نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵

کونامی: برای ساخت ادامه سری Metal Gear Solid نیازی به کوجیما نداریم!

چندی پیش کونامی با استخدام نیرو‌های جدید شایعات مربوط به کنار گذاشتن بازی‌های کنسولی را تکذیب کرد و در همین راستا گراهام دی، مدیر بخش اجتماعی شعبه بریتانیا کونامی، مصاحبه‌ای ویدیویی انجام داده که در خلال آن صحبت‌های جالبی در مورد بازی Metal Gear Solid نیز مطرح کرده است، با زومجی همراه باشید.
هیدئو کوجیما، خالق محبوب سری بازی‌های Metal Gear Solid، اخیرا با انتشار ویدیویی از سری بازی محبوب خود خداحافظی کرد، با این حال هنوز خبری رسمی در مورد جدایی وی از کونامی منتشر نشده و روابط بین کونامی و کوجیما کاملا نامشخص است. با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد که کونامی خود را برای جدایی کوجیما آماده کرده و گراهام دی اعلام کرد که این استودیو حتی بدون حضور کوجیما هم دنباله موفقی برای سری Metal Gear Solid تولید خواهد کرد. وی در ادامه با اشاره به بازی Metal Gear Rising: Revengeance  گفت که این بازی یکی از آثاری است که بدون حضور کوجیما و توسط پلتینیوم گیمز تولید شده و توانسته موفق هم عمل کند:
چیزی که در سری متال‌گیر مهم است، داستان و شخصیت‌های بازی هستند و حضور یا عدم حضور کوجیما چندان مهم نیست، بلکه ما قادر هستیم تا این داستان را در زمینه‌های جدیدی گسترش دهیم. در کونامی ما همواره از گذشته برای ساخت آینده‌ای بهتر درس می‌گیریم و این امر در نسخه جدید بازی PES هم مشهود است که با رفع ایراد‌های گذشته توانسته بسیار موفق عمل کند.
urlوی در ادامه صحبت‌های خود هم عدم ساخت بازی‌های کنسولی توسط کونامی را کاملا تکذیب کرد:
ما کار ساخت بازی‌های کنسولی را مثل گذشته ادامه خواهیم داد، ولی اعتقاد داریم که بازی‌های موبایل در آینده دور و نزدیک بسیار حیاتی خواهند بود و به همین دلیل هم تلاش می‌کنیم تا به یکی از قدرت‌های بازی‌سازی در این زمینه تبدیل شویم.
در ادامه می‌توانید ویدیو صحبت‌های گراهام دی را تماشا کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

به هر حال نسخه Phantom Pain بازی متال گیر که توسط هیدئو کوجیما ساخته شده بود، چندی پیش عرضه شد و بازخورد‌های بسیار مثبت طرفداران و منتقدان را در پی داشت و در بررسی زومجی هم نمره عالی ۱۰ را دریافت کرد. حال فقط باید منتظر ماند و دید که سرنوشت این بازی محبوب چه خواهد شد و کونامی آینده آن را به چه شکلی رقم خواهد زد. به نظر شما سری متال‌گیر بدون حضور کوجیما بازهم ارزشمند خواهد بود یا خیر؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده