نویسنده: مرتضی تقوی
// پنجشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

توسعه دهنده ارشد هدست PlayStation VR سونی را ترک خواهد کرد

با وجود اینکه هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR کمپانی سونی برای عرضه در همین سه ماهه اول سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است، دِیو رِینارد، یکی از توسعه‌دهندگان ارشد این هدست، اعلام کرد که کمپانی سونی را ترک خواهد کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

هدست واقعیت مجازی سونی، PlayStation VR، که اولین گام بزرگ این کمپانی ژاپنی در ورود به دنیای جذاب واقعیت مجازی محسوب می‌شود به زودی وارد بازار خواهد شد. با وجود اینکه این هدست هنوز عرضه نشده، اما خبر‌های مختلفی از قیمت آن و دو نسخه‌ای بودن از گوشه و کنار به گوش می‌رسد.

علی رغم اینکه این کمپانی مشغول تدارکات نهایی برای عرضه‌ی هدست خود به بازار است، دکتر دِیو رِینارد، یکی از توسعه‌دهندگان ارشد بخش واقعیت مجازی سونی، اعلام کرد که به زودی این کمپانی را ترک خواهد کرد تا حرفه‌ی خود را به صورت مستقل در صنعت واقعیت مجازی دنبال کند.

رینارد پیش از این رئیس استودیو لندن بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی بود که بزرگترین استودیو‌ی اروپایی سونی محسوب می‌شود و تیم آن هم اکنون مشغول ساخت بازی‌های برجسته‌ی این هدست به نام‌های The Deep و The London Heist است.

dave ranyardرینارد در صحبت‌هایش این کار را تصمیم سختی توصیف و اضافه کرد که بعد‌ها هم ممکن است بر روی پلتفرم PlayStations VR کار کند، اما این بار به صورت مستقل. وی در ادامه‌ی صحبت هایش می‌گوید:

سال ۲۰۱۶، سال تکنولوژی واقعیت مجازی خواهد بود، بنابراین زمان کنونی برای من بهترین زمان برای برداشتن این گام و فعالیت در قالب توسعه‌دهنده ی مستقل است. ظهور رسانه‌ی جدیدی مثل واقعیت مجازی اتفاقی نیست که همیشه بیوفتد و از صمیم قلب می‌خواهم که من هم جزئی از این دنیای جدید باشم.

پیش از این آتسوشی موریتا، رئیس بخش آسیا و ژاپن پلی‌استیشن، در مصاحبه‌ای که با مجله معتبر فامیتسو انجام داد، از برنامه‌های سونی برای اطمینان از موفقیت هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR حرف زده بود. همچنین، هدست آکیولس ریفت، یکی دیگر از هدست‌های واقعیت مجازی، قیمتی معادل ۶۰۰ دلار خواهد داشت که با توجه به اینکه طبق اعلام‌های غیر رسمی قیمت هدست سونی ۳۰۰ دلار خواهد بود، باید گفت که در زمینه‌ی قیمت سونی با اختلاف دست بالا را دارد. البته با در نظر گرفتن تمامی فاکتور‌ها و صحبت‌های سازندگان آکیولس مبنی بر به قدرتمند بودن هدست‌شان نسبت به PlayStation VR، شاید ورق بازار به نفع این هدست آمریکایی برگردد.

منبع: GAMASUTRA


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده