// پنجشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

فروش کلی کنسول Wii U به ۹.۵ میلیون دستگاه رسید

امروز نینتندو مانند اکتیویژن کنفرانسی را برگذار کرد تا از آمار مالی کمپانی خود طی سال اقتصادی گذشته رونمایی کند. در طی این کنفرانس نینتندو همچنین آمار کلی فروش کنسول Wii U را اعلام کرده و در کنارش نیز از لیست پرفروش‌ترین بازی‌های عرضه شده برای این دستگاه هم رونمایی کرد.

همانطور که پیش از این در زومجی خواندید، نینتندو با ارائه گزارش مالی خود اعلام کرد که بالاخره بعد از گذشت چهار سال به سوددهی سالانه رسیده است.  این شرکت برای سال مالی گذشته (دو سال پیش) تنها توانسته بود ۳.۳۸ میلیون کنسولِ Wii U را به دست مصرف کنندگان برساند اما برای امسال ظاهرا آمار فروش دو برابر شده و آمار کنسول‌های فروش رفته به ۹.۵۴ میلیون دستگاه دستگاه رسیده است. آمار اعلام شده تا تاریخ یازدهم فروردین ماه ختم می‌شود.

البته با اینکه فروش این کنسول نسبت به سال پیش بسیار بهتر بوده اما اگر بخواهیم بنا را بر مقایسه بگذاریم کمپانی سونی تا به حال ۲۲.۳ میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 به دست خرده فروشان رسانده لذا نینتندو نسبت به رقیب ژاپنی خود بر خلاف نسل گذشته بسیار عقب‌تر است.

در زمینه فروش نرم افزاری نیز کنسول Wii U دارای چندین بازی قدرتمند بوده که توانسته‌اند فروششان را از مرز یک میلیون نسخه رد کنند. برای مثال بازی Mario Kart 8 با فروش ۵ میلیونی خود از زمان عرضه در ماه می سال ۲۰۱۴ تا به الان رهبری لیست انحصاری‌های پر فروش Wii U را بر دوش دارد.

در ادامه می‌توانید لیست کاملی از پرفروش‌ترین انحصاری‌های نینتندو را مشاهده کنید. فروش تمامی بازی‌ها تا تاریخ یازدهم فروردین ماه حساب شده و هر دو نسخه‌ی فیزیکی و دیجیتالی را مشمول می‌شود.

  1. ۵.۱۱ میلیون نسخه -- Mario Kart 8
  2. ۴.۸۱ میلیون نسخه -- New Super Mario Bros. U
  3. ۴.۶۸ میلیون نسخه -- Nintendo Land
  4. ۴.۱۰ میلیون نسخه -- Super Mario 3D World
  5. ۳.۶۵ میلیون نسخه -- Super Smash Bros. Wii U
  6. ۲.۲۵ میلیون نسخه -- New Super Luigi U
  7. ۱.۵۵ میلیون نسخه -- Wii Party U
  8. ۱.۵۲ میلیون نسخه -- The Legend of Zelda: The Wind Waker HD

همچنین نینتندو طی سال اقتصادی گذشته برای اولین بار بعد از چهار سال توانست به سوددهی کامل برسد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده