پادجی | کوجیما پروداکشنز چگونه کوجیما پروداکشنز شد؟ (بخش اول)
هیدئو کوجیما یکی از شناختهشدهترین نامها در صنعت بازیهای ویدیویی است؛ بهعنوان کسی که زیرژانر مخفیکاری را در صنعت/هنر ویدیوگیم پررنگ کرد و از چند دههی قبل به داستانگویی عمیق و جدی در بازیهای خود اهمیت داد.
تیم پادجی در این پرونده به سراغ او میرود؛ به سراغ خالق متال گیر سالید. باتوجهبه طولانی و پرجزئیات بودن تاریخچهی موردبحث، این قسمت فقط بخش اول صحبتهای مفصل ما راجع به این بازیساز ژاپنی است و بخش دوم را هفته آینده تقدیم شما میکنیم.
در این قسمت به زندگی کوجیما قبل از ورود به صنعت بازی، سالهای نخست فعالیت او در کونامی، بازیهای کنسلشدهی وی و همینطور چالشهایی میپردازیم که برای ساخت بازی Metal Gear، بازی Snatcher به همراه نسخهای ویژه از آن، بازی Metal Gear 2: Solid Snake و بازی Policenauts با آنها دستوپنجه نرم کرد. درنهایت این قسمت با توضیحات مفصل دربارهی اولین بازی Metal Gear Solid به پایان میرسد.
در قسمت بعدی پادجی هم دوران فعالیت تیم «کوجیما پروداکشنز» را بهصورت کامل بررسی میکنیم و هم به تاسیس استودیو مستقل کوجیما پروداکشنز و فعالیتهای آن تا به امروز میپردازیم. نقطهی شروع بخش دوم این پرونده پادجی کجا است؟ به یاد آوردن اثری که از آن بهعنوان نخستین ویدیوگیم پستمدرن در تاریخ بازیها یاد میشود.
00:00:26 Kojima's childhood and teenage years
00:04:33 The Konami era begins
00:09:46 Penguin Adventure
00:10:29 Some cancelled video games
00:11:33 METAL GEAR
00:20:59 Snatcher
00:40:31 Some of Kojima’s craziest creative visions
00:46:34 Echoes of The Phantom Pain
00:51:41 SD Snatcher
00:53:32 Metal Gear 2: Solid Snake
00:55:29 Policenauts
00:56:47 Yoji Shinkawa
00:57:48 METAL GEAR SOLID
01:08:56 Psycho Mantis
01:16:48 Next Episode Preview
تهیهکننده و تدوینگر: محمدحسین جعفریان | ناظران فنی: فرزین شمسی و رضا حیدرینسب
طراحی پوستر: احسان جعفرزاده کردی
کارشناسهای این قسمت: علی گودرزی و محمدحسین جعفریان