نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰

کونامی در حال مذاکره برای تولید قسمت بعدی مجموعه Metal Gear Solid است

در حالی‌که هنوز عَرَق انتشار بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain هم خشک نشده، ظاهرا کونامی در حال مذاکره و برنامه‌ریزی برای تولید قسمت بعدی این مجموعه قدیمی است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.
براساس اطلاعات منتشرشده توسط یکی از اعضای داخلی کونامی که نخواسته نامش فاش شود، اعضای بلند بالای این کمپانی مذاکره و برنامه‌ریزی برای تولید قسمت بعدی مجموعه بازی‌های Metal Gear Solid را آغاز کردند:
زمانی که تولید یک بازی به این بزرگی آغاز می‌شود، به بودجه بسیار بزرگی نیاز است.
متاسفانه این شخص هیچ اطلاعاتی در رابطه با حضور هیدئو کوجیما در روند تولید قسمت جدید این مجموعه ارائه نداده است. براساس گزارشات منتشرشده، کوجیما در تاریخ ۹ اکتبر پس از سه دهه، کونامی را ترک کرد. با این حال اعضای این کمپانی عقیده دارند این خبر واقعیت ندارد و کوجیما این روزها به تعطیلاتی طولانی‌مدت رفته است! این اولین باری نیست که اخباری در رابطه با تولید قسمت بعدی بازی Metal Gear Solid منتشر می‌شود. در ماه مارس سال ۲۰۱۵، کونامی آزمایشات و مصاحبه‌هایی را برای انتخاب افرادی که روی قسمت بعدی این مجموعه کار خواهند کرد انجام داد و از علاقه‌مندان درخواست کرد اگر به تولید این بازی علاقه دارند، با آن‌ها تماس بگیرند. این کمپانی در این رابطه گفته بود:
پس از انتشار بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain، کونامی همچنان به تولید قسمت‌های بعدی این مجموعه باکیفیت بالا ادامه خواهد داد. از حمایت‌های بی‌وقفه شما از مجموعه Metal Gear Solid نهایت سپاس و تشکر را داریم. کونامی از همین‌حال قدم‌بعدی را برای تولید قسمت بعدی این مجموعه آغاز کرده است. ما آزمایشات و مصاحبه‌های زیادی را انجام خواهیم داد تا بهترین افراد را برای رهبری تولید این پروژه پیدا کنیم. اشخاصی که علاقه زیادی به کار کردن روی این مجموعه دارند، می‌توانند از طریق وبسایت رسمی کونامی با ما تماس بگیرند.
Metal Gear Solid v براساس قراردادی که کوجیما با کونامی دارد، این شخص تا پایان ماه دسامبر نمی‌تواند هیچ پروژه یا خبر مهمی را از سوی خود منتشر کند. در ماه مارس ۲۰۱۵، جنگی برای تصاحب قدرت میان کوجیما و کونامی آغاز شد که تنها قربانی آن گیمرها بودند. از آن زمان دسترسی‌های کوجیما در کونامی محدود شد و حتی در نقطه‌ای کونامی نام وی را هم از روی باکس‌آرت بازی حذف کرد! همچنین در همان روزها که این خبر مبحث داغ منابع خبری بود، اوتسوکا آکیو که پیش از این در چندین نسخه‌ی کنسولی و کنسول‌های دستی این مجموعه وظیفه صداپیشگی شخصیت‌های سالید اسنیک و بیگ باس را بر عهده داشته بود، اعلام کرد استودیو کوجیما پِروداکشِنز هم منحل شده است:
استودیوی کوجیما پروداکشنز منحل شده است. به نظر می‌رسد بازی‌ای که اعضای تیم برای ساختش از نهایت تلاش خود استفاده کردند (Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain) تقریبا به پایان رسیده است.
 

دانلود ویدیو با رزولوشن 320p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

نظر شما در این رابطه چیست؟ اگر قسمت بعدی بازی Metal Gear Solid بدون حضور کوجیما تولید شود، آیا مایل به خرید و تجربه این بازی خواهید بود؟ بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در تاریخ ۱ سپتامبر (دهم شهریور) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان  و رایانه‌های شخصی عرضه شد. این بازی همچنین دارای بخش چندنفره‌ای با نام Metal Gear Online 3 است که در زمان عرضه همراه با انتشار بازی در دسترس کاربران قرار نگرفت. کاربران نسخه‌های کنسولی تا تاریخ ۶ اکتبر (چهارده مهر) سرانجام به این قسمت از بازی دسترسی پیدا کردند. از طرفی دیگر، کاربران نسخه‌های PC برای تجربه این حالت باید تا ماه ژانویه (ماه دِی سال ۱۳۹۴) سال ۲۰۱۶ صبر کنند. طی روزهای گذشته در اخبار منتشرشده مشخص شده استودیو مسئول تولید بخش آنلاین بازی متال گیر ۵ که در شهر لُس‌آنجلس واقع شده بود هم بسته شده است. منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده