نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰

سونی: افسون واقعیت مجازی را با Star Wars Battlefront تجربه می‌کنید

شرکت سونی معتقد است که نسخه واقعیت مجازی Star Wars Battlefront یکی از بهترین بازی‌هایی است که افراد می‌توانند با استفاده از هدست پلی‌استیشن VR روی کنسول پلی‌استیشن 4 تجربه کنند. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

به تازگی جان کلر، نایب رییس بخش بازاریابی شرکت سونی گفتگویی با وبسایت Fortune انجام داد و ضمن ارائه توضیحاتی درباره نسخه واقعیت مجازی Star Wars Battlefront، از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین بازی‌های هدست پلی‌استیشن VR یاد کرد. کلر گفت:

ما با الکترونیک آرتس، دایس، لوکاس‌فیلم و دیزنی مشغول به کار هستیم تا یک چیز بسیار ویژه و باارزش برای پاسخ دادن به این سوال درونی بسیاری از افراد بسازیم: «چطور می‌توانم در دنیای جنگ ستارگان باشم؟» Battlefront یکی از آن بازی‌ها است که معنای حقیقی بودن در دنیای واقعیت مجازی را به بازیکن‌ها نشان می‌دهد. این خیلی خاص و استثنایی است. از آنجا که این بازی به صورت یک تجربه واقعیت مجازی طراحی شده، بسیار متفاوت از بازی پلی‌استیشن 4 (نسخه معمولی بازی Star Wars Battlefront) خواهد بود.

نسخه واقعیت مجازی Star Wars Battlefront به طور اختصاصی برای هدست پلی‌استیشن VR عرضه می‌شود. کلر در ادامه صحبت‌هایش به تفاوت بازی‌های انحصاری روی کنسول‌های خانگی و پلتفرم‌های واقعیت مجازی اشاره کرد. او گفت:

نقش بازی‌های اختصاصی واقعیت با آن چیزی که در مورد کنسول‌های خانگی دیده‌ایم کمی متفاوت است. برای مثال من معتقدم که نیازی نیست یک برنامه برتر (بازی اختصاصی بزرگ) وجود داشته باشد؛ می‌توانیم طیف وسیعی از برنامه‌های برتر را داشته باشیم. واقعیت مجازی تا حد زیادی شخصی است. بستگی دارد که افراد مایل به تجربه چه چیزی هستند و چه چیزی را عالی می‌دانند. این با انتشار [بازی‌ها] روی پلتفرم‌های کنسولی متفاوت است.

star_wars_battlefront_e3

پلی‌استیشن VR پاییز امسال با بیش از ۵۰ بازی مختلف منتشر خواهد شد. کلر می‌گوید که Star Wars Battlefront نیز می‌توان یکی از بازی‌های زمان عرضه هدست سونی باشد، اما هنوز زمان انتشار این بازی مشخص نشده است.

نسخه واقعیت مجازی Star Wars Battlefront اولین بار در رویداد اختصاصی پلی‌استیشن VR در کنفرانس GDC 2016 معرفی شد. در آن زمان اعلام شد  این نسخه ترکیبی از بازی و یک تجربه سینمایی خواهد بود که بر اساس Star Wars Battlefront ساخته می‌شود.

بازی تیراندازی سوم‌شخص Star Wars Battlefront که به وسیله استودیوی دایس ساخته شده در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵ (۲۶ آبان ۱۳۹۴) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد و در مجموع فروش بیش از ۱۲ میلیون نسخه‌ای را تجربه کرد. الکترونیک آرتز ساخت قسمت‌های بعدی این بازی را تایید کرده است.

سونی همچنین در کنفرانس GDC 2016 برای اولین‌ بار زمان انتشار و قیمت پلی‌استیشن VR را اعلام کرد. بر این اساس قرار است هدست واقعیت مجازی سونی در ماه اکتبر ۲۰۱۶ (مهر-آبان ۱۳۹۵) با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه شود.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده