نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

احتمال ساخت فیلم و انیمیشن توسط کوجیما پرداکشنز

یکی‌ از داغ‌ترین اخبار چند روز اخیر، تأسیس استودیو کوجیما پرداکشنز توسط هیدئو کوجیما و ساخت اولین بازی این استودیو است. حال کوجیما اعلام کرده که ممکن است در آینده آنها به تولید فیلم و انیمیشن نیز بپردازند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

چند روز پیش بود که قرارداد هیدئو کوجیما، مرد افسانه‌ای صنعت بازیسازی، با کمپانی کونامی به طور رسمی به اتمام رسید و او به سرعت استودیو کوجیما پروداکشنز را تاسیس کرد و همچنین اعلام کرد که اولین بازی این استودیو ابتدا برای کنسول پلی‌استیشن 4 و سپس برای رایانه‌های شخصی‌ منتشر خواهد شد و در ادامه افزود که این بازی هیچ ربطی به بازی Silent Hills ندارد. در مصاحبه‌ای که کوجیما اخیرا انجام داده، وی گفته که این احتمال وجود دارد که پس از ساخت این بازی، استودیو او دست به ساخت انیمیشن، فیلم یا محتوای دیجیتالی دیگری بزند:

تمرکز ما بر روی ساخت و تولید محتوای دیجیتالی است و به همین دلیل ما احتمال ساخت فیلم یا انیمیشن را نیز رد نمی‌کنیم. اما فکر می‌کنم اولین چیزی که طرفداران از من انتظار دارند، ساخت یک بازی است. به همین دلیل در حال حاضر تمرکز خود را برروی ساخت یک بازی گذاشته‌ام. پس از اینکه ساخت این بازی تمام شد و ما توانستیم نظر مثبت طرفداران را جلب کنیم، ساختن محتوای دیجیتالی دیگر را بررسی‌ می‌کنیم.

وی پیش از این اعلام کرده بود که پس از لغو شدن ساخت بازی Silent Hills توسط کونامی، که قرار بود با همکاری گیلرمو دل تورو، کارگردان مطرح هالیوود، ساخته شود، کماکان دوست دارد که با دل تورو همکاری کند. خود دل تورو پس از اتفاقات پیش آمده در تابستان اعلام کرده بود که هرگز دوباره به صنعت بازی‌های ویدیویی برنمی‌گردد.

در ادامه این مصاحبه کوجیما درباره تکنولوژی واقعیت مجازی نیز صحبت‌هایی‌ کرد:

شاید یک روز من با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی یک محصول بسازم. البته هنوز مطمئن نیستم اما باور دارم که این تکنولوژی آینده روشنی دارد.

اما به نظر می‌رسد اولین بازی او با هدست پلی‌استیشن VR سازگار نباشد:

در حال حاضر درباره این تکنولوژی و عینک‌های بزرگ آن‌ زیاد مطمئن نیستم. شاید در آینده این تکنولوژی به واقعیت افزوده (Augmented Reality) تغییر پیدا کند. زمانی‌ که این تکنولوژی وارد نشیمن خانه‌ها شود، نحوه تجربه بازی‌ها و فیلم‌ها برای بسیاری از مردم تغییرات زیادی خواهند کرد و من دوست دارم که در آن‌ نقشی‌ داشته باشم.

نظر شما درباره این مصاحبه کوجیما و ساخت فیلم و انیمیشن توسط استودیوی کوجیما پروداکشنز چیست؟

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده