نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۳

شایعه: نینتندو NX از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند؛ تعویق در تولید انبوه کنسول

گویا کمپانی نینتندو تولید انبوه Nintendo NX را تا اوایل سال ۲۰۱۷ به تعویق انداخته تا بتواند امکان پشتیبانی از واقعیت مجازی را به این کنسول اضافه کند. با زومجی همراه باشید.

به‌ادعای وب‌سایت دیجی‌تایمز، ظاهراً کمپانی نینتندو تصمیم گرفته تا قابلیت‌های NX، کنسول معرفی‌نشده‌اش را افزایش دهد. به همین دلیل، قرار شده آغاز فاز تولید انبوه این محصول از میانه‌های سال جاری میلادی به اوایل سال ۲۰۱۷ موکول شود. نینتندو پیش‌تر اعلام کرده بود که می‌خواهد ان‌ایکس را در مارس سال آینده (اسفند ۹۵-فروردین ۹۶) به بازارها عرضه کند؛ اما در صورتی که خبر جدید واقعیت داشته باشد، کمپانی ژاپنی احتمالاً ناچار خواهد بود تا زمان عرضه‌ی اعلام‌شده را تغییر دهد. در این میان، این‌طور شنیده می‌شود که نینتندو قصد داشته برای اولین سال عرضه‌ی NX حدود ۲۰ میلیون دستگاه از آن را به تولیدکنندگان سفارش دهد؛ اما اکنون رقم سفارش‌اش را به زیر ۱۰ میلیون واحد رسانده است. با این حال، تعدادی از قطعات کلیدی نینتندو NX تا پایان سال ۲۰۱۶ به مرحله‌ی تولید خواهند رسید.

به‌گفته‌ی دیجی‌تایمز، قابلیتی که نینتندو می‌خواهد به Nintendo NX اضافه کند به واقعیت مجازی مربوط می‌شود؛ اما این وب‌سایت دقیقاً مشخص نکرده که منظورش از «کاربرد مرتبط با واقعیت مجازی» چیست. به‌هرحال منابع دیجی‌تایمز که در بخش‌هایی از زنجیره‌ی تامین نینتندو فعالیت می‌کنند، می‌گویند که کمپانی ژاپنی اقدام فوق را در راستای «پیش افتادن در رقابت‌های آینده‌ی [حوزه‌ی] بازی‌های ویدیویی و بازی‌های موبایل» انجام می‌دهد؛ با این امید که بتواند پاسخی «راضی‌کننده» برای تب این روزهای بازار گیمینگ داشته باشد. گزارش فوق همچنین با مطرح کردن این ادعا که NX به‌نوعی هم یک کنسول دستی است و هم یک کنسول خانگی، بعضی از شایعات پیشین در مورد این محصول را قوت می‌بخشد. در گزارش همچنین عنوان شده که ان‌ایکس صفحه‌نمایشی با اندازه‌ای بین ۵ تا ۷ اینچ دارد و کنترلری هم همراه آن عرضه می‌شود.

شما چه فکر می‌کنید؟ با توجه به مواردی که تا اینجا در مورد نینتندو NX شنیده‌اید، چه نظری درباره‌ی آن دارید؟

منابع: VG247 / Destructoid


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده