نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

کوجیما می‌خواهد بازی جدیدش در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشد

هیدئو کوجیما، بازی‌ساز افسانه‌ای ژاپنی، امیدوار است که پروژه‌ی جدیدش بتواند در حوزه‌هایی مانند ساخت انیمه و اسباب‌بازی بازتاب داشته باشد. با زومجی همراه باشید.

هیدئو کوجیما مایل است که بازی در دست ساخت‌اش دنیایی غنی را به وجود بیاورد؛ دنیایی که مرزهای آن، قلمروی بازی‌های رایانه‌ای را پشت سر بگذارد و به عرصه‌های هنری دیگر هم راه پیدا کند. وی اخیرا طی گفت‌وگویی در محل برگزاری مراسم DICE، بحث پروژه‌ی مشترک استودیو کوجیما پروداکشنز و سونی را پیش کشید و از اشتیاق‌اش برای تبدیل شدن این پروژه به یک بازی چند نسخه‌ای صحبت کرد.

خالق سری Metal Gear در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای ساختن یک بازی با پتانسیل تبدیل شدن به یک سری را دارد یا خیر، گفت:

در این راستا، ما و سونی سرگرم کار بر روی پروژه‌ای هستیم که یک آی‌پی جدید به شمار می‌رود. البته من نمی‌دانم که آیا این اثر [در ادامه] یک سری خواهد شد یا خیر؛ ولی می‌خواهم چیزی بسازم که تأثیرگذاری لازم را برای تبدیل شدن به یک سری داشته باشد.

کوجیما در ادامه گفت:

منظور من از تأثیرگذاری، وجود ویژگی‌های منحصربه‌فرد در بازی، شخصیت‌ها و دنیای [آن] است. این تأثیرگذاری می‌تواند در [عرصه‌هایی] بیرون از بازی‌ها، مانند انیمه، مانگا و مجسمه‌های اسباب‌بازی، هم نمود پیدا کند.

کوجیما پس از جدا شدن از کمپانی کونامی، مدتی است که در استودیوی مستقل کوجیما پروداکشنز (که هم‌نام استودیوی پیشین‌اش است) با همکاری سونی سرگرم ساختن یک بازی جدید است. این بازی که هنوز جزئیات آن را نمی‌دانیم قرار است برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده