نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

تحلیلگر نام آشنای صنعت بازی سازی، از احتمال عرضه کنسول های نسل ۹ در سال ۲۰۱۹ خبر داد

مایکل پچر، تحلیلگر نام آشنای دنیای بازی‌های ویدیویی، مدعی شد که احتمال دارد نسل نهم کنسول‌‌های بازی در سال ۲۰۱۹ آغاز شود و احتمال داد سونی و مایکروسافت از همین حالا در حال کار برروی نسل بعدی کنسول‌‌های خودشان باشند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

نسل هشتم کنسول‌های بازی خانگی هنوز در اوایل راه است و کماکان به فروش خوب خود ادمه می‌دهد. همین چندی پیش بود که سونی اعلام کرد در حدود ۳۶ میلیون دستگاه کنسول پلی‌استیشن 4 فروخته است که رقم بسیار قابل توجهی است. در مقابل مایکروسافت هم در حال سپری کردن روزهای خوشی است و با اینکه این کمپانی از اعلام دقیق آمار فروش خودداری می‌کند، اما چندی پیش شایعه‌ای مطرح شد مبنی بر اینکه تا به حال بیش از ۱۸ میلیون دستگاه ایکس‌باکس وان به فروش رفته است. اما این دلیل نمی‌شود این کمپانی‌ها برای آینده برنامه‌ریزی نکنند و به نظر می‌رسد این کمپانی‌ها از همین حالا در حال کار برروی سخت‌افزار نسل بعدی هستند.

مایکل پچر، تحلیلگر نام آشنای دنیای بازی‌های ویدیوی اعتقاد دارد ما بسیار زودتر از آنچه که انتظار داریم نسل نهم کنسول‌های بازی را خواهیم دید:

اگر در سال ۲۰۱۸ ما وارد نسل جدید شویم، من تعجب می‌کنم اما احتمال اینکه این اتفاق در سال ۲۰۱۹ بیفتد، بسیار زیاد است اما من تقریبا مطمئن هستم که در سال ۲۰۲۰، ما وارد نسل نهم خواهیم شد. پس نسل هشتم کنسول‌های بازی بیش از ۵ سال و احتمالا در حدود ۷ سال به طول می‌انجامد.

معماری به کار رفته در کنسول‌های نسل هشتمی به خصوص در مورد کنسول پلی‌استیشن 4، باعث شده که انتقال به نسل بعدی کنسول‌ها به کار راحت‌تری تبدیل شود و احتمال به وقوع پیوستن پیش‌بینی‌های پچر بسیار زیاد است. در حال حاضر که هر دو غول ساخت کنسول‌‌های بازی، تمرکز خود را برروی نسل هشتم گذشته‌اند و باید منتظر بمانیم و ببینیم چه زمانی اولین اطلاعات درباره نسل بعدی کنسول‌های بازی منتشر خواهد شد.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا شما با مایکل پچر موافق هستید؟

منبع: Push Square


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده