نویسنده: محسن بیگی نیا
// جمعه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰

سونی از وجود پلی استیشن 5 اطمینان ندارد

لورن لنینگ، بازیساز باسابقه، در مصاحبه با وبسایت گیم‌ اینفورمر اعلام کرد، سونی حتی از ساخته شدن پلی‌ استیشن 5 اطمینان کافی نداشته است. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

یکی از جذابترین اتفاقات مربوط به صنعت بازی‌ها در سال جاری، وجود شایعات و گزارش‌هایی در ارتباط با عرضه‌ی کنسول‌های جدید از سوی سونی و مایکروسافت، آن هم پیش از پایان یافتن عمر کنسول‌های نسل حاضر است. مسلما همه از شنیدن این خبر خوشحال نشده‌اند، اما لورن لنینگ، خالق مجموعه Oddworld، قصد دفاع از این ایده را دارد.

لنینگ در جدیدترین نمایش ویدیویی گیم‌اینفورمر گفته که سال گذشته طی مراسم DICE از شوهی یوشیدا، رئیس پلی‌استیشن، در یک شام خصوصی خواسته است تا جزئیاتی را در مورد پلی‌استیشن 5 و اینکه چگونه به نظر خواهد رسید با وی در میان بگذارد. لنینگ گفت:

من پرسیدم: «پلی‌استیشن 5 چگونه به نظر خواهد رسید؟» و او گفت: «منظورت این است که اگر ...» و من چنین حالتی داشتم: «وای خدا! آیا حاضر هستی همین را روی صحنه بگویی؟» و او گفت: «بله، این یک حدس است».

هرچند این موضوع در گفتگوی رسمی که لنینگ و یوشیدا در کنفرانس دایس 2015 داشتند مطرح نشد، با این حال شما می‌توانید صحبت‌های کامل آنها را در یوتیوب مشاهده کنید. به نظر می‌رسد اگر سونی مشغول کار روی چیزی مانند پلی‌ استیشن 4.5 باشد،  لنینگ از آن حمایت خواهد کرد. لنینگ گفت:

این واقعاً چیزی هیجان‌انگیز است؛ او هیچ جواب واضحی به من نداد، اما به این موضوع اشاره‌هایی کرد: «ما نیاز داریم سریع و باهوش‌تر باشیم، هیچ یک از ما نمی‌دانیم که آینده واقعاً به شکلی خواهد بود، پس چگونه باید با سرعت بیشتر با آن سازگار شویم؟». به نظر من، این نوع دیدگاه او در مورد این موضوع بود، که البته من فکر می‌کنم دیدگاه درستی است.

کنسول‌های بازی با گوشی‌های هوشمند که معمولا به صورت سالیانه ارتقا پیدا می‌کنند فرق دارند. کنسول‌ها به طور عادی برای ۵ تا ۷ سال عمر می‌کنند، با این حال اگر ثابت شود گزارش‌ها در مورد نسخه‌های بروزرسانی شده‌ی ایکس‌باکس و پلی‌استیشن صحیح هستند، چرخه‌ی طولانی عمر کنسول‌ها می‌تواند تغییر کند. لنینگ ادامه داد:

من فکر می‌کنم  این ایده که شما یک محصول فناوری را که قرار است برای هفت سال آینده دوام بیاورد عرضه کنید، هر روز کمتر و کمتر می‌تواند عملی باشد؛ حتی با وجود اینکه نسل‌ پلتفرم‌ها مدت زمان بیشتری دوام می‌آورند. بنابراین بنظر می‌رسد که موقعیت [کنسول‌ها] در خطر است.

به تازگی گزارشی منتشر شده بود که ساخت پلی‌استیشن 4 جدید و قوی‌تر به وسیله سونی را تایید می‌کرد. همچنین در خبری دیگر اعلام شد که کیت‌های مخصوص توسعه‌دهندگان این کنسول در بین بازیسازان توزیع شده‌اند.

البته فقط سونی نیست که قصد دارد سخت‌افزار جدیدی را عرضه کند؛ اخیرا در خبرها داشتیم که مایکروسافت در حال آزمایش نمونه‌های اولیه مختلفی از نسخه جدید ایکس‌باکس وان است. البته فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس چندی پیش گفته بود که طرفداران ایکس‌باکس نباید منتظر ایکس‌باکس 1.5 باشند.

با این وجود، همه افراد از شنیدن خبر بروزرسانی سخت‌افزاری کنسول‌های نسل جدید خوشحال نمی‌شوند. گرگ زشاک، یکی از بنیان گذاران استودیوی بایوور، اخیراً گفته بود که چنین روشی برای عرضه‌ی کنسول‌ها باعث به دردسر افتادن سازندگان بازی و بازیکن‌ها خواهد شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده