نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۱

هیدئو کوجیما پس از جدایی از کونامی یک استودیو بازی‌سازی تاسیس خواهد کرد [به‌روزرسانی]

قرارداد همکاری هیدئو کوجیما و کمپانی کونامی در پایان ماه جاری میلادی تمام خواهد شد و حال سایت ژاپنی  Nikkei گزارش داده که خالق سری متال‌گیر در اندیشه تاسیس یک استودیو بازی‌سازی شخصی است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

رفتار‌های نادرست کمپانی کونامی با هیدئو کوجیما، از اسفند ۹۳ کلید خورد که این شرکت با محدود کردن اختیارات کوجیما، زمزمه‌های جدایی وی از کونامی پس از ساخت بازی Metal Gear Solid V: The Phantom را بر سر زبان‌ها انداخت. کونامی همچنین بازی Silent Hill را لغو کرد که با همکاری کوجیما، گیلرمو دل‌تورو و جونجی ایتو ساخته می‌شد. این نوع رفتار‌ها با کوجیما و حذف نام وی از روی جلد آخرین نسخه متال‌گیر باعث شد تا این بازی‌ساز بزرگ پس از انتشار بازی، طی یک ویدیوی احساسی از سری متال‌گیر خداحافظی کند. کوجیما همچنین اواخر مهر ماه امسال کونامی را ترک کرد که البته این شرکت اعلام کرد کوجیما جدا نشده و فقط به یک تعطیلات دراز‌مدت رفته‌است. ولی وقتی جف کایلی در جریان مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی ۲۰۱۵ اعلام کرد که کوجیما فقط به دلیل ممانعت کونامی نتوانسته در این مراسم حضور داشته باشد، مشخص شد که جدایی کوجیما از کونامی قطعی است.

اکنون و در حالی که فقط ۱۵ روز تا پایان قرارداد همکاری رسمی کوجیما و کونامی باقی مانده، سایت Nikkei گزارش داده است که کوجیما این روز‌ها در اندیشه تاسیس یک استودیو شخصی است. البته این گزارش فعلا توضیحات بیش‌تری در مورد این استودیو جدید ارائه نمی‌دهد. ولی به نظر می‌رسد که کوجیما مذاکراتی با سونی داشته تا در صورت توافق، استودیو جدید خود را تحت نظر این کمپانی بزرگ تاسیس و اداره کند.

البته باید در نظر داشت که حتی اگر کوجیما استودیو جدیدی هم تاسیس کند، کونامی مالک رسمی سری متال‌گیر است و چندی پیش هم اعلام کرد توانایی ساخت ادامه این سری را حتی بدون حضور کوجیما هم دارد.

به هر‌حال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت آینده کاری هیدئو کوجیما چه خواهد شد. نظرات خود را در مورد این خبر با زومجی در میان بگذارید.

به‌روز‌رسانی:

سایت گیم‌اسپات اعلام کرده که در ترجمه‌ی این خبر از سایت ژاپنی Nikkei اشتباهی پیش آمده و در ترجمه صحیح اعلام شده که کوجیما قصد دارد تا همراه با تعدادی از همکاران سابقش در استودیو Kojima Productions یک استودیو کاملا مستقل تاسیس کند و با سونی هم در حال مذاکره است تا اولین بازی خود را ابتدا برای کنسول‌های پلی‌استیشن عرضه کند. در نتیجه کوجیما تمایلی برای پیوستن به سونی ندارد و یک استودیو مستقل تاسیس خواهد کرد.

منبع: TheVerge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده