نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

کوجیما: تا زمانی که بتوانم، بازی های بزرگ خواهم ساخت

هیدئو کوجیما، خالق مجموعه متال گیر، پس از ترک کونامی، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که او قصد دارد تا زمانی که توان دارد، بازی‌های بزرگ بسازد. بنا به گفته‌های کوجیما، او برای این کار زاده شده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

بدون شک مهم‌ترین اخبار صنعت بازیسازی چند روز اخیر، جدائی کوجیما از کمپانی کونامی و تاسیس کوجیما پروداکشنز، استودیو جدیدش بود. در راستای این اتفاقات، اخبار بسیار زیادی درباره پروژه بعدی کوجیما و به طور کل آینده استودیو کوجیما پروداکشنز منتشر شد. اخیرا کوجیما، مصاحبه‌ای با وب‌سایت نیو یورکر انجام داده که در آن‌ اعلام کرده که در ابتدا قصد داشت که پس از جدائی از کونامی، به یک تعطیلات یکساله در یک جزیره دور افتاده برود و به هیچ پروژه‌ای فکر نکند. اما هنگامی که این برنامه را با یکی‌ از دوستان هالیوودیش در میان گذاشته، وی کوجیما را از این کار منصرف کرده و به او گفته که باید به کار کردن ادامه دهد:

شنیدن این جمله از زبان دوستم باعث شد که من پی‌ ببرم وظیفه من در این دنیا ساختن بازی‌های بزرگ تا جایی‌ که توان دارم، است. این ماموریتی است که در زندگی‌ به من محول شده است.

با تمام این تفاسیر، اواسط هفته گذشته کوجیما اعلام کرد که پروژه بعدی او ممکن است یک بازی کوچک‌تری نسبت به پروژه‌های قبلی‌اش باشد. همچنین وی اعلام کرده بود که شاید در آینده کوجیما پروداکشنز به صنعت فیلم و انیمیشن سازی و ساخت محتوا برای واقعیت مجازی نیز وارد شود. در این مصاحبه جدید، او از اینکه الان به عنوان یک بازیساز مستقل کار می‌کند ابراز خوشحالی‌ کرد و گفت:

هنگامی که شما برای کمپانی‌های بزرگ مخصوصا کمپانی‌های ژاپنی کار می‌کنید، همه موارد از جمله کوچک‌ترین آنها باید قبل از عملی‌ شدن، تایید شوند و شما برای انجام هرکاری باید تشریفات اداری آن‌ را طی کنید. حال که من به عنوان یک بازیساز مستقل کار می‌کنم، می‌توانم هرکاری را که دلم می‌خواهد با سرعت بیشتری انجام دهم. دیگر لازم نیست وقت خود را صرف جلسات بیهوده بکنم.

همچنین وی در ادامه گفت که مستقل بودن به وی این اجازه را می‌دهد که راحت‌تر حرف خود را بزند:

وقتی‌ که من در حال کار در کمپانی بودم، هرچیزی که می‌گفتم می‌توانست به عنوان خط مشی کلی‌ کمپانی برداشت شود به همین دلیل نمی‌توانستم هرچیزی که دلم می‌خواهد را بگویم.

با اینکه کونامی اعلام کرده که قصد دارد که مجموعه متال گیر را ادامه دهد و در همین راستا چندی پیش آگهی‌ بزرگی‌ بر روی وب‌سایت خود برای استخدام افراد جدیدی برای ساخت این بازی منتشر کرده، ما می‌دانیم که این کمپانی قصد دارد تمرکز خود را بیشتر بر روی ساخت و عرضه بازی برای دستگاه‌های موبایل بکند. در همین راستا هنگامی که از کوجیما در اینباره سوال شد وی گفت که اگر شما فقط بر روی سوددهی‌ کوتاه مدت تمرکز کنید، از رقابت عقب خواهید ماند و تقریبا غیر ممکن است که دوباره بتوانید جایگاه خود را به دست بیاورید. البته هنوز مشخص نیست که این صحبت‌های وی درباره کونامی بوده یا خیر.

نظر شما درباره صحبت‌های کوجیما چیست؟ آیا شما نیز از اینکه وی تبدیل به یک بازیساز مستقل شده، خوشحال هستید؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده