescom Asia 2024 حضور دارند.

همان‌گونه که می‌توانید در صفحه Media Partners و صفحه Sponsors & Partners وبسایت رسمی گیمزکام آسیا ببینید، زومجی یکی از همکارهای رسانه‌ای رسمی رویداد است و در نتیجه پوشش خبری ویژه‌ای را از این نمایشگاه بازی‌های ویدیویی، تقدیم شما خواهد کرد.

تجربه بازی Gran Turismo 7 پلی استیشن در نمایشگاه گیمزکام آسیا
کپی لینک

از پلی استیشن تا مسابقات بزرگ استریت فایتر ۶

بااینکه هنوز جزئیات غرفه بخش سرگرمی تعاملی شرکت سونی در نمایشگاه را نمی‌دانیم، همه در جریان هستند که SIE طی سال‌های اخیر خیلی سخت حاضر به حضور در رویدادها می‌شود. فراموش نکنید که پلی استیشن همین امسال حتی به گیمزکام آلمان نرفت. به همین خاطر در جریان گفت‌وگوی تیم برگزارکننده گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ با رسانه‌های همکار نیز مشخص بود که آن‌ها قطعی کردن حضور پلی‌استیشن را یک دستاورد برای خود به شمار می‌آورند.

برای رویدادی که با برچسب «قلب گیمینگ در آسیا» برگزار می‌شود، همکاری با مهره‌های بزرگ صنعت بازی ضروری به نظر می‌رسد. یکی دیگر از شرکت‌های پرطرفدار که حضور قابل توجهی در نمایشگاه Gamescom Asia 2024 دارد، کپکام از ژاپن است.

مبارزه نفس‌گیر بازی Monster Hunter Wilds
Capcom

مانستر هانتر وایلدز به‌عنوان دنباله‌ی پرفروش‌ترین بازی شرکت Capcom حضور پررنگی در نمایشگاه خواهد داشت. کپکام می‌خواهد نسخه‌ی قابل تجربه‌ی بازی Monster Hunter Wilds را این‌جا برای اولین بار در جنوب شرقی آسیا در دسترس عموم مردم قرار دهد. امکان تجربه‌ی بازی Kunitsu-Gami: Path of the Goddess و بازی Dead Rising Deluxe Remaster هم به گیمرها داده می‌شود.

طرفدارهای دوآتشه‌ی بازی‌های فایتینگ نیز لذت زیادی از حضور کپکام در گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ خواهند برد. چون این شرکت نه‌تنها Marvel vs Capcom Fighting Collection: Arcade Classics و دی‌ال‌سی Terry Bogard بازی Street Fighter 6 را به سنگاپور می‌آورد، بلکه مسابقات CAPCOM Pro Tour 2024 SUPER PREMIER SINGAPORE را برگزار می‌کند؛ مسابقاتی که دو فینالیست آن به‌صورت مستقیم فرصت حضور در رقابت بزرگ CAPCOM CUP 11 را به دست می‌آورند.

تری بوگارد در بازی استریت فایتر ۶

بازی Neopets برای جشن گرفتن ۲۵سالگی خود به گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ می‌آید. نئوپتز سال‌ها بازیکن‌ها را با بازی تحت وب به سرزمین‌های مختلف برد و با موجودات بامزه‌ی گوناگون همراه کرد. شاید امروز تعداد کمتری از گیمرها آن را بشناسند، اما در مجموع تاکنون بیشتر از ۱۵۰ میلیون نفر بازی Neopets را تجربه کرده‌اند و سایت نئوپتز در مقاطعی یکی از ۲۰ سایت برتر ویدیوگیمی به شمار می‌آمد. حالا شرکت Neopets به دنبال قدرت بخشیدن دوباره به آی‌پی است؛ با بهبود امکان تجربه‌ی بازی اصلی به‌صورت کامل روی موبایل و کامپیوتر ازطریق مرورگر اینترنت.

بازگشت مینی‌گیم‌های قدیمی، معرفی خط داستانی جدید، جلب توجه طرفدارها با عرضه‌ی محصولات مختلف و لایسنس‌شده، انتشار چند بازی موبایلی کوچک‌تر از جهان Neopets، بهبود هوش مصنوعی بازی اصلی و حتی افزایش توجه به کارت‌های بازی Neopets، همه و همه از برنامه‌های سازندگان نئوپتز هستند. این بازی در برخی از کشورهای دنیا مدتی جایگاهی شبیه به پوکمون داشت و از قضا سنگاپور یکی از ۱۰ بازار بزرگ آن محسوب می‌شود.

همکاری با شرکت‌های بزرگ گوناگون در صنعت بازی و آوردن طیف وسیعی از بازی‌های مختلف به نمایشگاه کاری کرده است که مطابق پیش‌بینی برگزارکنندگان، گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ شانس تبدیل شدن به یکی از پرمخاطب‌ترین رویدادهای گیمینگ در قاره آسیا را داشته باشد.

بازی های مستقل زیادی در نمایشگاه گیمزکام آسیا حضور دارند
کپی لینک

بیایید با هم یک دانجن بسازیم!

گیمزکام آسیا امسال میزبان بازی‌های AAA پرشماری خواهد بود، اما به آن‌ها محدود نخواهد شد. مطابق اعلام رسمی برگزارکنندگان، مکان اختصاص داده‌شده به بازی‌های مستقل در نمایشگاه امسال تقریبا پنجاه درصد بزرگ‌تر از سال قبل است.

ایکس‌باکس در مقام اسپانسر بخش بازی‌های مستقل به گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ می‌آید.

بیشتر از ۵۰ بازی مستقل در نمایشگاه گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ حضور دارند که براساس ویدیوهای نمایش داده‌شده به زومجی، بازی Let's Build a Dungeon یکی از هیجان‌انگیزترین آثار از بین آن‌ها به شمار می‌آید. گروهی از بازی‌سازهای کهنه‌کار و جاه‌طلب در استودیو Springloaded مشغول توسعه‌ی بازی هستند و می‌خواهند سرتاسر کار در صنعت بازی‌های ویدیویی را در قالب آن شبیه‌سازی کنند.

شما در Let's Build a Dungeon می‌توانید به معنی واقعی کلمه، بازی خودتان را بسازید و آن را در اختیار دیگران بگذارید. همچنین سیستم آنالیز به فرد کمک می‌کند که نکات مثبت و نکات منفی بازی خود را بشناسد تا آن را قدم به قدم تبدیل به بازی بهتری کند. این وسط به لطف رابط کاربری جذابی که پروسه‌ی ساخت بازی را آسان‌تر می‌کند، هر شخص می‌تواند فقط متمرکز روی طراحی مراحل و ساختار ویدیوگیم باشد. البته ماجرا حتی از این هم فراتر می‌رود.

پخش از رسانه

در تلاش برای ارائه‌ی شبیه‌ساز تمام‌عیار صنعت بازی‌های ویدیویی، سازندگان Let's Build a Dungeon امکان کنترل یک استودیو خیالی مخصوص به خودتان را هم به شما می‌دهند. مثلا باید به هزینه‌های استودیو از جمله مالیات توجه کنید. همچنین ناگهان درحالی‌که استودیو شما به خوبی مراحل ساخت بازی را پشت سر می‌گذارد، زمان برگزاری یک نمایشگاه معروف می‌رسد و باید تصمیم بگیرید که آیا فرستادن اعضای تیم به آن نمایشگاه برای تبلیغ بازی، ارزش هزینه‌های بیشتر و کاهش سرعت تولید را دارد یا نه. راستی کارمندهای پرتجربه‌ی استودیو Springloaded Software تعداد زیادی از داستان‌های واقعی اتفاق‌افتاده برای آن‌ها طی سال‌های فعالیت در صنعت بازی را نیز در لتس بیلد ا دانجن قرار داده‌اند.

البته اگر یک نفر نه قصد بازی‌سازی، نه قصد یادگیری جدی درباره‌ی صنعت بازی و نه حتی قصد تجربه‌ی بازی‌های ساخته‌شده توسط گیمرهای دیگر را داشته باشد، باز هم می‌تواند از Let's Build a Dungeon لذت ببرد. چون سازندگان عملا چند بازی داستانی RPG جذاب با انتخاب‌های فراوان برای گیمرها را در دل Let's Build a Dungeon تقدیم او می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که اثر پیچیده و خاصی را ساخته‌اند و اطلاع دارند که شاید برقراری ارتباط بین این بازی و گیمرها سخت باشد. ولی عاشقانه روی پروژه‌ی سنگین کار کرده‌اند و آرزو دارند که الهام‌بخش برخی از بازیکن‌ها برای ورود به صنعت بازی‌سازی شوند.

درحالی‌که بازی تاکنون فقط برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس | اس تایید شده است، جیمز برنارد از استودیو Springloaded به تازگی به خبرنگار زومجی اطلاع داد که سازندگان گفت‌وگو با سونی را کلید زده‌اند و برای تایید نسخه PS5 در آینده تلاش می‌کنند.

اسب و ساحل در بازی Island of Winds

بازی Mars Attracts، بازی Nif Nif، بازی Harpy Raiders و بازی Island of Winds که توسط استودیوهای گوناگون در نقاط مختلف دنیا ساخته شده‌اند، از ویدیوگیم‌های مستقل دیگری هستند که در گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ خودنمایی خواهند کرد.

نمایشگاه Gamescom Asia 2024 می‌خواهد به بازی‌سازهای مستقل خلاق فرصتی برای به رخ کشیدن آثارشان را بدهد؛ آثاری که بعضی از آن‌ها جسورانه آرزوی ایجاد سبک‌های جدید را دارند. در همین حین گیمرهای علاقه‌مند به بازی‌های ایندی می‌توانند از تجربه‌ی چندین و چند ویدیوگیم مستقل لذت ببرند، با سازندگان آن‌ها حرف بزنند و اطلاعات بیشتری درباره‌ی چگونگی تولید و عرضه همین بازی‌ها کسب کنند. البته که امکان ملاقات با برخی از بازی‌سازهای معروف هم وجود دارد.

غرفه بازی استاکر ۲ در نمایشگاه بزرگ گیمزکام آسیا
کپی لینک

هم بازیکن‌ها پاداش می‌گیرند و هم بازی‌سازها

گیمزکام آسیا تلاش کرده است که هم برای شرکت‌کنندگان و هم برای استودیوها و ناشرهایی که با بازی‌های خود به این رویداد می‌آیند، فضایی هیجان‌انگیز را به وجود بیاورد. برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ی مرسوم مثل رقابت‌های کاسپلی با حضور کاسپلیرهای معروف مانند Xiaoyu، اجرای موسیقی زنده و پخش تریلرهای جذاب از بازی‌های ناشرهای مختلف مثل ایکس‌باکس، بخش‌هایی از Gamescom Asia 2024 را تشکیل می‌دهند. در هر قسمت از رویداد، حضور افراد حرفه‌ای سبب افزایش کشش نمایشگاه می‌شود. برای نمونه وقتی Charess Mabia درکنار Vera Chimera و Angelus در جایگاه سه کاسپلیر حرفه‌ای مشغول داوری کم‌وکیف کاسپلی‌ها باشند، افراد حاضر در مسابقه بیشتر این رقابت را جدی می‌گیرند.

افزود بر تمام فعالیت‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، نمایشگاه Gamescom Asia به شیوه‌های گوناگون برای تعامل گیمرها و بازی‌سازها فکر کرده است. هر بازدیدکننده اگر موفق به تجربه‌ی تعداد مشخصی از بازی‌های مستقل شود و برچسب آن‌ها را روی کارت خود داشته باشد، پاداش می‌گیرد. در همین حین هر بازی‌ساز مستقل که بیشترین تعداد گیمرها را به غرفه‌ی خود جذب کند، برنده‌ی جایزه‌ی مخاطبان می‌شود. این جوایز جدا از پاداش‌هایی هستند که از سوی تیم داوری حرفه‌ای نمایشگاه تقدیم سازندگان ویدیوگیم‌های برتر خواهند شد. در این بین نباید مزایای عالی رویداد برای امکان ایجاد ارتباط بین بازیکن‌ها، بازی‌سازها، ناشرها و تولیدکنندگان محتوا را فراموش کرد.

شان لیدن، مدیر ارشد سابق پلی استیشن در گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ حضور خواهد داشت

سگا، سی‌دی پراجکت، لارین (سازنده بالدرز گیت ۳)، نکسون، تنسنت، دیوالور دیجیتال، Team17، یوبیسافت، Virtuos (سازنده ریمیک متال گیر سالید ۳) و رایت گیمز (سازنده ولورنت و لیگ آو لجندز)، Rovio (سازنده انگری بردز)، Certain Affinity، فوکس اینترتینمنت و NCSoft فقط برخی از شرکت‌های شناخته‌شده‌ای هستند که با سخنران‌های ویژه در گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ حضور پیدا می‌کنند.

مهمان‌های خاص از جمله تاکایوکی ناکایاما و شوهی ماتسوموتو (کارگردان و تهیه‌کننده بازی استریت فایتر 6)، شان لیدن (رئیس سابق هیئت مدیره استودیوهای جهانی پلی استیشن)، اندرو وینکات (صداپیشه قدیمی بازی‌های ویدیویی و برنده جایزه بفتا)، ریوزو سوجیموتو (تهیه‌کننده بازی Monster Hunter) و شیهوری (خواننده محبوب ژاپنی) نیز به گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ می‌آیند.

نمایشگاه بزرگ بازی های ویدیویی در آسیا | Gamescom Asia

رتروگیمینگ، جدیدترین فناوری‌های روز، هنرمندهای متفاوت، بازی‌های رومیزی، فروشگاه دل‌چسب برای گیمرها و مراسم‌های زنده‌ی هیجان‌انگیز روی استیج، هرکدام قسمت مخصوص به خود را در گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ دارند؛ تا توجه انواع‌واقسام افراد عاشق جهان بازی‌ها را جلب کنند. نمایشگاه Gamescom Asia 2024 ازطریق همکاری با تیم‌های درجه‌یک در برگزاری نمایشگاه‌ها از جمله Neo Tokyo Project به دنبال تضمین کیفیت رویداد از جهات مختلف است.

گیمزکام آسیا تمامی جنبه‌های جهان گیمینگ را گرد هم می‌آورد؛ از اسامی بزرگی همچون پلی‌استیشن تا بازی‌های مستقل خلاقانه و همین‌طور هر چیز دیگری که در این طیف بلند قرار می‌گیرد. نمایشگاه قرار است یک مقصد تمام‌وکمال برای همه‌ی افراد علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی باشد؛ افرادی که دوست دارند حضور در محل رخ دادن انواع‌واقسام اتفاقات مهم گیمینگ را تجربه کنند.
- داریا لا ول، Koelnmesse

نمایشگاه ویدیوگیمی بزرگ Gamescom Asia 2024 از ۱۷ تا ۲۰ اکتبر (۲۶ تا ۲۹ مهر) در کشور سنگاپور و به‌صورت دقیق‌تر در Suntec Singapore Convention & Exhibition Centre برگزار می‌شود. همراه زومجی باشید تا پوشش کامل و ویژه گیمزکام آسیا ۲۰۲۴ را از دست ندهید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات